Subaru Levorg dostalo pro nový modelový rok, jak je u japonské značky zvykem, opět několik více či méně výrazných novinek. Kromě změn na designu i na technice je to také například revoluční vnitřní zpětné zrcátko. Pojďme se ale na auto podívat detailněji v rámci redakčního testu.
Změny pro modelový rok 2018
Pokud plánujete koupi Subaru, pak vězte, že auta z počátku výroby a ta v průběhu té které generace se budou lišit. Pro každý nový modelový rok totiž Subaru přichystá několik změn. Ty se zpravidla dotýkají veškeré techniky a auto tak po celou dobu životního cyklu každé generace vylepšují.
Pro Levorg to v zatím posledním modelovém roce 2018 znamená decentní proměnu exteriéru, který dostal přední BiLED světlomety s integrovaným LED denním svícením (dříve sloužily pro denní svícení přední mlhovky) a ukazateli změny směru, které bývaly ve spodní části předního nárazníku. Nový je také design 18″ kol. Novinek se dočkal i interiér, kde lze nalézt nové materiály čalounění, ale také například hned trojici displejů, které zobrazují informace z kamer. Displeje dostaly novou, jemnější a modernější grafiku. Byla také rozdělena opěradla zadních sedadel v poměru 40:20:40.
Pokud se zaměříme na techniku, očekávat můžeme změny na podvozku, pohonném ústrojí, ale také na bezpečnostních prvcích. Inženýři v Subaru zapracovali na zavěšení. Upravili tuhost pružin, uložení ramen a vyměnili stabilizátor na zadní nápravě. S tím, jak se blíží platnost emisní normy Euro6C, drobných úprav se dočkal motor. Jde například o upravená dna pístů pro lepší spalování, palivové čerpadlo nově pracuje s vyšším tlakem a jiné je i turbodmychadlo. Nižší tření má po úpravě rozteče dílků řetězu i bezestupňová převodovka Lineartronic.
Bezpečnost je pro Subaru důležitá
Japonská značka chce být nejbezpečnějším autem na světě, takovou informaci jsme se dozvěděli na tiskové konferenci značky při uvádění modelu Impreza na český trh. Začalo to bezpečnostním systémem EyeSight, který před lety jako první v Evropě dostal Outback. V současné chvíli ho mají až na výjimky prakticky všechny modely Subaru. Jde o soubor kamer, který neustále snímá prostor před autem a v reálném čase na něj reaguje. Je to ale „jen“ systém podpory řízení, který nemá řídit za řidiče. V případě nouze ale umí do řízení zasáhnout a to jak například brzděním před překážkou, tak například i udržením automobilu v jízdním pruhu.
Subaru ale pro nejvyšší specifikace Levorgu ve výbavě Sport přidalo také technologii Safety View Package, která zahrnuje soubor kamer. Jde o kameru umístěnou v přední masce pod znakem, která pomáhá s parkováním vpředu a jejíž obraz se ukazuje na displeji na vrchu palubní desky, ale také o revoluční vnitřní zpětné zrcátko.
Vnitřní zpětné zrcátko totiž může fungovat jako běžné zrcátko se sklíčkem, ale lze ho přepnout i na zadní kameru. V takovém případě se sklíčko změní na displej, který zobrazuje situaci za autem díky kameře za zadním sklem. Toto řešení eliminuje omezený výjezd po plném naložení kufru až po strop a nebo v případě převozu nadprůměrně vzrostlých pasažérů na zadních sedadlech. Kamera je schovaná za sklem, které se jízdou špiní, ale je v dosahu zadního stěrače, takže výhled bude dobrý pořád. Zobrazení lze upravit, měnit lze kontrast, zoom, ale i výšku.
Další obraz z kamery se zobrazuje také na displeji multimédií, jde o obraz z couvací kamery, která se aktivuje zařazením „R“ na převodovce. V jedné chvíli tak mohou všechny tři displeje ukazovat záběr ze tří kamer. Ve vozech Subaru byste ale z výroby marně hledali parkovací senzory, ty si můžete nechat domontovat v rámci příslušenství – a to jak v lakované, tak i v nelakované verzi.
Stabilita i komfort v jednom
Pokaždé, když jsme za volant Subaru Levorg usedli – a bylo to v rámci testu už dvakrát (poprvé v roce 2016, po druhé v roce 2017) jsme byli velmi mile překvapeni z nastavení jeho podvozku. Ten totiž díky kombinaci nízkého těžiště – i díky použití motoru s protiběžnými písty – umožňuje komfortnější nastavení se zachováním minimálních náklonů. To v praxi znamená, že zatáčky lze projíždět opravdu svižně, ale současně podvozek velmi dobře filtruje nerovnosti. Kola navíc neodskočí, ale stále se pevně drží silnice. Subaru se v případě levorgu prostě a jednoduše podařilo vyrobit skvěle fungujcí podvozek snad ve všech možných jízdních situacích. A přitom není adaptivní…
Také motor je výtečný, ačkoliv pro výrazněji sportovnější jízdu ho trochu brzdí bezestupňová převodovka. Ta sice není špatná, ale spíše pro klidnější jízdu, kdy o ní díky plynule měnícímu se převodu prakticky nevíte. Převodovka si s lehkým sešlápnutím plynového pedálu drží „stálé“ otáčky a vzrůstá rychlost. Žádné přeřazení přitom znamená žádné cuknutí, byť třeba jen minimální. Jízda je tak maximálně hladká. Pokud ale přepnete do sportovního režimu – ať už „sebe“ a nebo auto – převodovka je prostě stále příliš „bezestupňová“. Sportovní režim převodovky sice přepne řazení na manuální mód 7 virtuálních přednastavených rychlostí (dříve jich bylo jen 6), ale stále to není ono. Nechápejte mě špatně, i sportovní režim jízdy je skvělý, ale auto by právě i díky naladění podvozku zvládlo ještě mnohem více.
V interiéru je oproti minulým modelovým rokům také větší klid, ačkoliv to bez přesednutí mezi jednotlivými auty asi těžko postřehnout. Výrobce však tvrdí, že došlo k posílení odhlučnění. Nové jsou nejen samotné nové izolačními materiály, ale byla také použita tlustší skla v bočních oknech.
Závěr a cena
Pokud vás baví řídit a přesto potřebujete rodinné auto, pak by pro vás mohlo být Subaru Levorg tou správnou volbou. Snad jen 9litrová spotřeba paliva by mohla být drobnou kaňkou na jinak skvěle popsané knize. V případě pohledu do ceníku vám japonské značky maximálně ulehčují rozhodování, protože nabízejí jasně poskládané výbavy. V případě Subaru Levorg jsou tady tři: Trend (725 000 Kč) Comfort (830 000 Kč) a testovaná Sport (920 000 Kč). Navíc je k dispozici pouze jeden motor, jeden pohon a jedna převodovka.
[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]
[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,–
Skvělý podvozek,Žádný výběr pohonných jednotek a převodovek
Klidný a kultivovaný projev,Vyšší spotřeba
Celkové sladění auta,Vyšší základní cena
[/table]
[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Subaru
Typ:,Levorg 1.6GT-S SPORT (2018)
Motor:,čtyřválec s protiběžnými písty
Objem válců:,1 600 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,4×4
Výkon:,125 kW/170 koní v 4 800 – 5 600 ot./min
Točivý moment:,250 Nm v 1 800 – 4 800 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.9 s
Maximální rychlost:,210 km/h
Převodovka:,bezestupňová (CVT)
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.8 / 6.3 / 7.2
Emise CO2:,164 g/km
Objem nádrže:,60 litrů
Délka:,4 690 mm
Šířka:,1 780 mm
Výška:,1 485 mm
Rozvor:,2 650 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 665 kg
Objem zavazadlového prostoru:,522 / 1 446 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]