Nové znamená lepší. Paušalizovat sice nemůžeme, ale v případě inovovaného modelu Audi Q5 TFSIe to platí dvojnásob. Nejenom že auto má mnohem větší baterii a reálně ujede na elektřinu o větší kus dál, ale ještě to nemělo žádný vliv na prostorový komfort v kabině, neřku-li kufru. Plug-in hybridní Q5 je tedy pořád slušně velké, střelhbité auto, se kterým můžete ušetřit nemalé peníze. Pokud je tedy předem máte na to, abyste si tento ne zrovna levný kočár koupili.
Ten náš buclík!
Audi Q5 rozhodně nepatří mezi nejnovější designovou parádu německého Audi, ale z loňské modernizace si odnesla širší masku a zmohutněl jí nárazník. Nová jsou pochopitelně i světla – doobjednat můžete příplatkové přední světlomety s technologií LED matrix za 67 tisíc, které protnou tmu očivypalující září. Testovaný kousek se s nimi pochlubit může.
Z boku je Q5 pořád trochu buclík (a umocňují to trochu ta dvacetipalcová paprsková kola), což má ale své výhody ve velmi prostorném interiéru – vpředu i vzadu. Q5 plnohodnotně splňuje veškeré požadavky na velké prémiové rodinné auto. I do kufru naskládáte velmi dobře využitelných 465 litrů zavazadel (a 1405 při sklopení zadních sedaček), byť nezapomeňte, že stálým nákladem jsou dobíjecí kabely. A ano – do spalovacích variant se toho vejde ještě o něco víc.
Dobrou zprávou ale je, že na prostor v kufru neměla vliv vůbec největší novinka současného vydání hybridní Audi Q5, a sice větší baterie. Vyšší měrný výkon, stejné rozměry. Akumulátory teď mají kapacitu 17,9 kWh, přičemž využitelná část je jako obvykle o něco nižší, zde přesně 14,4 kWh. I tak je to na plug-in hybrid nadstandardní číslo. A oproti původním asi 14 kWh je to hlavně solidní rozdíl a zlepšení, které se pochopitelně ukazuje především na zvýšeném dojezdu auta čistě na elektřinu.
Nadstandardní dojezd
Větší baterka přidává zhruba 20kilometrový dojezd čistě na elektřinu a Q5 by tedy v nejnovějším vydání měla podle papírových údajů pokořit 73 kilometrů čistě na elektřinu. Při prvotním nastoupení do auta se ukázala hodnota asi o 10 kilometrů nižší, nicméně pořád o 10 až 20 vyšší, než jaké donedávna ještě ukazovaly ty nejlepší plug-in hybridy na trhu.
Dobrá zpráva je, že baterku můžete dobíjet až výkonem 7,4 kW, trvá to zhruba 2,5 hodiny, což vzhledem k vyšší kapacitě logicky je o něco déle, než bývá standardem. Dobíjet ale můžete nově i za jízdy, hybridní Q5 dostala mód Charge. Funguje bezproblémově, jen dvoulitrový zážehový agregát se při plnění energie do akumulátoru dost zapotí – pocítíte to náhlým vzestupem spotřeby, klidně o dva a víc litrů.
On sám o sobě si dvoulitrový agregát vezme osm až devět litrů. Dohromady dá sestava 299 koní a 450 Nm točivého momentu. Nádhera, zvlášť ta kombinace ticha díky skvěle odhlučněné kabině a neskutečné dynamiky. Auto má pořád dost sil a sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic, v níž je zabudovaný elektromotor, funguje plynule, bez zádrhelů. Tak příjemné svezení dlouho nepamatujeme.
Náš testovací kousek k tomu dostal adaptivní vzduchový podvozek za 60 tisíc s nastavitelnými režimy pro offroad nebo (skutečně velmi) komfortní jízdu. Intenzitou tlumení manipuluje i zcela automaticky, a nadto je možné mu přikázat, aby zadní část auta snížil na minimum tak, aby do kufru šel snadněji naskládat nákup. Praktik k pohledání.
Za krásu se platí
Modernizace se u Q5 lehoučce projevila i v interiéru. Krom decentních retuší je tu nový infotainment systém MMI. Interiéry z Ingolstadtu jsou jinak jedněmi z nejlepších co do architektury a zpracování na trhu. A platí to i v Q5.
Centrální displej multimédií má lehoučce přes 10 palců a doplňuje ho virtuální kokpit. V autě není další dotyková plocha pro ovládání klimatizace a nutno říct, že jak jsme si s ní rádi hráli v bohatěji vybavenějších modelech, v Q5 nám vůbec nechyběla. Naopak – kruhové ovladače a tlačítka s monochromatickým displejem jsou příjemná na pohled i užívání.
Auto na fotkách v článku se pyšní paketem S line, má tedy mimo jiné navíc třeba lesklé černé doplňky v interiéru, ocelové pedály a další serepetičky umocňující sportovnější nádech auta. Velmi přehledný je příplatkový head-up displej. I jeho dílem ale cenovka testovaného modelu nakonec notně vzrostla. Ze základu za 1,6 milionu na bezmála 2,3 milionu. S plug-in hybridy od Audi holt platí, že kdo chce začít šetřit, musí nejdřív ušetřit.
[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Audi
Typ:,Q5 50 TFSIe
Motory:,řadový čtyřválec + elektromotor
Objem válců:,1984 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,všech čtyř kol (quattro)
Výkon spal. motoru:,185 kW/252 koní
Výkon elektromotoru:,105 kW/45 koní
Výkon soustavy:,220 kW/299 koní
Točivý moment soustavy:,450 Nm
Maximální rychlost:,239 km/h
Převodovka:,7° automatická S tronic
Spotřeba:,1.8 l/100 km
Provozní hmotnost:, 2150 kg
Emise CO2:,44 g/km
Délka:,4682 mm
Šířka:,1893 mm
Výška:,1611 mm
Rozvor:,2824 mm
Objem zavazadlového prostoru:,465 / 1405 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]