Test Hyundai i30 Fastback T-GDI 140 7DCT

Autor: Pavel Srp - 21. 5. 2018


Hyundai i30 v nové generaci nabízí několik karosářských variant. Kromě těch obvyklých jako je pětidveřový hatchback a klasické kombi, je to také nově tzv. „Fastback“. A tomu jsme se podívali na zoubek.

Fastback je vlastně liftback

Dříve nabízely automobilky své hatchacky se třemi a nebo pěti dveřmi, odvozeny z nich bývaly i verze kombi. Třídveřové karoserie se ale v posledních letech nesetkávají s příliš velkými prodejními úspěchy a tak od nich automobilky nezávisle na sobě upouštějí. I Hyundai, který v předchozí generaci třídveřovou i30 nabízel a v nové už to neplánuje. Místo toho ale do nabídky zařadil provedení nazvané jako „Fastback“.

Automobilka tvrdí, že jde o auto kombinující design kupé ve spojení s pětidveřovou karoserií. Je prý také vůbec prvním výrobcem, který tak činí v segmentu C. Nejde ale jen o přepracování střechy, Hyundai i30 Fastback je oproti pětidveřovému provedení delší, širší a nižší.

Test Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI 7DCT

O tom, že hraje na sportovnější notu, svědči nakonec i fakt, že oproti ostatním karosářských variantám může obouvat větší kola, menší než 17″ disky na něj z výroby nedostanete. A konečně, Fastback má také o 25 mm sníženou světlou výšku a o 15 % tužší odpružení.

Když se podíváte na fotky auta, asi uznáte, že tvar karoserie vůbec nevypadá špatně. Jenže o co honosněji zní název, o to obyčejnější vlastně tvar karoserie je. Na fotkách s otevřeným víkem zavazadlového prostoru si můžete všimnout, že i30 Fastback je vlastně jen pětidveřový liftback. Podobně jako například v reklamách Hyundai stále tolik atakovaná Škoda Octavia… Tvary a vzhled exteriéru jsou přesto z mého subjektivního pohledu u i30Fastback o mnoho nápadnější a hezčí.

Interiér se od jiných karosářských verzí neliší, stejné je rozvržení, ovládání, ale také materiály. A to není špatně, protože nové generaci i30 není moc co vytknout, snad jen volně stojící displej na vrchu palubní desky, ale alespoň je na samotném vrcholu palubní desky a při sledování navigace není třeba tolik klopit zrak. Head-up displej bychom tady totiž hledali marně. Mimochodem ani výhled vzad není úplně ideální, zadní okno je totiž poměrně nízké.

Test Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI 7DCT

Vnější design omezuje prostornost

Jak je karoserie zvenku pěkná, tak uvnitř ubírá centimetry. Na předních sedadlech problém není, tam je místa dostatek i pro nadprůměrně vzrostlé cestující. Na zadních sedadlech se naopak nebudou cítit příliš komfortně ani cestující kolem 180 cm a může za to hlavně svažující se střecha. O něco více prostoru by mohlo být i pro kolena zadních cestujících.

Přečtěte si také:  Hyundai IONIQ 6 ujede na jedno nabití 614 kilometrů

A co zavazadlový prostor, který je pro spoustu Čechů důležitý? Ten papírově nabízí o 55 litrů více než v případě pětidveřového hatchbacku (celkem 450 litrů). Jedním jeho velkým negativem je vyšší nakládací hrana, jeho využitelnost je však velmi dobrá, kromě překážejících podběhů kol je tvarovaný pravidelně.

„Turbobenzin“ s automatem je příjemná kombinace

Hyundai i30 Fastback si v současné chvíli můžete objednat pouze s dvojicí benzinových motorizací. První z nich je litrový přeplňovaný tříválec T- GDI 120, tou druhou testovaný přeplňovaný 140koňový 1,4litrový čtyřválec T-GDI 140. Pro větší z motorů je k dispozici jak manuální, tak za 50tisícový příplatek také automatická, respektive dvouspojková převodovka 7DCT, slabší tříválec je pouze s manuálem.

Test Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI 7DCT

Převodovka 7DCT řadí dobře, jen slova chvály si zaslouží hlavně při klidné jízdě. Při té svižnější by ale mohla být klidně o něco rychlejší – hlavně po sešlápnutí plynového pedálu, když opravdu potřebujete zrychlit. Pokud by se vám nicméně její logika řazení přeci jen nelíbila, můžete jí dát páčkami pod volantem impuls ke změně rychlostního stupně.

Při jízdě potěší opravdu perfektní odhlučnění motoru při klidné jízdě. Pokud po motoru nic nechcete a ten se jen převaluje v nízkých otáčkách, do kabiny se jeho zvuk dostává jen zcela minimálně. Ještě lepší je to na volnoběh, kdy by se vám snad mohlo až stát, že byste „znovu“ startovali. Naopak pokud motor bude hnát do vyšších otáček, jeho zvuk si tak úplně neoblíbíte, není úplně hezký. Škoda.

Špatná není spotřeba paliva. Kombinovaná spotřeba paliva je podle technických údajů 5,6 l/100 kilometrů. Asi čekáte, že se nám takových hodnot dosáhnout nepodařilo. Pří pondělním ranním vracení se na displeji palubního počítači ukázala hodnota 7,3 l/100 km.

Test Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI 7DCT

Za volantem

Motor není jen tichý, ale má i docela slušný zátah. Jakkoliv nevypadají pro milovníky rychlosti technické údaje na první pohled nijak zajímavě, dynamika vůbec není špatná. Hyundai i30 Fastback není s motorem T-GDI 140 žádným trhačem asfaltu, ale „vzít za to“ také poměrně slušně umí.

Přečtěte si také:  AMG DYNAMIC Experience vás nechá ochutnat modely Mercedes-AMG na silnicích. Vyzkoušeli jsme si to také

Na druhou stranu je pak potřeba se připravit na poměrně ostrý nástup brzd, protože brzdový pedál zabírá ostře hned nahoře. Při brzdění to tak bude chtít prvních několik sešlápnutí vážně citlivou nohu. Po chvíli si na chod zvyknete, ale jemnější nástup by si brzdy zcela jistě zasloužily. 

Díky tužšímu a nižšímu podvozku je Hyundai i30 Fastback docela schopným autem v zatáčkách. V oblouku auto velmi slušně sedí a nijak nepříjemně se nenaklání. Přesto dokáží tlumiče slušně filtrovat i vcelku velké nerovnosti. 

Test Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI 7DCT

Závěr a cena

Hyundai i30 Fastback je podle mého subjektivního názoru nejhezčí karosářskou verzí modelové řady i30. Hraje spíše na sportovnější notu, ale neznamená to, že by auto bylo až příliš tvrdé nebo snad neposedné. Oproti hatchbacku nebo kombi přesto o něco tužší je. Oproti dříve testovanému kombi se mi také zdálo, že motor se projevoval tak, že bych mu jeho výkon opravdu věřil. Zdá se, že je to docela slušný předkrm před plnotučným Hyundai i30 N Fastback…

Aktuálně jsou v nabídce dvě motorizace a několik výbav. Na stránkách českého importéra najdete také nejen běžný ceník, ale také akční ceník. Nejlevnější verze, která se dá napříč oběma ceníky najít, je 399 990 Kč za Fastback se základním motorem T-GDI 120. Za testovaný čtyřválec T-GDI 140 zaplatíte minimálně 439 990 Kč. 

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Design exteriéru,Malá nabídka pohonných jednotek
Povedený motor,Pomaleji řadící převodovka
Příjemný podvozek – tužší, ale stále dostatečně komfortní,Na zadních sedadlech by mohlo být více místa
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Hyundai
Typ:,i30 Fastback T-GDI 140
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1353 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,103 kW/140 koní při 6000 ot./min
Točivý moment:,242 Nm při 1500 – 3200 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.5 s
Maximální rychlost:,203 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (7DCT)
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.4 / 5.1 / 5.6
Emise CO2:,129 g/km
Objem palivové nádrže:,50 litrů
Délka:,4455 mm
Šířka:,1795 mm
Výška:,1425 mm
Rozvor:,2650 mm
Pohotovostní hmotnost:,1287 – 1439 kg
Objem zavazadlového prostoru:,540 / 1351 kg
Ceník:,„běžný“ anebo akční ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek