Kia Venga prošla decentním faceliftem. Ten se začal prodávat na začátku letošního roku. Pokud máte nepřející sousedy a postarší Vengu před faceliftem, klidně ji vyměňte za novou ve stejné barvě. Decentně pozměněná maska chladiče, LED denní svícení (ve vyšší výbavě) a nějaké další drobnosti na první pohled nepoznáte. Auto přesto nyní působí „dospěleji“. Na parkovišti možná nezaujme vzhledem, ale mohla by zaujmout vnitřním prostorem a vyšším posezem. Je to auto čistě účelové, neznamená to ale, že by bylo špatné.

test-kia-venga-16-cvvt-92-kw-p1

Do testu dorazila verze s atmosférickým benzínovým motorem 1,6 CVVT o výkonu 92 kW, což je výkonový vrchol nabídky. Příjemné je spojení s manuální šestistupňovou převodovkou. Její dráhy jsou poměrně dlouhé, ale kvalty na svá místa zapadají s jistotou. Řadicí páka by však mohla být umístěn o něco výše, protože podobně jako ve Škodě Roomster na ní řidič téměř nedosáhne.

Autu bych výkon takřka 125 koní nehádal. Vzhledem k tomu, že nejde o přeplňovaný motor, který nabídne točivý moment už v poměrně nízkých otáčkách, musí se motor vytáčet a je potřeba častěji řadit. Maximum točivého momentu 156 Nm je až ve 4 200 ot.min, maximální výkon dokonce ještě o dva tisíce výše (92 kW při 6 300 ot./min). Nebudete-li chtít řadit nebo motor vytáčet, je potřeba jezdit spíše defenzivní jízdou, ale udržet na dálnici předepsanou (i lehce nadlimitní) rychlost nečiní tomuto motoru nejmenší problémy ani do kopců. Ve vyšších otáčkách je motor v interiéru poměrně dost slyšet.

Díky nepřeplňované koncepci motoru je nicméně rozptyl spotřeby paliva při jízdě „na spotřebu“ a „na výkon“ poměrně malá. Na konci týdenního ježdění svítila na displeji palubního počítače cifra 7,8 l/100 km. Mimo město se dá jezdit i kolem 6 l/100 km, přesto se nám hodnoty stanovené výrobcem dodržet nepodařilo.

test-kia-venga-16-cvvt-92-kw-p2

Největší devizou modelu Venga je jednoznačně vnitřní prostor, za který může vyšší stavba karoserie i krátké přední i zadní převisy. Prostoru pro posádku je v interiéru dostatek i přesto, že délka auta je pouze čtyři metry. Posez je vyšší, což bude vyhovovat zejména lidem, kterým se do nízkých aut špatně nastupuje, ale výhled přes dělené A-sloupky není úplně ideální.

Přečtěte si také:  Rychlý test plug-in hybridu SEAT Tarraco e-Hybrid (2021)

Palubní deska je přehledná a nabízí velká tlačítka. V testovaném autě byla také novinka ve výbavě, jíž je vestavěná navigace s přehledným displejem, vcelku intuitivním ovládáním a couvací kamerou. V interiéru se poměrně bez problémů posadí čtyři dospělí. To, že přední sedačky nemají téměř žádné boční vedení, je ale spíše vlastnost než vada. Ideálnímu posezu neprospívá ani fakt, že volant je stavitelný pouze výškově.

S takovým autem stejně nikdo nemůže chtít „závodit“, čemuž odpovídá i podvozek, respektive jeho naladění, které je spíše pohodlné. Auto se houpe, do zatáček se naklání a jednoduchá zadní náprava je (zejména na nekvalitním povrchu) poměrně nejistá a má tendence odskakovat.

test-kia-venga-16-cvvt-92-kw-p3

Pozitivní hodnocení zaslouží zavazadelník. Do toho je přístup velkými pátými dveřmi, které se otevírají v dostatečné výšce. Po jejich otevření se rozprostře pravidelně tvarovaný prostor o objemu 444 litrů, jenž se dá dále jednoduše zvětšit buď posunutím zadních sedadel vpřed a nebo jejich úplným sklopením do roviny. Objem pak vzroste až na 1 486 litrů.

Kia Venga je poměrně výhodnou koupí, pokud potřebujete pouze dopravní prostředek z bodu A do bodu B, ale auta vás příliš nezajímají. Nabízí slušnou výbavu a hlavně dostatek vnitřního prostoru při poměrně kompaktních vnějších rozměrech.

Základní akční cena startuje na částce 274 980 Kč ve výbavě Active, ale připlaťte si raději za vyšší výbavu Comfort, která v základu nabízí mimo jiné už také klimatizaci (v Active za příplatek 20 000 Kč), centrální zamykání s DO, bluetooth handsfree a další. Testované provedení stojí minimálně 329 980 Kč a podle aktuálního akčního ceníku je cenový rozdíl od nižší výbavy pouhých 5 tisíc Kč.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Kia
Typ: Venga
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 591 ccm
Plnění motoru: atmosférické
Palivo: benzín
Pohon: předních kol
Výkon: 92 kW/125 koní v 6 300 ot./min
Točivý moment: 156 Nm ve 4 200 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 11.0 s
Maximální rychlost: 183 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.4 / 5.7 / 6.4
Délka: 4 075 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1 600 mm
Rozvor: 2 615 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 180 kg
Objem zavazadlového prostoru: 444 / 1 486 litrů
Ceník: k nahlédnutí zde