test-2022-ford_ranger_stormtrak-20_ecoblue_biturbo-10AT- (1)

Test Ford Ranger Stormtrak 2.0 EcoBlue Bi-turbo (2022)

Od Pavel Srp | Foto: Pavel Srp - 22. 5. 2022 0

Současná generace pick-upu Ford Ranger svůj cyklus už končí, ale ještě předtím si Ford připravil několik speciálních edicí. Jednou z nich je Stormtrak a právě ta dorazila do redakčního testu.

Stormtrak: designově odlišný

Testovaný Ford Ranger Stormtrak zaujme na první pohled svou výraznou barvou karoserie. Jde o příplatkový metalický lak červená Rapid, který je vyhrazen pouze pro Stomrtrak. V nabídce jsou ještě další speciální barvy laky bílá Frozen (standard) nebo modrá Lightning (na přání). Mimochodem, karoserie bude pouze jako Double Cab.

Přečtěte si také:  Speciální edice Ford Mustang California Special mění kalifornský sen v evropskou realitu

Tuto speciální verzi, která vychází z výbavové linie Ranger Wildtrak, lze poznat hlavně podle masky chladiče, která má specifický tvar. A po stranách jsou navíc červené mřížky, které nejsou nepodobné těm z Fordu Mustang. Jiný je také zadní nárazník a ochranný rám za kabinou v černém laku, přičemž karoserie dostala i několik polepů a emblémů.

test-2022-ford_ranger_stormtrak-20_ecoblue_biturbo-10AT- (8)

V interiéru čekají na posádku specifická sedadla Stormtrak, potažená stejnou kůží jako v Rangeru Raptor. Na bocích je doplněna o vinyl, červené prošívání a loga Stormtrak. Všimnout si můžete i některých dekorů v odstínu šedé Tinted Graphite.

Jen nejsilnější motor

I když Ford Ranger nabízí několik pohonných jednotek, pro Ranger Stormtrak je v nabídce pouze jediná. Jde o stejný motor, který pohání i Ranger Raptor, takže se pod přední kapotou ukrývá naftový čtyřválec 2.0 EcoBlue Bi-turbo o výkonu 157 kW/213 koní a s točivým momentem 500 Nm. Motor je standardně kombinován s přiřaditelným pohonem všech kol a desetistupňovou automatickou převodovkou.

Přečtěte si také:  Test Mercedes-Benz V 300 d AWD Exclusive (2022)

Jde o motor, který je pro auto více než dostatečný a dynamika není vůbec špatná ani pro předjíždění na okreskách. Jako takový sice nemá úplně vzrušující projev a průběh výkonu, ale naopak lineárně táhne od nízkých otáček až k červenému poli. Pak převodovka rychle přeřadí a můžete pokračovat znova. Na rozdíl od Mustangu není desetikvalt otravný a k celkovému naladění i sladění auta se hodí.

test-2022-ford_ranger_stormtrak-20_ecoblue_biturbo-10AT- (22)

Pro běžné, ale i svižnější ježdění jde o ideální pohonnou jednotku, ale jak je to se spotřebou paliva? Běžně se dá jezdit kolem 9-10 l/100 km. A to je vzhledem k velikosti auta opravdu velmi dobrá hodnota.

Zatížit nebo nezatížit?

Už dávno neplatí, že jsou pick-upy bez nákladu uskákaná a nepohodlná auta a speciálně Ford ukazuje, že tomu tak není. I když je auto prázdné, na silnici je pohodlné. Může za to nejen naladění podvozku, ale i vysoké All-terrain pneumatiky o rozměru 265/60 R18.

Přečtěte si také:  Inteligentní semafory Fordu rozsvítí vozidlům záchranného systému automaticky zelenou

A právě tahle kombinace nakonec zaručí to, že prakticky jakékoliv díry a nerovnosti na silnici neřešíte. Propadlé kanály, výmoly nebo spáry nejsou naprosto žádný problém. Když se korba přeci jen zatíží (užitečné zatížení je jedna tuna), auto se ještě více zklidní. A stačí klidně třeba 150 kg, protože i to je znát. Náklad připevníte díky několika okům. Mimochodem, roleta na korbě je v této výbavě standardně elektrická.

test-2022-ford_ranger_stormtrak-20_ecoblue_biturbo-10AT- (18)

Pokud by vám jedna tuna nákladu nestačila anebo by byla korba malá, pak je tu ještě možnost zapřáhnout za Ranger přívěs, kdy jeho nejvyšší povolená hmotnost je až 3500 kg. Tahat auta, velké lodě anebo třeba koně tak bude radost.

Mimo silnici

Ford Ranger Stormtrak je sice na pohled stylový pick-up, ale i tak s ním můžete vyrazit do terénu. A klidně i do nějakého těžšího, protože vybaven je na to dostatečně. V prvé řadě má přiřaditelný pohon všech kol (standardně jsou poháněna jen zadní kola), ale i redukční převodovku nebo uzávěrku zadního diferenciálu.

Přečtěte si také:  Brabus upravil Mercedes-AMG G 63. Vytvořil z něj 800koňový pick-up

V terénu jsou limitující hlavně rozměry auta, jeho převisy i délka rozvoru náprav. Přesto je to opravdu schopné auto, které jen tak něco nepřekvapí. Díky redukční převodovce i automatickému řazení je opatrná jízda v terénu velmi jednoduchá.

Závěr a cena

Dny současného Fordu Ranger jsou téměř sečteny, ale na konci jeho životního cyklu si můžete v České republice koupit ještě jednu ze tří speciálních verzí: Raptor Special Edition, Stormtrak, Wolftrak. Jinde v Evropě je dostupná ještě verze MS-RT se spíše silničním zaměřením.

Tohle auto potěší na silnici i mimo ni pohodlným naladěním podvozku i potentním motorem se střídmou spotřebou paliva. Motor i 10° převodovka spolupracují perfektně a velmi hladce a při běžném rozjezdu sází kvalty jako na běžícím páse. Přesto nemáte nepříjemný pocit z toho, že by auto pořád řadilo.

Přečtěte si také:  Test Dacia Jogger Essential TCe 100 LPG (2022)

A co cena? Ten nejlevnější Ford Ranger aktuálně startuje na 864 000 Kč bez DPH (1 045 440 Kč s DPH) ve výbavě XL, která už má tempomat, klimatizaci další drobnosti. Pokud byste přeci jen nechtěli základní výbavu, tak se nabízí provedení 2.0 EcoBlue Bi-Turbo ve výbavě Limited (tento motor s nižší výbavou nepořídíte). Cenu stanovil výrobce na 1 133 000 ve verzi Limited anebo 1 370 930 korun za Wildtrak.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Ford
Typ:,Ranger Stormtrak 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 4×4
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1996 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4
Výkon:,157 kW/213 koní v 3750 ot./min
Točivý moment:,500 Nm v 1750 – 2000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,neudává se
Maximální rychlost:,180 km/h
Převodovka:,desetistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.6 – 7.9 (WLTP)
Emise CO2:,199 – 207 g/km (WLTP)
Objem nádrže:,80 litrů
Délka:,5363 mm
Šířka:,1867 mm
Výška:,1815- 1848 mm
Rozvor:,3220 mm
Pohotovostní hmotnost:,2309 kg
Ceník:,ke stažení zde
[/table]