Honda CR-V už léta patří do kategorie poctivých a spolehlivých aut. Nejinak je tomu u její nejnovější šesté generace, kterou jsme „ochutnali“ ve vrcholné plug-in hybridní variantě.
Nabíjecí Honda CR-V vábí na agresivnější a sportovnější vzhled, o nějž se starají zejména širší a otevřenější šestiúhelníkové tvary. Nejnovější model CR-V se nafoukl o 10 mm na šířku a 80 mm na délku v poměřování s předchůdcem. Díky této větší ploše bylo možné umístit v konstrukci přední sloupky více dozadu. Prodloužená kapota se nyní proto pyšní dynamičtějším vzezřením. Při pohledu na předek vozu dále zaujme výrazné ikonické „háčko“, na zádi pak především koncová světla s líbivým designem ve tvaru písmenka L.
Plug-in hybridní „CéeRVéčko“ s EL registrační značkou lze pořídit jen s pohonem předních kol na rozdíl od klasického hybridu, který lze v garáži parkovat též s pohonem všech čtyř. Motorizační bázi tvoří zážehový čtyřválec 2.0 i-MMD s Atkinsonovým cyklem a přímým vstřikováním. Mimochodem, bavíme se o nově vyvinutém motoru, jenž poprvé spatřil světlo světa v desáté generaci civicu. Podává nejvyšší výkon 109 kW při 6100 otáčkách za minutu a maximální točivý 189 Nm při 4500 otáčkách. V „naší“ Hondě e:PHEV kooperuje s jedním elektromotorem na předních kolech s výkonem 135 kW a okamžitým točivým momentem 335 Nm.
Jak vypadá silniční realita? V městském loudání „šlape“ plug-in hybrid v zásadě na elektřinu, při čipernějších akcích zase primárně na benzin. Rozjezdy jsou bezproblémově jemné, de facto ve všech situacích nepotkáváme žádné škubání a další rušivé elementy. Kultivovanost projevu je jednoduše na zlatou medaili pro Japonsko. Kvitujeme taky řádnou porci dynamiky, kvapné odezvy na povely plynu a k tomu všemu technika svede využívat elektřinu i s „prázdným“ trakčním akumulátorem. Prostě bomba!
Důvodem pohonu pouze předních kol je existence velké baterie s kapacitou 17,7 kWh, která slibuje ryze elektrický dojezd 82 kilometrů. Což ostatně věrně kopíruje realitu – my jsme dokázali takto cválat 77 kilometrů. Úžasné na nabíjecím CR-V je skutečnost, že ani po vyplácání elektrické šťávy neztrácí vůz dech. Auto maká de facto furt stejně, třebaže sem tam by si zážehový dvoulitr zasloužil kvalitnější odhlučnění.
Úhlem spotřeby dost záleží na tom, zdali vůz budete pravidelně dobíjet. Pakliže budete zásuvkově svědomití, dostanete se jako my na upíjení v podobě přibližně 2,5 litrů. Pakliže akumulátoru odepřete rovnoměrnou dobíjecí péči – dostanete se na hodnoty kolem šesti litrů. A ještě jedna meritorní informace: jediná cesta, jak plug-in hybridní „CéeRVé“ dobíjet – je za pomoci připojení k externímu zdroji. Z běžné zásuvky jsme měli hotovo za cca 6,5 hodiny a z wallboxu za dvě hodiny a čtyřicet minut.
Fandíme tomu, že Honda neohnula záda před trendovým diktátem a hybridní CR-V obouvají osmnáctipalcová kola s pořádnými balonovými pneumatikami o rozměrech 235/60 R18, s nimiž se člověk nebojí škrábanců při parkovacích manévrech. Vysoký profil paralelně se sukcesem čelí nerovnostem a obecně subvencuje už tak výborný jízdní komfort. „CéeRVéčko“ se řídí náramně, podvozek je příjemně poddajný a ani při razantnějším dovádění automobil nijak neselhává. K jízdnímu zenu přispívá taky šik asistentů: v čele s komplexním všesměrovým bezpečnostním a asistenčním systémem Sensing 360, který kontroluje mrtvé úhly kolem vozidla.
Za pralinku na dortu platí bezchybný ergonomický interiér. Honda upekla vnitřek, jenž perfektně kombinuje nejnovější technologie s rozumnou osvědčenou tradicí v podobě několika fyzických tlačítek, třeba na ovládání klimatizace. Signifikantní rys palubní desky tvoří široká horizontální mřížka se skrytými výdechy ventilace. O pochvalu se hlásí vylepšený 10,2palcový přístrojový panel s možnostmi bohaté individualizace spolu s velmi dobře fungujícím průhledovým displejem.
Do kategorie jednoduchých a přehledných spadá devítipalcový infotainment, který nabízí propojení s Android Auto i Apple CarPlay. U plug-in hybridní verze nacházíme navíc mobilní aplikaci My Honda+, kde si lze vylustrovat stav nabíjení akumulátoru, lokalizovat vůz či ho skrze mobil odemykat. Samozřejmě nechybí ani jízdní statistiky.
V nejaktuálnější šesté generaci máme i dostatek prostoru, včetně zadních sedadel. Sedačky jsou útulné, mimoto ve všech řadách jsou vyhřívané, vepředu si v parnu zapínáme také ventilaci. Rozhlehlý je taktéž zavazadelník s příznivým objemem 617 litrů. Neabsentuje ani několik možností pro dobíjení telefonů: od bezdrátové nabíječky přes klasické USB až po USB-C. Takhle vypadá fantastický interiér.
Závěr a cena
Plug-in hybridní Honda CR-V vypadá stylově, navíc z pohledu řidičských vlastností je parádní. Do toho se rodinné SUV ze „země vycházejícího slunce“ pyšní fakt vynikajícím ergonomickým vnitřkem, úsporným provozem a všeobecnou praktičností. Bez přehánění se jedná o jeden z nejlepších modelů v daném segmentu.
Ošemetné otazníky se však týkají smyslu. Nestačí full-hybrid? Pro plug-in mluví jasně levnější provoz, byť pořizovací částka je o 120 000 Kč dražší. Naopak pro HEV hovoří fakt, že jej lze koupit taky coby čtyřkolku. Plug-in hybrid na druhou stranu utáhne těžší brzděný přívěs: řečí čísel 1500 kg vs. 750 kilogramů u full-hybridu. Plug-in však zase disponuje menší nádrží. Znovu numerickým okem: 46,5 litrů vs. 57 litrů. Jenže upíjí méně. A takhle bychom si pro a proti mohli pinkat donekonečna… Kardinální otázka poletuje kolem toho, kde se budete s vozidlem pohybovat, na jakých vzdálenostech a zdali můžete dobíjet v zaměstnání.
Co se týká ceny, ta se odpichuje od částky 1 119 900 Kč. Že je to moc? V potaz bychom měli vzít, že za tuhle sumu si již odvezete automobil s automatickou převodovkou a bohatou výbavou v základu. Cena s testovaným motorem a výbavou vyjde na 1 369 900 Kč. Námi testovaný fešák s volitelným perleťovým bílým lakem potom uleví bankovnímu účtu o 1 392 800 Kč. Za to nicméně dostanete opravdu skvělé městské SUV, jež desítky kilometrů polkne i bezemisně.
Technické údaje:
Auto: | Honda CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD |
Motor: | benzinový čtyřválec + 2x elektromotor |
Objem válců: | 1993 ccm |
Plnění motoru: | atmosférické |
Palivo: | benzin + elektřina |
Pohon: | předních kol |
Výkon: | 109 kW/148 koní (spalovací motor) |
Točivý moment: | 189 Nm (spalovací motor) |
Zrychlení 0-100 km/h: | 9,4 s |
Maximální rychlost: | 195 km/h |
Převodovka: | automatická s plynule měnitelným převodem |
Spotřeba paliva (kombinovaná): | 0,8 l/100 km |
Emise CO2: | 18 g/km |
Objem nádrže: | 46,5 litrů |
Délka: | 4706 mm |
Šířka: | 1942 mm |
Výška: | 1673 mm |
Rozvor: | 2701 mm |
Provozní hmotnost: | 1916 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 617 / 1728 litrů |
Dobrý den.Měl bych dotaz na nabíjení uvedeného vozidla .Koupil jsem Hondu CRV plug-in hybrid nové .Prvních přibližně 50 dní se vozidlo dobíjelo na 79 až82 km .Po uplynutí této doby se vozidlo nabíjí maximálně na 57 až64 km.Prosím o vysvětlení tohoto rozdílu.Vozidlo je uplně vybité,na mobilní aplikaci je znázorněna doba do plného nabití 8hodin10 minut .Vozidlo ukončí dobíjení po 6 hodinách.Na aplikaci se objeví plně nabito,ukončení nabíjení stav 64 km. Děkuji za vysvětlení Marie Ficencová.
Mluvíte z cesty. Ani jedna připomínka není relevantní. Dokonce i tak exaktní věc jako cenu si musíte pro svůj divnohejt ohnout.
Škoda… CR-V mám, v naftě, kupoval jsem ho jako funglovku a je to pracant. Má najeto přes 200 tis. a už bohužel dosluhuje. Nic podobného už ale Honda nenabízí. A já nestojím ani o obrovský infotainment ztopořený na palubce, ani o jakýkoliv hybrid, nestojím o jakékoliv dobíjení, nestojím o těžký akumulátor, nestojím o úžasnou řadu všemožných asistentů a komplikátorů, nestojím o překomplikovaný volant s milionem tlačítek, která kvůli množtství už nejde ovládat bez zrakové kontroly, nestojím o elektronickou „ruční“ brzdu… A za skoro 1,5 mega už vůbec ne. :(
Holt si svoje deset let staré CR-V ponechám tak dlouho, dokud to půjde. Je to zlatý auto. A pak se poohlídnu po něčem starším nebo po jiné značce.