Pro nový modelový rok si Subaru pro Outback připravilo opět několik novinek a posunulo ho (hlavně) jízdně opět o kus dál. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší verzi, která je v nabídce.

EyeSight ještě chytřejší

Když před třemi lety aktuální Subaru Outback přišlo na trh, byl to první evropský model, který byl vybaven bezpečnostním systémem EyeSight. I když to pro evropské zákazníky byla novinka, ve světě už to byla běžná věc. Aktuálně jsou tímto systémem vybaveny všechny modely Subaru s pohonem všech kol. Díky tomu jsme ale přišli o manuální převodovku.

Pro modelový rok 2018 byl i u Outbacku systém dvou kamer hlídajících neustále prostor před autem vylepšen. EyeSight v.3 totiž nově umí také hlídat jízdní pruhy a auto v nich aktivně udržovat. Kromě toho kombinuje adaptivní tempomat, jehož reakce jsou díky kamerám, které vidí rozsvícená brzdová světla, jemnější. Tím zásadním, co EyeSight umí, je fakt, že do 50 km/h umí zabránit samočinným nouzovým brzděním dopravní nehodě, pokud se řidič nevěnuje jízdě, a nad tuto rychlost výrazně snížit případné následky nehody.

test-2018-subaru-outback-25i-sport-lineartronic-p2

Z pohledu bezpečnosti se v Subaru zaměřili ještě na drobná vylepšení několika detailů. Dioda označující překážku v mrtvém úhlu byla přepracována. Outback dostal také dvě nové kamery. Jedna z nich je v pravém vnějším zpětném zrcátku a směřuje na pravé přední kolo, ta druhá je v masce chladiče a nahrazuje absenci parkovacích senzorů. Ty žádné Subaru nemůže mít ani vpředu, ale ani vzadu. Japonci to řeší všude kamerami.

Minimum vzhledových vylepšení

V případě Subaru se modelová péče na autech projevuje prakticky každoročně. S každým novým modelovým rokem jsou vylepšovány detaily tak, aby bylo auto ještě lepší. Pokud si koupíte první modelový rok nové generace a po třech, čtyřech letech ho vyměníte, věřte mi, že změny poznáte.

Pro modelový rok 2018 si japonská značka připravila jen decentní změny vzhledu. Nové jsou přední světlomety, resp. jejich technika s LEDkami pro denní svícení, potkávací světla, ale i dálková světla. Nový je také jeden lak karoserie. Konkrétně jde o červenou perleť Crimson Red, kterou má i testovaný vůz.

test-2018-subaru-outback-25i-sport-lineartronic-p3

Interiér zůstal až na multimediální systém nezměněn. Středovému panelu nyní dominuje velký, 8″ dotykový displej s vestavěnou navigací a možností příjmu digitálního rádia (DAB). Zvuk vychází ze šesti reproduktorů. Pohled na středový panel dále prozradí přepracovaný panel klimatizace s digitálním displejem uvnitř ovladače podobně jako to mají některé modely Audi. Japonci si potrpěli na detaily, takže jsou tu také upravená tlačítka na volantu, jiné ikonky některých ovladačů a tak dále.

Zbyl jen benzin

Pohled do ceníku prozrazuje přítomnost výhradně benzinových motorů, naftový Outback si tak už nekoupíte. O pohon auta se tak bude starat výhradně 2,5litrový čtyřválcový boxer, jenž je spojen výhradně s bezestupňovou převodovkou Lineartronic a pohonem všech kol.

Motor byl upraven tak, aby splňoval nové, přísnější emisní normy (nyní splňuje rovnou už Euro 6. TEMP). Změny doznala ale také převodovka, respektive její řazení a virtuální stupně, kterých je nově 7. Atmosférický čtyřválec nabídne 129 kW/175 koní a 235 Nm, oboje navíc až ve vyšších otáčkách. Výkon graduje v 5800 ot./min, maximum krouťáku je k dispozici ve 4000 ot./min.

test-2018-subaru-outback-25i-sport-lineartronic-p4

A s tím souvisí fakt, že pro svižnější jízdu je potřeba motor vytáčet. Díky nastavení převodovky to ale nebude tak nepříjemné. Ačkoliv mají bezestupňové převodovky při výrazném sešlápnutí plynového pedálu tendence vytočit motor do vysokých otáček a tam ho nechat kvílet, v Subaru to tak není. To totiž po výrazném sešlápnutí plynového pedálu automaticky přepíná převodovku do režimu virtuálních rychlostních stupňů se skokovou změnou otáček simulujících řazení. Je to nejen akusticky příjemnější, ale dopřeje vám to i intenzivnější pocit ze zrychlování.

Je o poznání pohodlnější

Tou největší změnou, která byla patrná už po pár metrech, je přepracovaný podvozek. Změn se událo opravdu hodně. Zadní náprava dostala novou geometrii, byla u ní zvýšena pevnost horního uložení tlumičů a charakteristika toho spodního byla upravena.

Větší a příjemnější změnou jsou ale tlumiče a pružiny s upraveným nastavením. Jízda je nyní měkčí, pohodlnější, ale zároveň není méně jistá. Díky konstrukci motoru snižující celkové těžiště auta jsou jízdní vlastnosti velkého 1,7tunového kombíku vážně parádní a jistě. Pohodlí pomáhají i pneumatiky s poměrně vysokým profilovým číslem. Od kol se navíc neozve nikdy nic, ani po přejetí větších nerovností a výmolů.

test-2018-subaru-outback-25i-sport-lineartronic-p5

Sportovnější jízda není problém, protože podvozek je jistý, je potřeba jen počítat s tím, že pneumatiky se díky svojí výšce v ostřejších zatáčkách zhoupnou. V tomto “jízdním režimu” potěší nově také ostřejší řízení. Zůstaly naopak jízdní režimu, které se dají přepínat na volantu, a které mění charakteristiku motoru a rychlost odezvy na sešlápnutí plynového pedálu.

Závěr a cena

Subaru své modely neustále obrábí jako diamant, Outback pro modelový rok 2018 je toho perfektním příkladem. Tím nejlepším je teď jednoznačně jeho podvozek. Nepotřebuje žádné adaptivní tlumiče nebo vzduchové pérování, stačí jen vyšší pneumatiky a skvěle sladěné komponenty. Pohodlí je teď ještě vyšší, zároveň tím ale neutrpěla ovladatelnost.

Ceník je nyní ještě jednodušší, na výběr toho moc nemáte. Zbývá vám vlastně jen výběr z trojice výbav, protože kompletní pohonné ústrojí je pevně dané. Ceník začíná na 950 000 Kč za verzi Active, pokračuje rovným milionem za Comfort a testovaný Sport je za 1 080 000 Kč. Připlatit si můžete už jen 12 000 Kč za lepší lak, vše ostatní má už nejvyšší výbavě v sobě.

+
Klidný a kultivovaný motor… …snesl by vyšší výkon
Jistý a velmi pohodlný podvozek Nemá parkovací senzory
Bohatá výbava Vyšší cena
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Subaru
Typ: Outback (MR 2018)
Motor: čtyřválec s protiběžnými písty (boxer)
Objem válců: 2498 ccm
Plnění motoru: atmosférické
Palivo: benzín
Pohon: 4×4
Výkon: 129 kW/175 koní v 5 800 ot./min
Točivý moment: 235 Nm v 4 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 10.2 s
Maximální rychlost: 198 km/h
Převodovka: bezestupňová Lineatronic
Spotřeba paliva (l/100 km): 8.9 / 6.4 / 7.3
Emise CO2: 166 g/km
Objem nádrže: 60 litrů
Délka: 4815 mm
Šířka: 1840 mm
Výška: 1605 mm
Rozvor: 2745 mm
Pohotovostní hmotnost: 1683 – 1706 kg
Objem zavazadlového prostoru: 512 / 1 848 litrů
Ceník: ke stažení zde