Test Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI (2016)

Autor: Tomáš Junek - 8. 5. 2016


V dnešní době snad není jediné automobilky, která nemá ve svém repertoáru oplastovanou verzi svého čistě silničního modelu. Automobilka Hyundai samozřejmě nezůstala pozadu a do našeho redakčního testu nám přijela řádně oplastovaná a zdrsněná i20 Active.

Do naší pomyslné garáže dočasně zaparkoval Hyundai i20 Active v krásné bronzové barvě. Plastové doplňky obepínající celý vůz společně s lehce zvýšenou světlou výškou skutečně navozují dojem drsného a dobrodružného „terénního“ auta. Za povšimnutí rozhodně stojí nejen barva a ochranné plasty, ale dozajista i pěkná 17″ kola, plastový kryt nádrže a v neposlední řadě přední nárazník, který se na vás mračí místo standardního úsměvu u běžné i20. Musím uznat, že díky výbavovému paketu Active se z designově šedé a tak trochu nudné myšky stalo velmi atraktivní a neotřelé auto, které by mohlo zaujmout celou řadu lidí.

test-hyundai-i20-active-10-t-gdi-p1

Interiér se od běžné i20 už tolik neliší. Ovšem je pravda, že interiér se přidáním oranžových doplňků poměrně oživil. Černo-oranžová sedadla obšívaná oranžovou nití disponují velice slušným bočním vedením, ovšem pro trochu rozložitější lidi někdy až příliš úzkým. Sedačky nabídnou také širokou škálu polohování, takže se za volant vejdou i opravdu vysocí lidé. Kůží obšitý volant příjemně padne do ruky. Většina ovládacích prvků se nachází v dosahu buď na volantu nebo blízko něj, aby řidič nemusel nikde zbytečně „šmátrat“. Sdružené přístroje pod volantem jsou se svým bílým podsvícením příjemně čitelné a přehledné. Také k ovládání navigace a ke konektivitě s chytrým telefonem nemám výhrady, vše funguje bez sebemenších problémů. Navíc auto komunikuje v češtině, což pro našince znamená velké plus. K ovládání vozu bych měl snad jedinou malou výtku a to k tempomatu. Vždy, když se vypnul motor vypnul se i cruise mode, což obnášelo pokaždé ho opět zapnout.

Prostoru je v i20 Active až pozoruhodně dost, na to že se jedná o malé auto. Vpředu si není nač stěžovat, jak na místě řidiče, tak i spolujezdce. Nad hlavou mi zbývalo nějakých 10 centimetrů, se spolujezdcem jsme se ani nijak zvlášť nepřetahovali o loketní opěrku a pravým kolenem jsem do ničeho nenarážel, což ve většině vozů není běžné. Vzadu to už takové terno nebylo. Přestože jsem měl nastavené řidičovo sedadlo na svojí výšku (190 cm), tak se mi dozadu podařilo nasednout a pokud by se nejednalo zrovna o nějaký 400 km dlouhý výlet, asi bych na místo pro nohy příliš neremcal. Zadní sedadla jsou však určená spíše pro dva spolucestující, osobně bych bral informaci „pětimístný vůz“ z technického průkazu jako slušné sci-fi, což se ale v tomto segmentu dá říci prakticky o každém voze.

test-hyundai-i20-active-10-t-gdi-p2

Zavazadelník nabídne v této třídě průměrných 326 litrů, ovšem včetně dojezdové rezervy, která u největší konkurence í-dvacítky, Škodě Fabii, ukousne ze zavazadelníku nezanedbatelných 25 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedadel téměř do roviny se prostor kufru v i20 zvětší na slušných 1042 litrů. V kufru mě zaujaly dva prvky. Tím prvním je dvojité dno podlahy, pod které se dá schovat třeba povinná výbava nebo nějaký drobný nákup a při tom lze nahoře převážet vetší předměty. Druhým prvkem jsou pak vázací oka v rozích kufru a pásky na suchý zip, které mohou ulehčit uspořádání věcí. Zdá se, že „Simply Clever“ prvky dorazily už i „do Koreje„…

Hyundai i20 Active má na výběr pouze ze dvou motorů. Tím základním je atmosférický benzínový čtyřválec 1,4 CVVT se 74 kw výkonu. Tím druhým v nabídce je také zážehový motor. Tentokrát nový tříválec 1,0 T-GDI s výkonem 88 kW (120 koní) a točivým momentem 172 Nm, který se nacházel pod kapotou testovaného vozu. Tyto hodnoty v malém litrovém motoru jsou sice pěkné, ale na dnešní „downsizingovou“ dobu nejsou nic „nenormálního“. Spíše mě zaujal průběh točivého momentu, jehož maximum začíná již na 1500 ot./min. a neúnavně pokračuje až do 4000 ot./min. Jakmile však hodnotu 4000 ot./min překoná, od motoru se už zázraků nedočkáte. Pak už nezbývá nic jiného než přeřadit o stupeň víš. Převodovka má „kvaltů“ dostatek, přesněji řečeno šest, takže se nemusíte obávat toho, že by vám došly příliš rychle. Délky převodů jsou tak akorát, ani krátké, ani dlouhé. Kupodivu díky onomu točivému momentu a jeho průběhu funguje i „řadící nápověda“. Převodovka mi trochu kazila dojem snad jen při podřazování, jednotlivé rychlosti se totiž lehce zadrhávaly.

Hyundai i20 Active s tímto motorem rozhodně není žádný louda, zrychlí na stovku za něco málo přes 10 sekund a není problém na dálnici přehlédnout, že už jedete 150 km/h rychlostí. Motor je při klidné jízdě pěkně kultivovaný a tichý. Ovšem pokud chcete i jenom trochu zrychlit, tříválec se ozve svým typickým zvukem a už to takový beránek není. Nejlépe tento motor vyniká na okreskách, kde má dostatečnou pružnost a dokáže dosahovat i deklarované kombinované spotřeby 5,1 l/100 km. Horší to je pak se spotřebou ve městě, kde díky neustálému popojíždění není problém atakovat hodnotu 8 l/100 km. Na dálnici ve 130 km/h vystoupá spotřeba dokonce spíše přes 8l/100 km.

test-hyundai-i20-active-10-t-gdi-p3

Oplastovaná verze má světlou výšku 160 mm, což je o celé 2 cm vyšší než standardní i20-ka a prakticky stejně jako má Honda CR-V… S ohledem na onu zvýšenou světlou výšku a dobrodružný až „mimosilniční“ styl jsem u i20 Active čekal, že podvozek bude měkký a možná i trochu houpavý. Ovšem opak je pravdou. Podvozek i20 Active se hodí spíše na lepší cesty, kde sedí jako přibitý, nenaklání se a nijak nemile nepřekvapí ani při ostřejší jízdě. Problém trochu dělají ostré příčné nerovnosti, na kterých auto občas poskočí. Dozajista na tom budou mít zásluhu i velká 17″ kola s nízkým profilem pneumatiky. Nebýt těch příčných nerovností, neváhal bych říci, že podvozek je až překvapivě pohodlný, na to jak je tuhý.

Výbavou je testovaný vůz ve své třídě naprostou špičkou. Je možné zde najít takové standardní věci jako je automatická klimatizace, ovládání rádia, tempomatu a handsfree na volantu, navigaci, světelný a dešťový senzor, vyhřívané sedačky, sklopná i vyhřívaná zrcátka, bezklíčkové odemykání a startování motoru a mnoho dalšího. Ovšem v i20 Active lze najít i věci, které se nedají připlatit ani v mnoha vozech o třídu víš, jako je například vyhřívaný volant.

Hyundai i20 Active je rozhodně zajímavou s neokoukanou možností ke standardní i20. Zaujme designem, osloví výbavou a trojkombinaci završí solidní motorizace. Základní varianta i20 Active začíná svojí cenovkou na 359 990 Kč, už v základu však nabízí vcelku bohatou výbavu. Testovaný model vychází na 521 890 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Hyundai
Typ:,i20 Active
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,998 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,88.3 kW/120 koní při 6 000 ot./min
Točivý moment:,171.1 Nm při 1 500 – 4 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.4 s
Maximální rychlost:,183 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.2 / 4.5 / 5.1
Emise CO2:,119 g/km
Objem palivové nádrže:,50 litrů
Délka:,4 065 mm
Šířka:,1 760 mm
Výška:,1 529 mm
Rozvor:,2 570 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 165 – 1 310 kg
Objem zavazadlového prostoru:,326 / 1 042 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru