Co když chcete rychlou limuzínu, ale nechcete, aby byla příliš nápadná? Řešením by mohlo být BMW 550i, které má podobný motor jako má nápadná vrcholná M5, ale zvenku vypadá obyčejně, tak nějak normálně. Podívali jsme se jí v testu na zoubek.

Motor 50i jsme o dva týdny dříve zkoušeli v BMW 650i Coupé a líbil se nám. Jde o dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 4,4 litru. Jeho technické údaje jsou působivé, výkon 330 kW/450 koní a točivý moment 650 Nm, což této dvoutunové limuzíně vybavené systémem pohonu všech kol xDrive umožní sprint z 0 na 100 km/h za pouhých 4,4 sekundy a maximální rychlost 250 km/h.

V pětkové limuzíně je ovšem nalazen jinak, decentněji. Motor je tichý za každých okolností, do interiéru se nedostává prakticky žádný jeho zvuk, a to ani při výraznějším sešlápnutí plynového pedálu. To je slyšet jen „něco z dálky“, dokonce i zvenku jde o velmi tiché auto. BMW 550i mi v tomto směru hodně připomněl Mercedes-Benz S 500, který jsme testovali před pár týdny. Obě auta prostě a jednoduše nechtějí být vulgární a chtějí být „vychovaná“ za každých okolností.

Nemění to ale nic na faktu, že zátah motoru je působivý, přesto je neskutečně kultivovaný. Sešlápnout plynový pedál můžete kdykoliv – ve 20 km/h, ve 120 km/h i ve 220 km/h – a vždy se dostaví mohutný zátah, který není problém na silnici prostřednictvím pohonu všech kol xDrive přenést. Rychlost vozu stoupá závratně, avšak zcela nenásilně, že to není nijak poznat – zejména v jízdních režimech Comfort nebo Comfort+.

test-bmw-550i-xdrive-at-p2

V přímce najdete v běžném světě jen málo konkurentů, kteří by s vámi dokázali držet krok či vás dokonce dokázali předjet, navíc v takovém klidu a pohodlí. V zatáčkách už se ale samozřejmě naplno projeví fyzika a dvě tuny pohotovostní hmotnosti. Auto je nedotáčivé a je potřeba s ním do zatáčky najet opatrněji. Příliš to nevylepší ani sportovní jízdní režimy, které upraví mimo jiné například tuhost podvozku či intenzitu posilovače řízení. Určení pětkového BMW coby pohodlné a v tomto případě velmi výkonné limuzíny se tu beze zbytku potvrzuje.

Přečtěte si také:  Test Mitsubishi ASX 2.0 SMART MIVEC 4WD CVT LPG (2021)

Jízdní režimy kombinují vlajkovou loď, řadu 7, a zahrnují snad všechny myslitelné situace – od úsporného Eco Pro přes pohodlné Comfort+ a Comfort, až po Sport nebo Sport+ s omezenou stabilizací. Rozdíly mezi jednotlivými režimy jsou velmi znatelné, zatímco v nejkomfortnějším režimu se i na 19″ discích kol auto jen tak pohupuje a pluje si krajinou, v tom nejsportovnějším naopak ztuhne, převodovka začne při řazení kopat a pohyby karoserie (náklony v zatáčkách i při přidávání plynu nebo brzdění) se zcela minimalizují.

V interiéru si budete připadat jako doma, zejména pokud jste už někdy nějaké BMW řídili, protože rozmístění ovladačů si BMW drží již pěknou řádku let. A není důvod to měnit, když to funguje. Místa je na předních sedadlech dostatek, na těch zadních to není – s výjimkou prostoru pro kolena – o nic horší. Vézt však na zadních sedadlech více než dva cestující není úplně dobrý nápad. Zavazadlový prostor limituje pouze malý otvor, jeho objem je velmi slušných 520 litrů a pokud je třeba převézt delší předměty, opěradla zadních sedadel se dají sklopit.

test-bmw-550i-xdrive-at-p3

Záměrně jsem zatím nemluvil o spotřebě paliva. Pokud vás tahle hodnota zajímá, pak se možná poohlédněte po nějaké úspornější motorizaci, protože dostat se pod 10 l/100 km se mi s 550i nepovedlo. Počítejte spíše s hodnotami kolem 13 l/100 km a pokud budete častěji využívat výkonový potenciál motoru, pak se připravte spíše na 15+ l/100 km. Ocenili bychom větší palivovou nádrž než 70 litrů, protože při takové spotřebě paliva budete stavět na čerpací stanici poměrně často.

Když nad tím tak přemýšlím, pokud opravdu nechcete to nejlepší, tedy M5, pak ani 550i není špatnou volbou. Rozhodně bude pohodlnější, klidnější a nenápadnější. Bude vám chybět sice více než stovka koní, ale v běžném provozu tento hendikep stejně nepoznáte. Vezměme to ale opačně a odpovězme na otázku z prvního odstavce. Pokud chcete opravdu rychlou benzínovou limuzínu, která nebudí zbytečný rozruch, pak je BMW 550i jednou z možností.

Navíc oproti M5 ušetříte nejen na servisu, ale i více než tři čtvrtě milionu při pořízení. I tak je ale základní cena 2 miliony Kč s daní. A pokud byste přeci jen nakonec limuzínu nechtěli, 550i se nabízí také jako kombi označované u BMW jako Touring, budete ale muset oželet pohon všech kol xDrive (ten pro kombi v nabídce není). Příplatek za karoserii kombi je 60 tisíc Kč, za pohon všech kol xDrive 65 tisíc Kč.

Přečtěte si také:  Obrovské ledvinky BMW stále dráždí, ale automobilka od nich nehodlá ustoupit

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: BMW
Typ: 550i xDrive
Motor: vidlicový osmiválec (V8)
Objem válců: 4 395 ccm
Plnění motoru: 2x turbodmychadlo
Palivo: benzín
Pohon: 4×4 (xDrive)
Výkon: 330 kW/449 koní při 5 500 – 6 000 ot./min
Točivý moment: 650 Nm při 2 000 – 4 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 4.4 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Převodovka: osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 13.0 / 7.2 / 9.3
Emise CO2: 218 g/km
Objem nádrže: 70 litrů
Délka: 4 907 mm
Šířka: 1 860 mm
Výška: 1 464 mm
Rozvor: 2 968 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 955 kg
Objem zavazadlového prostoru: 520 / ? l
Ceník: k nahlédnutí zde

Comments are closed.