Test Škoda Karoq 1.5 TSI (2023)

Test Škoda Karoq 1.5 TSI (2023)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 9. 6. 2023


Škoda Karoq je prostřední z nabídky SUV české značky. My jsme jej otestovali s benzinovým motorem 1,5 TSI, s pohonem předních kol a manuální převodovkou. Jaké dojmy v nás zanechal?

Vypadá líp

Je to přibližně rok od doby, co jsme se na modernizovaný Karoq poprvé podívali. Změny nebyly sice nijak velké, ale z vnějšího pohledu autu rozhodně prospěly. Nejvíce v zadní části, kde jsou zcela nové světlomety. Ty jsou teď více uhlazené, navazují na sebe a záď tak subjektivně působí čistěji. Dostaly také funkci LED dynamických blikačů. Změnami prošly také přední světlomety, které jsou nyní výhradně LEDkové, za příplatek mohou mít funkci vykrýváním okolních automobilů LED Matrix. Jinak tvarované jsou i nárazníky i maska chladiče a na pátých dveřích je větší spojler, který slouží ke zlepšení aerodynamiky.

To v interiéru se neměnilo téměř nic zásadního a na první pohled byste si toho nemuseli ani všimnout. Jiný je dvouramenný volant, přepracované byly dekory palubní desky a čalounění, které nově může být vyrobeno z recyklovaných materiálů (PET láhve a podobně). V kapličce přístrojů je teď už standardně digitální displej. V základu je osmipalcový, za příplatek může mít úhlopříčku 10,25 palce. Úhlopříčkou se může lišit také infotainment, zatímco ten základní má 8 palců, ten nejdražší nabídne až 9,2 palce.

Test Škoda Karoq 1.5 TSI (2023)

Mimochodem, testované auto bylo vybaveno zadními sedadly Vario Flex. Jde o trojici samostatných zadních sedadel, jejichž poloha se dá upravovat. Auto lze mít klasicky pětimístné, případně pouze dvoumístné anebo cokoliv mezi tím. Prostřední zadní sedadlo se dá z auta vyjmout, ta krajní posunout ke středu a udělat tak z Karoqu poměrně prostornou čtyřmístnou „limuzínu“. Manipulace se sedadly není úplně složitá, je potřeba se jen připravit na to, že pokud je chcete z auta vyjmout, přeci jen něco váží a křehká žena by s nimi mohla mít více práce.

Chcete čtyřkolku? Dostanete ji jen k nejvýkonnějším motorizacím

Nabídka motorizací se zdá být docela bohatá. V nabídce jsou tři benzinové a dva naftové motory. Základní litrový tříválec TSI je vždy výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol, zatímco u testované jedna pětky si můžete vybrat mezi manuálem a DSG, ale pohon předních kol zůstává. Pokud by vám to nestačilo, můžete sáhnout po dvoulitru, který je v nabídce ovšem pouze ve výbavě Sportline. Ten je ovšem spojen výhradně s pohonem všech čtyř kol a také jen s převodovkou DSG. V případě naftových motorů je situace podobná. U slabšího naftového dvoulitru s 85 kW je na výběr je mezi manuální převodovkou či DSG. Podobné jako u nejsilnějšího benzinového motoru je to i u výkonnějšího naftového dvoulitru se 110 kW. Ten je také v nabídce pouze s pohonem všech čtyř kol a současně jen s převodovkou DSG.

Za volantem

V interiéru je dostatek místa jak na předních, tak i na zadních sedadlech. Ostatně, to nás u dnešních škodovek vlastně už ani nepřekvapuje. Potěší i možnosti i rozpětí nastavení řidičova sedadla a volantu, takže najít příjemnou polohu pro řízení není vůbec žádný problém. Interiér působí přehledně, ale ve srovnání s některými jinými modely už trochu nemoderně. Vadí to? Vlastně vůbec ne, protože i díky tomu lze většinu funkcí ovládat i poslepu. Na ovládání klimatizace a topení jsou tu totiž otočné ovladače a v nich fyzická tlačítka, stejně tak má tlačítka i většina ostatních funkcí. A to například i včetně systému Start/Stop.

Test Škoda Karoq 1.5 TSI (2023)

Pod kapotou testovaného kusu byl tedy čtyřválec 1.5 TSI se 110 kW/150 koňmi a 250 Nm. Jde o „starý známý“ motor s technikou ACT, tedy s vypínáním poloviny válců při nízké zátěži. Je to technika, která je prověřená už dlouhá léta a funguje bez problémů. Důvodem takového řešení je úspora paliva, která je však v praxi prakticky neznatelná. Takové řešení může ušetřit maximálně několik desetin litru na 100 ujetých kilometrů.

Že auto jede na dva válce lze poznat podle zvuku, ale jen pokud máte dobrý sluch. Pokud budete mít puštěnou hudbu, pak to spíše nepoznáte – případně podle ikonky Eco v kapličce přístrojů. A na dva válce jede poměrně často, děje se tak ve městě, ale i mimo něj, když auto jede stálou rychlostí, ideálně na rovině nebo lehce z kopce. Dvouválcový režim se občas ke slovu přihlásí i na dálnici při jízdě z kopce. Že se dva válce odpojily nebo naopak připojily, ale jinak než podle zvuku nepoznáte. Nedoprovází to žádné cuknutí ani jiná podobná věc.

Po nastartování je motor příjemně tichý a zcela prostý vibrací. Při jízdě ale zní o něco hruběji, než bychom čekali a může vlastně chvílemi trochu připomínat i naftový motor. Ani tak ovšem o interiéru jeho hluk neproniká příliš a posádku nijak neotravuje. Dynamika je dostatečná, auto není nijak těžké a díky manuální převodovce můžete držet motor v takových otáčkách, v jakých chcete. Maximum točivého momentu je k dispozici mezi 1 500 – 3 500 ot./min a pokud v nich budete motor držet, pocitem, že jede málo, byste trpět neměli.

Test Škoda Karoq 1.5 TSI (2023)

A co spotřeba paliva? Škodovka v technických údajích udává 6,1–6,7 l/100 km, což jsou hodnoty, kterých se dosáhnout dá. A nemusíte se ani nijak moc snažit. Výš spotřebu paliva vyžene poskakování v městských kolonách nebo rychlejší jízda po dálnici.

Auto, které jsme testovali, bylo vybaveno adaptivním podvozkem DCC (je standardem pro výbavu Style Exclusive a Sportline), který dokáže elektronicky měnit tuhost tlumičů. Díky tomu dokáže být v komfortním režimu Karoq příjemně pohodlný, ale zároveň v tom sportovním dokáže výrazně potlačovat náklony karoserie. Celkově se nám naladění podvozku líbilo, přičemž kombinován byl s 18″ koly.

Závěr

Škoda Karoq po modernizaci vypadá uhlazeněji, ale neztratila nic ze své praktičnosti. Pohodlně a bez problémů odveze pětičlennou posádku i s jejich zavazadly. K tomu přidává kultivovaný motor a při klidné jízdě slušné odhlučnění i spotřebu paliva. A co vás to bude stát? Za Škodu Karoq 1.5 TSI s manuální převodovkou zaplatíte minimálně 715 tisíc korun v základní výbavě Ambition, v testované Style Exclusive je to minimálně 850 900 Kč.

Technické údaje:

Auto:

Škoda Karoq 1.5 TSI

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1498 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

110 kW/150 koní při 5000 – 6000 ot/min

Točivý moment:

250 Nm při 1500 – 3500 ot/min

Zrychlení 0-100 km/h:

8.8 s

Maximální rychlost:

211 km/h

Převodovka:

6° manuální převodovka

Spotřeba paliva:

6,1 -6,7 l/100 km

Emise CO2:

138 – 151 g/km

Objem nádrže:

50 litrů

Délka:

4390 mm

Šířka:

1841 mm

Výška:

1603 mm

Rozvor:

2638 mm

Provozní hmotnost:

1577 kg

Objem zavazadlového prostoru:

479 – 588 / 1605 / 1810 litrů
(nesklopená / sklopená / vyjmutá zadní sedadla)


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

9 názorů na “Test Škoda Karoq 1.5 TSI (2023)”

  1. Auto pěkné, ale cena není adekvátní k výrobku, pokud by se pohybovala od 500000,- Kč do 850000,- Kč za nejvyšší verzi, tak by byla konkurenceschopná. Ale jinak je to předražené.

  2. pěkné a nadčasové auto-v tom je uspěch škody a VW-dá se na to divat i po 10 letech-ale ty kie jsou pak hnusné.jen ty ceny jsou přemrsklé-takové auto tak 500.

  3. Jiří Chýle

    Nějaka cena v Čechách jinde ji koupíte o 100 tisíc laciněji jsem ve Španělsku cena BMW X1 je stejná tak přemýšlejte

  4. Tomáš Lajza

    kdyby jste ji v té testované verzi dávali za 400tis tak by to bylo zajímavé ale za tu cenu to koupí málo lidí

      1. Dobrý den, den koupil jsem ssangyong korando auto o třetinu větší o 200 000kč levnější kdo chce živit ve škodě armádu netáhel krom lidi na lince byl jsem tam 12 let tak vim kolik jich tam je tak do toho hi

    1. Dobrý den, den koupil jsem ssangyong korando auto o třetinu větší o 200 000kč levnější kdo chce živit ve škodě armádu netáhel krom lidi na lince byl jsem tam 12 let tak vim kolik jich tam je tak do toho hi

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru