Test MINI JCW (2022)

Test MINI John Cooper Works Hatch (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 25. 9. 2022


MINI v novodobé historii platí za výrobce nevelkých stylových aut. Nabídka modelů je docela široká, stejně jako nabízené motorizace. My jsme tentokrát v testu vyzkoušeli to nejlepší z třídveřové karoserie: MINI John Cooper Works.

Jen tři dveře!

Ještě na přelomu tisíciletí bylo úplně běžné, že zákazníci mohli u hatchbacků vybírat mezi třídveřovou a pětidveřovou karoserií – a to jak u těch malých, tak i v nižší střední třídě. Když se do nabídky automobilek podíváme dnes, třídveřovou karoserii už prakticky nenajdeme. A stejně tak zmizely i malé modely. MINI si ale třídveřovou karoserii stále drží, přesto vám nabídne i pětidveřovou nebo něco jako kombi, čemuž říká „Clubman„, ale i crossover Countryman. Je to taky jedna ze značek, která má stále v nabídce i kabriolet.

Přečtěte si také:  Test Audi RS 4 Avant (2022)

Třídveřová karoserie ale modelům MINI – alespoň podle nás – sluší nejvíce. S ní mají totiž stále ty poměrně kompaktní rozměry a odpovídají svému jménu. Na délku naměříme 3876 mm, na šířku 1727 mm a na výšku 1414 mm. Pokud bychom pro srovnání vedle MINI postavili současnou generaci Škody Fabia, bude výrazně větší. Její délka je 4108 mm, šířka 1780 mm a na výšku by metr ukázal 1459 mm.

Test MINI JCW (2022)

Souvisí s tím ale samozřejmě fakt, že třídveřové MINI nebude úplně ideální, pokud chcete častěji jezdit více než v jednom nebo ve dvou lidech. Na zadní sedadla se totiž normální člověk prakticky nevejde. leda, když by neměl nohy. Pro krátké přesuny může pomoci posunout přední sedadlo více dopředu, ale v tom případě budou nedostatkem místa trpět oba cestující – jak ten vpředu, tak i ten vzadu. Nevelký je i kufr, jeho objem (211 litrů) ale opět pro dva lidi na běžné cestování dostačuje.

Nejhezčí

Motorizace pro třídveřové MINI začínají od 1,5litrové tříválce se 100 kW a končí právě u testovaného MINI JCW s dvoulitrovým čtyřválcem a 170 kW. Pokud byste ale nechtěli spalovací verzi, v nabídce je i čistě elektrické MINI SE.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG 4Motion (2022)

Vrcholná verze MINI JCW přináší nejen nejvýkonnější motor, ale i několik dalších prvků výbavy a designových odlišností navíc. V prvé řadě jsou to samozřejmě loga „John Cooper Works“ v masce chladiče a na víku kufru, ale také na předních blatnících. Větší (o 10 mm) a o něco málo hlasitější jsou i centrálně vyvedené koncovky výfuku, jinak tvarovaný je přední nárazník s většími nasávacími otvory a specifické je i křídlo na pátých dveřích.

Test MINI JCW (2022)

O tom, že nejde o běžné MINI, budete vědět také v interiéru. Hned po otevření dveří si můžete všimnout lišt na prazích s logem „John Cooper Works“, sportovních sedadel či specifického koženého volantu, na němž opět nechybí logo JCW. Zajímavé jsou pedály, které jsou z nerezové oceli a jejich tvar se rozhodně nedá označit za obyčejný.

Nejrychlejší

Dvoulitr pod kapotou MINI nabízí 170 kW/231 koní a 320 Nm, což na auto vážící (provozní hmotnost) 1350 kg není vůbec špatné. Technické údaje slibují zrychlení z 0 na stovku za 6,1 sekundy a maximální rychlost 246 km/h. Poháněná jsou přitom přední kola, na která sílu motoru přenáší osmistupňová automatická převodovka. Současná generace MINI JCW bohužel přišla o mechanický samosvorný diferenciál, který měla v předchozí generaci. To znamená, že řízení není tak náročné, ale zároveň postrádá trochu té původní „šťavnatosti“.

Přečtěte si také:  Test Audi RS 3 Sportback (2022)

A „šťavnatější“ by nakonec mohl být i samotný motor. Výkon na papíře není vůbec špatný, ale projev motoru jako by postrádal tu radost. Šlápnete na plyn a auto začne zrychlovat. Jenže zátah je lineární, bez nějaké výraznější špičky. Je jedno, jestli budete točit dva tisíce anebo čtyři a půl tisíce otáček. Svižné tohle MINI být umí, ale tu rychlost si vlastně oproti předchozí generaci nemusíte nijak zasloužit. Ale je to špatně? Vlastně není, protože tohle auto díky tomu skvěle poslouží při každodenní přesunech.

Test MINI JCW (2022)

S tím, že nová generace není tak ostrá, souvisí i řízení. To je elektrické a posilovač řízení dost věcí od kol maskuje. Přesto se i s tímhle autem dokážete docela slušně pobavit na kvalitních (a to je důležité, o tom o pár řádků později) silnicích. Dokáže být rychlé, dokáže být přesné a z výfuku se ozývají docela pěkné zvuky. Jak už jsme v dnešní době zvyklí, tak teatrální střílení po ubrání nebo přeřazení už to není, přesto tohle auto stále zní opravdu pěkně. Dokonce lépe než některé osmiválce BMW…

A pak je tu podvozek. Protože jde o to nejsportovnější, co si můžete u třídveřového MINI koupit, je nízký a opravdu tvrdý. To právě oceníte při rychlejší jízdě na kvalitní silnici plné zatáček, ale na jakékoliv nekvalitní silnici to bude přesně naopak. Auto sice na hrbolatém povrchu nijak výrazně neodskakuje, přesto se stabilizace čas od času rozbliká a výkon utne. Kola navíc kopírují asfalt tak dobře, že všechno cítíte v sedačce, potažmo ve svém těle. Za každé situace se ovšem můžete spolehnout na brzdy. Ty jsou ostré a i díky hmotnosti auta se jen tak nedají unavit.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen T-Roc R-Line 2.0 TSI DSG 4Motion (2022)

A co spotřeba paliva? Pokud s autem budete jezdit klidně a výkon motoru nebudete příliš využívat, pak počítejte kolem 7,5 l/100 km. Jakmile ale budete využívat všech 230 koní a 320 Nm, tak se hravě přehoupne přes 10litrovou hranici. Nádrž navíc není velká, má objem jen 44 litrů, takže pak budete muset tankovat docela často.

Test MINI JCW (2022)

Závěr a cena

MINI je i v nejnovějším provedení stále hodně stylovým autem. Testovaný kousek v kombinaci černé a červené barvy poutá pozornost a navíc je i docela slyšet. Čím déle ho budete obcházet, tím více zajímavých detailů budete nacházet. A to jak zvenku, tak i uvnitř.

Verze JCW je tou nejsportovnější v nabídce, což hned po prvních ujetých metrech poznáte na naladění podvozku. Ten je totiž hodně tuhý, což nejvíce pocítíte ve městě. Jakmile se ale před vámi objeví kvalitní klikatá silnice, rázem se z něj stane opravdu velké plus. Motor už dnes tolik neoslní výkonem ani zátahem, navíc jeho projev je prakticky lineární od nízkých otáček až k omezovači, takže nepřinese moc vzrušení, ale dynamika tomuhle autu rozhodně nechybí. Je ale potřeba přiznat, že konkurence za ty roky rozhodně nezaspala a dnes nabídne auta i o poznání rychlejší a výkonnější…

Přečtěte si také:  Svolávací akce za 40. týden hlásí problémy hlavně s airbagy a akumulátory. Nechybí ani zkrat

A cena? Základní tříválcové MINI Cooper Hatch startuje na 679 900 Kč, čtyřválcové MINI Cooper S Hatch vyjde minimálně na 793 000 Kč a testované MINI John Cooper Works Hatch začíná na částce 971 100 Kč.

Technické údaje:

Auto:

MINI John Cooper Works Hatch

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1998 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

170 kW/231 koní při 5200–6000 ot./min

Točivý moment:

320 Nm při 1250–4800 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

6,1 s

Maximální rychlost:

246 km/h

Převodovka:

8° dvouspojková

Spotřeba paliva:

6,8 l/100 km

Emise CO2:

155 g/km

Objem nádrže:

44 litrů

Délka:

3876 mm

Šířka:

1727 mm

Výška:

1414 mm

Rozvor:

2495 mm

Provozní hmotnost:

1350 kg

Objem zavazadlového prostoru:

211 litrů

Štítky: , , ,

2 názory na “Test MINI John Cooper Works Hatch (2022)”

  1. Jarda Kliment

    Ahoj kluci, v tabulce máte dvouspojku DSG, jsem si poměrně jistý že je tam měničový Steptronic, nebo se pletu?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek