Renault Clio TCe 140

Test Renault Clio TCe 140 (2021)

Autor: Ondřej Lilling - Foto: Ondřej Lilling - 23. 11. 2021


Pátá generace Renaultu Clio se u nás zastavila hned několikrát, takže asi můžeme bez obav zkrátit klasickou představovačku a vrhnout se na to podstatné. Třeba na to, že u Renaultu pořád můžete koupit kompaktní hatchback se čtyřválcovým motorem a manuální převodovkou.

Ano, nabídku motorizací Renault nedávno hodně proškrtal. Základní pilíř nabídky tvoří tříválcový litrový motor, a to v atmosférické, nebo přeplňované verzi. Pokud chcete automat, jedinou možností je hybridní provedení s tučnou cenovkou. Na samém vrcholu klasických verzí najdete TCe 140, která dělala společnost nám. Nabízí se výhradně s manuálem a představuje nejrychlejší verzi v nabídce.

Clio dokáže rozhýbat na stovku za 9,4 sekundy a umí jet až 205 km/h. Byť to není nic ohromujícího, nic rychlejšího od Renaultu pravděpodobně nedostaneme, verze RS je v rámci Clia minulostí. Malou náplast tak může představovat akorát tak balíček R.S. Line.

Renault Clio TCe 140

Ten dostal do vínku pěknější nárazníky, sedmnáctipalcová kola a interiér se sportovním duchem. Pod tím si představte sportovní, ale pořád dostatečně komfortní sedačky s docela solidním bočním vedením, perforovaný sportovní volant a interiér oživený červenými dekory. A vlastně to úplně stačí, Clio si naštěstí nehraje na něco, co není. A zrovna sportovní sedačky při rychlejších průjezdech vážně oceníte, zároveň z vás ale při běžném cestování nevytřesou duši.

Povedený vnitřek

Interiér si celkově zaslouží pochvalu. Clio jsem chválil i minule a tentokrát jsem si dojmy v podstatě jen potvrdil. Mezigeneračně je tady znát ohromný skok jak z pohledu materiálů, tak i ergonomie. Klimatizace má svoje vlastní ovladače, podstatné funkce obslouží tlačítka pod displejem, který je trochu nezvykle orientovaný na výšku, a asistenční systémy se ovládají pěkně pohromadě nalevo od volantu. Díky tomu je prostor okolo řadicí páky pěkně uklizený a máte si kam dát telefon nebo peněženku.

Infotainment by jinak mohl fungovat trochu rychleji a příliš moderně nepůsobí ani jeho grafika, ale jinak svoji práci odvádí na jedničku. Moc dobře fungovala navigace s online připojením, která se dokáže i doptat Googlu. Takže napíšete třeba název vaší oblíbené restaurace a jedete. Renault mimochodem i zkontroluje otevírací dobu a pro jistotu si můžete třeba rovnou rezervovat stůl. S časem příjezdu se přitom dokáže trefit stejně přesně jako mobilní online navigace. Tohle všechno je sice u prémiových automobilek standardem, ale u malého Renaultu mě to docela překvapilo.

Renault Clio TCe 140

Tak trochu jednorožec

Čtyřválec s turbem a manuální převodovkou býval docela běžnou součástí nabídky většiny automobilek. Doba se ale mění a na tuhle kombinaci narazíte čím dál méně. U Renaultu ale s takovým požadavkem uspějete.

S malým Cliem nemá motor příliš práce, už před dvěma tisíci začne příjemně táhnout a nepoleví až k pěti tisícům. Navíc má docela pěkný, sytý zvuk, který v kabině neruší. Docela dobře pracuje i šestistupňová manuální převodovka, která má příjemně mechanický chod a dobře padnoucí kulisu. Povedené kombinaci bych vytkl snad jedině drobné vibrace motoru na volnoběh.

Spotřebu očekávejte okolo 6,5 litrů při kombinovaném provozu, ve městě apetit klesne pod šest litrů. Při svižnějším tempu si Clio pochopitelně řekne o víc, přes dvouciferné hodnoty se ale nedostanete ani při rychlé jízdě.

Renault Clio TCe 140

Ta přitom nevadí ani podvozku, který je moc příjemně naladěný. Velmi dobře kombinuje slušné filtrace na nerovnostech a příjemnou agilitu v zatáčkách. Karoserie se příliš nenaklání, podvozek hezky reaguje na změny směru a celkově se moc hezky řídí. Velmi dobrou práci Clio odvádí i na dálnici, kde je znát slušné odhlučnění i dobrá aerodynamika.

Závěr a cena

Pátá generace Renaultu Clio je dospělejší než kdy dřív. A v kombinaci se čtyřválcovým motorem a manuální převodovkou dokáže leccos nabídnout i nadšeným řidičům, kteří zároveň hledají trochu té praktičnosti v kombinaci s každodenní použitelností. Interiér je totiž moc příjemné místo k životu, navíc nestrádá ani z hlediska výbavy nebo technologií.

Cena začíná na akčních 335 tisících, ale nenechte se zmást. Je to verze s atmosférickým tříválcem, vy chcete TCe 140 ve verzi R.S. Line. Ta vás přijde nejméně na 475 tisíc, ovšem je to pořád skoro o sto tisíc méně než kolik stojí hybrid.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Renault
Typ:,Clio
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1333 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,103 kW/140 koní při 4500 ot./min
Točivý moment:,260 Nm při 1750-3500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.4 s
Maximální rychlost:,205 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.4
Emise CO2:,121 g/km
Objem nádrže:,42 litrů
Délka:,4050 mm
Šířka:,1798 mm
Výška:,1440 mm
Rozvor:,2583 mm
Provozní hmotnost:,1233 kg
Objem zavazadlového prostoru:,391 (l) / 340 (VDA)
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru