Test ojetiny BMW 530d Touring (2010)

Autor: Lukáš Fabián - 17. 4. 2019


Rozhodli jsme se v testu ojetiny vyzkoušet prémiový velký kombík za cenu nového městského auta. Na několik dní jsme se posadili do BMW 530d Touring z roku 2011 z pražského autobazaru MAMA Car.

Dlouhá tradice

BMW řady 5 už je na trhu stálicí, testovaný kombík je už jeho šestou generaci. Ta se vyráběla mezi lety 2010 až 2017 a nesla interní kódové F10 pro sedan a F11 pro testovaný kombík, který automobilka tradičně označuje jako Touring.

Auto jste si mohli objednat s benzínovými nebo naftovými motory. U benzínových byla nabídka širší, od dvoulitrového čtyřválce, přes benzinové šestiválce a osmiválce až po vrcholné M5 s dvojitě přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 4.4 litru. Z naftové nabídky bylo možné vybírat mezi čtyřválcovými a šestiválcovými motory s přeplňováním jedním nebo dvěma turbodmychadly.

V nabídce byl také pohon zadních kol, který mělo i testované auto, anebo všech kol xDrive. Základní motorizace mohly mít manuální převodovku, případně za příplatek automatickou, což byla i konfigurace testovaného auta.

test-ojetiny-2010-bmw-530d-touring-f11- (27)

Je opravdu zachovalé

Po 8 letech provozu svítí na počítadle 180 tisíc ujetých kilometrů. Je tedy jasné, že auto nebude vypadat jako by vyjelo ze showroomu, ale i tak bylo toto BMW velmi zachovalé. Najít byste na něm i přesto nějaké běžné, lehké odřeninky z parkovišť nákupních center najít mohli. Jsou to ale opravdové drobnosti.

Velmi zachovalý byl i interiér, což by u takového nájezdu mělo odpovídat. Při vyšších nájezdech, respektive při častějším startování mívají BMW ošoupaná startovací tlačítka, což v tomto případě nebylo. Byl však odřený rámeček kolem výdechů klimatizace u startovacího tlačítka. To ale přisuzujeme spíše nějaké voňavce nebo jinému mechanickému poškození.

Zajímavostí u tohoto konkrétního kusu také je, že nemá kožená sedadla, ale obyčejné látkové čalounění. I když je světlé, je parádně čisté. Samozřejmostí jsou vyhřívaná přední sedadla, ale i automatická dvouzónová klimatizace, která perfektně chladila.

Šest naftových válců

Verze 530d prozrazuje jedním turbodmychadlem přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec s výkonem 180 kW/245 koní a točivým momentem 540 Nm. Na rozměry a hmotnost auta je to motor zcela dostatečný, vysoký kroutící moment využívá převodovka i při běžných rozjezdech, nemusí podřazovat.

test-ojetiny-2010-bmw-530d-touring-f11- (4)

Motor je také velmi dobře odhlučněn, takže v autě není příliš slyšet. Na dálnici je potřeba i díky tomu sledovat rychloměr – tato generace už ale mohla mít i head-up displej – jen stěží lze poznat rozdíl mezi rychlostí 120 km/h a 180 km/h. Motor měl krásný lineární tah a také převodovka stále řadila hladce.

Jde o poměrně velké a ne úplně lehké auto, jak je na tom spotřeba paliva? Po několika stovkách kilometrů, které tvořily přibližně z 60 % jízda po Praze a ve zbytku přibližně po 20 % okresky a dálnice, se spotřeba nafty ustálila podle palubního počítače na 8,8 litru na 100 km.

Během cca 700 km jsem nezaznamenal jedinou ránu od podvozku, která by tu neměla být. Tato generace pětkového BMW však trpěla na velká kola obutá do run-flat pneumatik, jež o sobě na větších nerovnostech dávaly vědět. BMW to nevyřešilo ani u modelů z konce životního cyklu této generace.

Závěr

Jelikož je to manažerské kombi, tak se auto parádně hodí na delší cesty. Dálniční kilometry polyká s radostí. Ale jelikož to je zároveň BMW s pohonem zadních kol, člověk s ním rád sjede z dálnice a projede se i po své oblíbené okresce. Na tomto autě bylo znát, že o něj bylo pečováno a dostávalo to co potřebovalo. V nabídce je za 339 999 Kč v hotovosti.

Štítky: , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru