Test Honda CR-V 1,6 i-DTEC 160k 4×4 (9AT)

Od Pavel Srp | 30. 9. 2015


Honda CR-V je v naší redakci už poměrně protřelým automobilem, měli jsme ji tu snad ve všech možných verzích, ale jedna – po faceliftu tak nejzásadnější – zatím stále chyběla. Mluvím o verzi s novým dvěma turbodmychadly přeplňovaným naftovým motorem, jenž spolupracuje s novou devítistupňovou automatickou převodovkou a s pohonem všech kol.

Pojďme se na ni podívat důkladněji. Tato verze nahrazuje verzi 2,2 i-DTEC s pětistupňovým automatem, které si mohli zákazníci pořídit ještě začátkem roku před modernizací. A je to změna obrovská. Nový motor, ač je menší (1,6 litru), tak je výkonnější. Nabízí přeplňování dvěma nestejně velkými turbodmychadly a výkon 118 kW/160 koní (+10 koní) a točivým moment 350 Nm (totožný). S autem se jezdí daleko lépe, je agilnější (i když to stále není žádná střela), tišší, ale hlavně o hodně úspornější.

Není vůbec problém dostat se pod 8 litrů na 100 kilometrů, a to ani svižnou jízdou. A není problém se mimo město při opravdu klidné jízdě dostat pod 6 l/100 kilometrů, bude ale důležité předvídat, nezrychlovat přespříliš a dodržovat rychlostní limity. Běžné hodnoty spotřeba se budou pohybovat mezi 7 a 8 litry na 100 kilometrů. A to je nejen oproti „původním“ 10-11 l/100 km s „dva-dvojkou“, ale i vzhledem k hmotnosti (bez pár kg) 1,8 tuny, velmi příjemné zjištění. A to i přesto, že je spotřeba vyšší než s manuální převodovkou.

test-honda-cr-v-16-i-dtec-9at-4x4-p1

Systém Start/Stop je dnes již spíše standardem než příplatkem jako tomu bylo dříve a nejinak je tomu také v případě Hondy CR-V. Systém by tu mohl fungovat rychleji, samozřejmě se ale dá vypnout. Deaktivaci motoru je ale řidič do jisté míry schopen ovlivnit, protože motor se vypíná po silnějším stlačení brzdového pedálu, pokud bude při stání na křižovatce pedál sešlápnutý jen zlehka, motor zůstane v chodu.

Nový automat nabízí devět rychlostí a využívá měnič točivého momentu. Honda se tedy nerozhodla jít dnes moderní cestou dvouspojkových převodovek. Její nový automat ale funguje velmi dobře. Po celotýdenním ježdění se mi nestalo, že bych se zamyslel nad tím, že převodovka neustále přeřazuje nebo řadí zbytečně. Při „kickdownu“ je možná chvílí více váhavá, jaký rychlostní stupeň zařadit, ale není to nic, co bychom z některých jiných (i „méněstupňových“) převodovek neznali. O tom, jakou máte zařazenou rychlost nebudete nikde informovaní, číslice se zobrazí pouze po přepnutí do automatického módu. Devítka je ale rychlostí veskrze dálniční, protože při dálničních (tachometrových) 130 km/h jede CR-V na osmičku a točí lehce přes dva tisíce otáček.test-honda-cr-v-16-i-dtec-9at-4x4-p2

Přečtěte si také:  Test Kia EV6 77 kWh | elektromobil (2022)

Volič převodovky dostal zcela nový tvar, vypadá podobně jako například u Toyoty Prius. A vlastně se i podobně ovládá. Nejde totiž o klasickou páku, ale spíše o joystick kterým zvolíte, kam chcete jet (dopředu nebo dozadu) a elektronika se o to postará za vás. Pro parking je třeba stisknout tlačítko se symbolem „P“.

Příjemný je podvozek, který je nastaven spíše měkčeji, ale i díky nižší světlé výšce se ani v zatáčkách CR-V příliš nenakloní. Podvozek je skvěle odtlumen, od kol se neozývají žádné rány ani rázy. S tímto autem se tedy nemusíte obávat ani klikatých okresních silnic. Tedy pokud se s míříte s tím, že v každé rychleji projížděné zatáčce se bezpečnostní pásy utáhnou, snad aby posádka nevypadla ze sedadel? Možná, protože jejich boční vedení je spíše naznačeno, než že by v autě bylo. Sedačky jsou docela pohodlné, leč mají velmi krátké sedáky.

Celkový velmi dobrý dojem z auta nicméně sráží několik detailů a jedna poměrně zásadní věc, o které píšeme vždycky – nový multimediální systém (běží na Androidu), respektive navigace. Trpí tím všechny Hondy s tímto systémem – i ty nejnovější. A to je opravdu škoda, protože jak můžete vidět z videa, dojet do cíle podle navigace prakticky nejde. Každých pár minut se navigace vypne a vy tak musíte trasu naklikat znovu – alespoň, že v paměti zůstane. Hondo, prosím, udělej s tím něco!

Dalšími drobnostmi, které nám na autě za milion Kč vadily, byla světla, která sice disponují krásnými xenonovými výbojkami pro potkávací světla, ale dálková světla mají obyčejnou žárovku, agresivní adaptivní tempomat, který brzdí na poslední chvíli a zrychluje na „plný plyn“, či nastavování interiérové teploty na displeji klimatizace po celých stupních. Někdy totiž může být 19°C málo a 20°C moc.

I když je testovaná verze oproti té s manuální převodovkou pomalejší a není tak úsporná, jde o jízdně velmi povedené auto. Radím ale ušetřit za navigaci a používat raději tu v telefonu, protože pracovat s ní je pro zlost. Důležitější ale stejně bude to, že pohodlný podvozek a dostatek místa dovezou celou rodinu pohodlně a jistě do cíle vaší cesty, i kdyby to mělo být na druhé straně Evropy. Jen je potřeba myslet na to, že jde spíše o takové MPV než SUV, do terénu se příliš nehodí.

Přečtěte si také:  První kilometry za volantem modernizované Škody Karoq. Stále má motory bez jakékoliv elektrifikace

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Honda
Typ:,CR-V
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 597 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4
Výkon:,118 kW/160 koní při 4 000 ot./min
Točivý moment:,350 Nm při 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.6 s
Maximální rychlost:,197 km/h
Převodovka:,devítistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.0 / 4.9 / 5.3
Objem nádrže:,58 litrů
Délka:,4 605 mm
Šířka:,1 820 mm
Výška:,1 685 mm
Rozvor:,2 630 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 895 kg
Objem zavazadlového prostoru:,589 / 1 669 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
Akční ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]