Test Renault Espace E-Tech full hybrid 200 (2024)

Test Renault Espace E-Tech full hybrid 200 (2024)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 26. 2. 2024


Když se před více než 40 lety začal prodávat Renault Espace, bylo to úplně jiné auto. Bylo to velkoprostorové rodinné MPV. Nejnovější generace už je ale docela jiné auto, je to dlouhé a až sedmimístné SUV. Vyzkoušeli jsme ho v testu.

Ještě delší Austral

Renault Espace už není velkoprostorové MPV, ale to nebyl už ani v předchozí generaci. V té nové stojí na podvozkové platformě CMF-CD pro největší modely, kterou používá třeba i Austral, z něhož Espace vychází. Jeho rozměry jsou na délku 4722 milimetrů, na šířku 1825 milimetrů a na výšku 1645 milimetrů. Ve srovnání s Australem je Espace delší o 212 milimetrů (4510 vs. 4722 milimetrů) a má o 71 milimetrů delší rozvor náprav.

Přestože nejde o rodinné MPV, i tak nabídne v kabině dost místa. Standardně je auto pětimístné, ale na přání může dostat další dvě sedadla do kufru, takže může být sedmimístné. Jsou to ovšem sedadla, která se pro dospělé cestující příliš nehodí, spíš jsou velikostně určené pro děti. Prostřední řada sedadel je dělená v poměru 1/3 ku 2/3 a lze ji posouvat (rozdíl mez přední pozicí a zadní pozicí je 220 mm). Naklápět lze také opěradla (o 31°).

Test Renault Espace E-Tech full hybrid 200 (2024)

Standardní objem kufru u pětimístného provedení je 581 litrů v případě, že sedadla budou zcela vzadu, respektive 777 litrů, ve chvíli, kdy lavici posunete naopak úplně dopředu. Jestliže budete mít sedmimístné auto s vyklopenými zadními sedadly z podlahy, pak se vám do kufru vejde už jen 159 litrů zavazadel. Naopak pokud sklopíte zadní i prostřední řadu sedadel, dostanete prostor s objemem 1818 litrů.

Kabina je takřka stejná jako u dalších nejnovějších modelů francouzské značky. Kombinuje dvojici digitálních displejů jako přístrojový štít (na šířku) a zároveň jako displej infotainmentu (na výšku). Infotainment OpenR Link není ale vlastním řešením Renaultu, nýbrž jde o řešení Google Automotive. Díky tomu nabízí aplikace Google, které standardně mohou být v telefonech s operačním systémem Android a není třeba je pouštět přes Android Auto nebo Apple CarPlay, ale je možné je pouštět přímo v infotainmentu. Jde například o Google Maps, Waze, Spotify a další.

200 koní s přeplňovaným tříválcem a elektromotorem

Při pohledu do ceníku budete mít na výběr ze tří verzí výbavy, ale motorizace je tady pouze jediná. Espace bude vždy poháněn full-hybridním benzinovým pohonným ústrojím s pohonem předních kol a automatickou převodovkou. V tomto modelu jde již o druhou generaci hybridního pohonného ústrojí.

Test Renault Espace E-Tech full hybrid 200 (2024)

Motor kombinuje elektromotor s výkonem 50 kW/68 koní a točivým momentem 205 Nm s turbodmychadlem přeplňovaným tříválcem 1,2 TCe s výkonem 96 kW/130 koní a točivým momentem 205 Nm. K tomu je tu ještě startér-generátor s 25 kW/34 koňmi a 50 Nm. Celkový výkon pohonného ústrojí je ale velmi slušných 147 kW/200 koní a 410 Nm. A špatná není ani dynamika, vždyť podle technických údajů dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy. Maximální rychlost je tradičně u Renaultů elektronicky omezena na 175 km/h.

Renault šel na pohon jinak, než bývá zvykem. Jeho hlavní součástí je totiž elektromotor, spalovací motor je tu vedlejším pohonem. Neznamená to však, že by spalovací motor sloužil pouze jako generátor, ale sám pohání i kola. Převodovka je tu stejně jako v první generaci tzv. multimódová a kombinuje dva rychlostní stupně pro elektromotor a čtyři pro benzinový motor. Renault o ní říká, že je vylepšená a skutečně se chová lépe než v hybridní Arkaně, kterou jsme jezdili chvíli před Espacem. I pro tuto převodovku platí, že nemá synchrony, ale srovnávání otáček ozubených kol zajišťuje právě elektromotor.

Že je pod kapotou jen tříválec opravdu reálně nevadí, jeho odhlučnění je skvělé a dynamika auta velmi dobrá. Potěší i skvělou plynulostí při klidné jízdě, ale převodovku dokážete zmást v situacích, kdy najednou zostra přidáte. Tehdy totiž začne váhat, přemýšlí co má udělat, jaké rychlosti u spalovacího motoru i elektromotoru zařadit. Někdy to doprovází i škubnutí, ale pak vyrazí vpřed a už se opět chová hladce i při nepolevujícím tlaku prav nohy na plynový pedál.

Test Renault Espace E-Tech full hybrid 200 (2024)

Povedené auto je to ovšem zejména v klidnějším tempu, kdy kolem sebe necháte krajinu jen tak plynout. V tomto jízdním režimu je jízda příjemně tichá a hladká. Pohonné ústrojí opravdu hodně využívá pro pohon auta elektřinu, kterou bere z 2kWh baterie. S elektřinou si auto hospodaří zcela samo – a to jak vybíjení při jízdě, tak i samotné dobíjení, které probíhá při brzdění. Auto není možné dobíjet nijak externě, například ze zásuvky.

S takovým full-hybridním pohonem sice nedokážete ujet desítky kilometrů čistě na elektřinu, dokonce ani jednotky kilometrů (a tím pádem na auto nedostanete „elektrické“ registrační značky), ale naopak dokážete po městě jezdit opravdu velmi často bez spalovacího motoru jen na elektrický pohon. Spotřeba paliva ve městě se tak může pohybovat kolem 5-6 l/100 km. Mimo město a na dálnici vás navíc nic neomezuje a nevozíte s sebou zbytečně desítky kilogramů baterky navíc jako u plug-in hybridů. Mimo město se spotřeba při běžné jízdě pohybuje kolem 6-7 l/100km.

Velká kola, ale dobře naladěný podvozek

Dnešní auta mají už v základu tak velká kola, která ještě před pár lety nebyla možná ani za příplatek. Testovaný Renault Espace stojí na dvacítkách a vlastně to tak na první pohled ani nevypadá. U velkých kol je ale potřeba pracovat také s tím, že budou těžká, což se může negativně projevit na jízdních vlastnostech – auto bude neochotně zatáčet, nebude fungovat na nekvalitní silnici a podobně. Vzhledem k tomu, že dnes už se na tak velká kola podvozek přímo ladí, problém to nebývá. A právě u tohoto auta to není problém vůbec.

Test Renault Espace E-Tech full hybrid 200 (2024)

Renault Espace hezky jezdí na kvalitní silnici, ale ostudu neudělá ani na té nekvalitní, kde se kola statečně drží asfaltu. Auto nepůsobí nijak nervózně, neodskakuje a nevlní se. Když navíc na kvalitní okresce najdete nějakou pěknou zatáčkovitou pasáž, ani tehdy vás auto nezklame, je totiž docela agilní. Pomáhá mu k tomu nejen víceprvkové zavěšení zadní nápravy, ale také vylepšené natáčení zadních kol 4Control. Úhel natočení se navíc liší podle zvoleného jízdního režimu, přičemž v některých si jej můžete ještě upravit sami v nastavení toho konkrétního jízdního režimu.

Závěr a cena

Renault Espace je v nové generaci autem, které nabídne dostatek prostoru pro pětici cestujících, ale dokáže jich odvézt i sedm. Kabina navíc působí moderně, posádka má k dispozici spoustu možností standardní i příplatkové výbavy a řidiči pomáhají tři desítky asistentů a pomocníků. Při jízdě je v interiéru klid a pohodu a cestující si mohou užívat nejen dobře naladěný podvozek, ale i parádně hrající audiosystém Harman Kardon.

Základní Renault Espace vyjde na milion s daní, ale už ten má dostatečnou výbavu, která uspokojí každého. Ve vyšších výbavách bude samozřejmě auto jízdu i pobyt na palubě ulehčovat ještě více, stejně jako může přidat designová vylepšení.

Technické údaje:

Auto:

Renault Espace E-Tech full hybrid 200

Motor:

benzinový tříválec elektromotor

Objem válců:

1199 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin + elektřina

Pohon:

předních kol

Výkon:

96 kW/130 koní při 4500 ot./min (spalovací motor)
+ 50 kW/64 koní (elektromotor)
+ 25 kW/34 koní (startér-generátor)
= 147 kW/200 koní (celkový výkon pohonné soustavy)

Točivý moment:

205 Nm při 1750 ot./min (spalovací motor)
205 Nm (elektromotor)
+ 50 Nm (startér-generátor)
= celkový točivý moment se neudává

Zrychlení 0-100 km/h:

8,8 s

Maximální rychlost:

175 km/h

Převodovka:

multimódová automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

4,6 – 4,9 l/100 km

Emise CO2:

104 – 111 g/km

Objem nádrže:

55 litrů

Délka:

4722 mm

Šířka:

1825 mm (bez zrcátek)
2083 mm (se zrcátky)

Výška:

1645 mm

Rozvor:

2738 mm

Provozní hmotnost:

1662 – 1772 kg

Objem zavazadlového prostoru:

581 – 777 / 1818 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru