Test Nissan Pulsar 1,6 DIG-T

Autor: Pavel Srp - 10. 12. 2015


Nissan si rozhodl ukrojit podíl nejen mezi SUV, ale i mezi hatchbacky nižší střední třídy. Mezi SUV se mu to s Qashqaiem, X-Trailem, ale vlastně i Jukem daří, ale jak se mu povedl Pulsar? V první testu s naftovým agregátem se nám vcelku líbil, tentokrát jsme ho do testu převzali s nejsilnějším přeplňovaným benzínovým motorem.

test-nissan-pulsar-16-dig-t-p1

Ve verzi 1,6 DIG-T tak pod kapotou vrní čtyřválec s objemem 1,6 litrů a výkonem příjemných 140 kW/190 koní a točivým momentem 240 Nm, jehož maximum je dostupné od 1 600 ot./min do 5 200 ot./min.  Technické údaje slibují zrychlení z 0 na 10 km/h za 7,7 sekundy a maximální rychlost 217 km/h. A to na poměrně nenápadný hatchback vůbec nezní špatně.

Motor je již od startu velmi tichý, o jeho chodu často ani nevíte. Je zajímavé, že se nechová jako ten „dnešní typický“ přeplňovaný maloobjemový motor, který nabízí masivní nástup točivého momentu již od nízkých otáček. Jeho projev je totiž více „staromódní“, připomínající atmosférické jednotky. S rostoucími otáčkami graduje výkon, ačkoliv na nějakou špičku i tak budete čekat marně. Stejně je tak je občas nepříjemná prodleva turbodmychadla od sešlápnutí plynu. Celkově je však chování motoru příjemné a rychle se s ním naučíte pracovat.

A velmi příjemná je také spotřeba paliva. Město i s kolonami se dá jezdit kolem 8,0 l/100 km. Celkový průměr, který ukázal displej palubního počítače po týdenním testování a přibližně 550 ujetých km, byl 6,4 l/100 km. Výrobce v technických údajích v kombinovaném provozu slibuje spotřebu 5,9 l/100 km, což oproti té naší není nijak dramatický rozdíl. Větší by mohl být objem palivové nádrže, 46 litrů je opravdu málo.

test-nissan-pulsar-16-dig-t-p2

S nejsilnějším motorem přišly automaticky i některé další prvky výbavy, zejména ty designové. Jsou to ale spíše jemná vylepšení, která dotvoří celek, ale nekřičí svůj původ v nejsilnější motorizaci zbytečně do světa. Pulsar 1,6 DIG-T tak dostal zcela nová kola, jejichž čelní plochy jsou řezané diamantem a zbytek je lakován do černé barvy (17″ u verze Acenta a 18″ u testované verze Tekna), přední LED světla dostala černý podklad a koncovka výfuku je chromovaná. Změny se dotkly i interiéru, kam přibyly lišty s karbonovým dekorem. Auto tak sice působí sportovněji než běžné verze, ale neznalý pozorovatel si toho všimne až pouze v případě, kdy obě verze postavíte vedle sebe.

Škoda, že Pulsar nedostal podobné světlomety jako Qashqai. Přední tmavé reflektory sice skrývají diody pro potkávací světla, ale denní svícení zajišťují běžné halogenové žárovky, stejně jako denní svícení v mlhových světlech. V noci, když si přisvítíte dálkovými světly, uvidíte několik barev světla, což mnohdy může mást.

Upraveno bylo také nastavení podvozku, nicméně svoji původní pohodlnost neztratil. Pulsar umí při klidné jízdě umně filtrovat nerovnosti, od kol se přitom neozývají žádné výrazné rázy či rány, narozdíl například od drobných odletujících kamínků, které slyšíte poměrně značně. Zahanbit se však nenechá ani zakroucené okresce, kde můžete jeho 190 koní využít pěkně naplno. Škoda jen, že řazení manuální šestistupňové převodovky není z nejpřesnějších, tady Pulsar na některé své konkurenty ztrácí.

test-nissan-pulsar-16-dig-t-p3

Čím nad nimi naopak získává, to je vnitřní prostor. Interiér nabízí dostatek místa pro kolena nejen vpředu, ale i vzadu a podobné je to díky vyšší střeše i pro hlavu. Usadit se pohodlně nebudou mít ani lidé se dvěma metry výšky. Naopak zavazadlový prostor oplývá jen průměrným objemem 384 litrů, který navíc kazí vystouplé blatníky a tvar tak není pravidelný.

Chtělo by to ale zapracovat ještě na kvalitě – nejen tvrdosti/měkkosti plastů, ale zejména jejich spasování, a na zvucích, které se v interiéru ozývají. Tu a tam se ozve nějaké drnčení, jednou z palubní desky, jednou ze středového tunelu. Není to nic zase až tak strašného, ale otravuje to.

Nissan Pulsar má své mouchy, ale v celkovém hodnocení se nám líbil. Největší část na jeho úspěchu má ale jeho potentní motor. Je to takový vlk v rouše beránčím. Neznamená to ale, že by šlo o nějaký sporták, spíše jde o hodně svižné auto na denní ježdění. Základní cena modelu Pulsar startuje na částce 339 900 Kč, testovaný motor pořídíte v prostřední výbavě minimálně za 497 000 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Nissan
Typ:,Pulsar
Motor:,vznětový čtyřválec
Objem válců:,1 618 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,přední
Výkon:,140 kW/190 koní při 5 600 ot./min
Točivý moment:,260 Nm při 1 600 – 5 200 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.7 s
Maximální rychlost:,217 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):, 7.7 / 4.8 / 5.9
Emise CO2:,138 g/km
Objem nádrže:,46 litrů
Délka:,4 387 mm
Šířka:,1 768 mm
Výška:,1 520 mm
Rozvor:,2 700 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 315 kg
Objem zavazadlového prostoru:,385 l
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru