Mitsubishi Outlander prošlo přibližně před půl rokem poměrně výraznou modernizací. Ta se zaměřila nejen na design, ale také na techniku. A autu to opravdu prospělo. Po týdenním redakčním testu si troufneme říct, že (hlavně jízdně) dospělo.

Facelift přijíždí po pouhých třech letech od uvedení třetí generace Outlanderu. Může za to zejména neustávající ostrá kritika vnějšího designu i poměrně nevysoká prodejní čísla. Bylo jedno, že auto jezdí příjemně, ale když se lidem nelíbí, neprodává se. Ne nadarmo platí úsloví, že “oči prodávají”. Facelift tak přinesl zcela novou identitu Dynamic Shield, kteoru Outlander dostává jako vůbec první model značky. Výrazně přepracovaná je příď, nová je také zadní část s chromovou lištou mezi světlomety. Ostatně chromu je na autě nyní opravdu hodně. Zapomenout nesmíme ani na pozměněné nárazníky, díky nimž auto narostlo do délky, či nové designy litých kol.

test-mitsubishi-outlander-22-di-d-4x4-p1

Změny se ale prakticky nedotkly interiéru. Pozměněné byly prakticky jen sedačky, které dostaly o něco výraznější boční vedení, a vyměněn byl volant. Jinak je interiér beze změny. Vlastně nebylo potřeba ho měnit, je přehledný, ovládání je jednoduché. Snad jen osvětlení ovládačů na dveřích by se hodilo a ta typická japonská dlouhá řadící páka by ještě zasloužila vyměnit…

Testovaná verze byla sedmimístná, zadní sedadla jsou však stále spíše nouzová. Po jejich vyklopení z podlahy zbyde pro zavazadla prostor o objemu pouhých 128 litrů. Při pětimístném uspořádání je to 667 litrů a po sklopení i druhé řady sedadel je to dokonce více než 1600 litrů.

test-mitsubishi-outlander-22-di-d-4x4-p2

Kosmetika je jedna část, změny se dotkly ale také motorizací, pohonu všech čtyř kol, konstrukce i technologií. Mitsubishi představilo nové asistenční systémy a slibuje vyšší (zejména akustický) komfort cestování. Nutno uznat, že hned první rozjezd to vše do puntíku potvrdí. První, čeho si lze všimnout, je opravdu tišší jízda. Od kol, respektive podvozku ani od karoserie se nedočkáte žádného výraznějšího zvukového prohřešku. Stejně tak jízda konejší posádku poměrně pohodlným podvozkem, který se umí statečně poprat s nástrahami českých silnic. Konstruktéři zapracovali také na zpevnění karoserie, díky čemuž můžete vyrazit i na své oblíbené okresky. No, ale po pravdě to žádná velká zábava nebude.

Podvozkově bez problémů, ale motor 2.2 DI-D s výkonem 110 kW/150 koní a s točivým momentem 380 Nm, který jsme měli pod kapotou, si příliš vyskakovat nemůžete. Motor je totiž skvělý na plynulou jízdu, na “sportování” není naladěn. Už od 1 250 ot./min je dostupných 300 Nm točivého momentu, ačkoliv trvá než se za slyšitelného pískotu nafoukne turbo, maximum přichází v 1 750 ot./min a vydrží do 2 500 ot./min. Pak ale motor začne ztrácet. Pokud by vám tento výkon nestačil, k dispozici je ještě silnější verze se 132 kw/180 koňmi a se 430 Nm. S automatickými převodovkami je točivý moment nižší: 360, respektive 390 Nm.

Pro všechny naftové verze v nabídce je k dispozici v základu automaticky připojitelný pohon všech kol, s pohonem předních kol se nabízí pouze jediná benzínová verze. Světlá výška 190 mm umožní i drobné výlety mimo silnici, do těžšího terénu to i díky poměrně velkým převisům úplně nebude. Pohon všech kol zajišťuje mezinápravová spojka a nabízí tři režimy: Eco (přední náprava), Normal (rozděluje pohon mezi přední a zadní nápravu podle potřeby) a LOCK (preferuje pohon všech kol). V nejvyšší (testované) výbavě Instyle zajišťuje pohon všech kol systém S-AWC. Ten nabízí nejen systém aktivní kontroly stáčení AYC, ale také aktivním (samosvorný) přední diferenciál AFD. V nižších výbavách je k dispozici původní, “starý” pohon všech kol.

test-mitsubishi-outlander-22-di-d-4x4-p3

S autem jsme za dobu redakčního testu ujeli více než 500 kilometrů, spotřeba se nakonec ustálila na 7,3 l/100 km. Hodnoty, které slibuje výrobce, jsou sice o dva litry na 100 kilometrů v kombinovaném režimu nižší, přesto nejde o vůbec špatnou hodnotu.

Outlander se dokázal opravdu zlepšit, působí modernějším dojmem. Nabízí i některé jízdní asistenty, ale v případě systémů ACC (adaptivní tempomat), LDW (systém monitorování a podpory udržování jízdního pruhu) a FCM (systém předcházení a zmírňování následků čelního nárazu) jsou k dispozici pouze pro verzi 2.2 DI-D se 6° automatickou převodovkou. Podobná situace nastane i se systémem Start/Stop. Drobná piha na kráse jsou i halogenové dálkové světlomety, protože o zbytek se starají LEDky (potkávací světla, mlhovky, přední blikače i zadní světla včetně osvětlení RZ) včetně interiéru.

Jak už u japonských značek bývá zvykem, ceník je jednoduchý. Většinou nabízí několik úrovní prakticky pevně aných výbav s možností příplatku jen za drobnosti typu metalický lak. Nejinak je tomu i v případě Outlanderu. V nejnižší výbavě je možné připlatit si za 7 věcí (sklopný klíč, vyhřívání sedadel, navigaci, metalízu, parkovací kameru a zvětšení zavazadlového prostoru), v nejvyšší výbavě jsou to prvky už pouze tři (metalízu, parkovací senzory a zvětšení kufru). Základní cena Mitsubishi Outlander startuje na 608 450 Kč za benzínovou předokolku, za čtyřkolku připlatíte 130 tisíc Kč. Nejnižší cena naftové verze je 733 850 Kč s pohonem všech kol. Uvedené ceny jsou akční.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Mitsubishi
Typ: Outlander
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 2 268 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: 4×4 (S-AWC)
Výkon: 110 kW/150 koní při 3 500 ot./min
Točivý moment: 380 Nm při 1 750 – 2 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 10.2 s
Maximální rychlost: 200 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 6.2 / 4.8 / 5.3
Emise CO2: 139 g/km
Délka: 4 695 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 680 mm
Rozvor: 2 670 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 640 kg
Objem zavazadlového prostoru: 128 / 667 / 1608 litrů
Ceník: ke stažení ZDE