Opel Corsa 1.2 130k (2020)

Test Opel Corsa 1.2 Turbo 96 kW (2020)

Autor: Ondřej Lilling - Foto: Ondřej Lilling - 17. 4. 2020


Zrod šesté generace Opelu Corsa byl docela trnitý. Doslova na poslední chvíli Opel přezbrojil na platformu, jakou využívá Peugeot 208, takže všechny práce musely začít nanovo. Svůj původ ovšem nová corsa skrývá dokonale, design se nese v duchu posledních opelů, je pěkně čistý a nepostrádá sportovní šmrnc. Možná je trochu německy strohý, ale s tím si dokáže velmi obstojně poradit paket GS Line a tahle zářivě oranžová metalíza.

Přestože vás corsa z plakátů přesvědčuje o tom, že je stoprocentně německá, v žilách jí koluje hlavně francouzská krev. Využívá modulární platformu CMP, což umožnilo třeba i to, že rozvor je o dva milimetry kratší než má sesterský peugeot, a liší se i zbytkem vnějších rozměrů. Mezigeneračně to autu hodně prospělo, auto je větší, má atletičtější proporce, ale zároveň je výrazně lehčí.

Klame tělem

Že jsou ze stejného těsta nezatají ani uvnitř. A to zejména podle některých ovladačů, architektura interiéru je svébytně německá, což bude mnoha lidem rozhodně po chuti. Zapomeňte na kosmicky tvarovaný interiér a ovládání přes dotykové displeje. Corsa má normální volant, klasicky tvarovanou palubní desku a úplně obyčejné ovladače klimatizace. Jak osvěžující, že sednete za volant, a v mžiku se tady zorientujete.

Opel Corsa 1.2 130k (2020)

Za co už corsa plusové body nesbírá, jsou použité materiály. Ne že bych měl něco proti tvrdým plastům, ale palubní desku kryje lesklý plast a ve výsledku to působí lacině. Nebo minimálně o dost laciněji než v příbuzném peugeotu, který naopak z mála dokázal vymáčknout maximum. Příliš elegantně nepůsobí ani implementace displeje do palubní desky, samotný systém se jinak neliší od zbytku modelů koncernu PSA. Má pěknou, moderní grafiku, ale určitě by mohl být o chlup rychlejší.

Sedačky sází hlavně na pohodlí. Ani po delší jízdě vás z nich nebudou bolet záda, ale zároveň nehrozí, že by vás v první rychleji projeté zatáčce nepodržely na svém místě. S místem vzadu to není žádná sláva, čímž corsa mezi kompaktními hatchbacky nijak nevybočuje. Začíná to už samotným nastupováním, zadní dveře jsou malé, takže to chce trochu gymnastiky než se tady usadíte. Pohodlně? Jak se to vezme. Na cestu k moři to úplně není, ale kratší výlet tady rozhodně zvládnete, vyšší pasažéři budou mít problém s místem nad hlavou.

Kufr definuje hodnota 309 litrů, takže mezigeneračně si corsa přilepšila. Na danou třídu je to slušné číslo, hlavně má ale kufr pravidelný tvar, takže ho bezezbytku využijete.

Opel Corsa 1.2 130k (2020)

Výkon jí nechybí

Na rozdíl od větší astry jsou motory zcela v režii PSA. Nabídka je naprosto totožná, my jsme sedlali vrcholný benzín, který ze sebe vymáčkne 96 kW/130 koní a 250 Nm. Na stovku se dostane za 8,7 sekundy a umí pelášit až 208 km/h. Dynamika je tedy slušná, ale sportování od corsy moc nečekejte. Je to spíš klidná síla než žhavý hatchback, kterému zapomněli nalepit logo OPC.

Předjíždění nebo svižný průlet na dálnici zvládne bez mrknutí oka, a to i díky spojení s osmistupňovým automatem. Ve vysokých rychlostech tak převodovka nahodí osmičku, otáčky ve stotřicítce spadnou na 2700 otáček, což se projeví na hluku i spotřebě. Dávno jsou pryč doby, kdy malé auto bylo určené výhradně na poskakování ve městě a corsa je toho důkazem.

Samotná převodovka je s motorem sladěná velmi obstojně, motor zbytečně nepodtáčí, nezmatkuje a řadí hladce. Spotřeba se hodně odvíjí od řidičského stylu, svižným tempem není problém jezdit za 10, ve městě počítejte spíše s osmi, mimo město se ale můžete dostat klidně i na hodnoty začínající pětkou.

Opel Corsa 1.2 130k (2020)

Podvozek je koncepčně stejný jako u francouzského sourozence, takže vpředu najdete MacPherson a vzadu vlečená ramena s torzní příčkou. Jeho naladění je ale odlišné. Ne výrazně, ale rozdíly jsou znát, a to hlavně na horším asfaltu. Opel je komfortnější a lépe pohlcuje nerovnosti aniž by se to negativně projevilo na ovladatelnosti. V zatáčkách je podvozek stabilní a nenechá se rozhodit nerovnostmi, zkrátka dobrá práce.

Závěr a cena

Opel zase ukázal, že když dva dělají totéž, není to totéž. Corsa jde vlastní cestou sportovního zevnějšku a naprosto tradičního vnitřku, který spousta lidí uvítá. Po jízdní stránce odvádí vyvážený výkon, který moc pěkně spojuje komfortní naladění s agilitou lehoučkého hatchbacku. Zamrzí snad jedině horší přístup na zadní sedadla, ale jestli nemáte rodinu, tak vás tohle trápit nejspíš nebude.

Ceny aktuálně začínají pod hranicí tří set tisíc korun, jestli si ale chcete zachovat důstojnost, myslete minimálně na verzi Edition, která už má vnější kliky v barvě karoserie, manuální klimatizaci nebo kůží potažený volant. Náš kousek by vás s nejvýkonnějším motorem přišel na 449.990 Kč, s pár příplatky se pořád vejdete do půl milionu, a to vůbec není špatná nabídka.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Opel
Typ:,Corsa
Motor:,zážehový tříválec
Objem válců:,1199 ccm
Plnění motoru:,přeplňování turbodmychadlem
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,96 kW/130 koní při 5500
Točivý moment:,230 Nm při 1750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.7 s
Maximální rychlost:,208 km/h
Převodovka:,Osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.4/4.0/4.5
Emise CO2:,103 g/km
Objem nádrže:, 44 litrů
Délka:,4060 mm
Šířka:,1765 mm
Výška:,1433 mm
Rozvor:,2538 mm
Provozní hmotnost:,1233 kg
Objem zavazadlového prostoru:,309-1015
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru