test-ford-puma-st-1-0-ecoboost-hybrid-2025-7

Test Ford Puma ST 1.0 EcoBoost Hybrid | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 26. 1. 2025


Vloni dostal Ford Puma decentní facelift, který sice ponechal sportovní verzi ST, ale přesto se na ní podepsal. Teď už si ji totiž nekoupíme s vrcholným 200koňovým motorem a s manuální převodovkou, v nabídce zbyla jen 160koňový litrový EcoBoost s automatem. A právě tuto verzi jsme vyzkoušeli v testu.

Co se změnilo?

Modernizace byla hodně decentní, detailněji jsme se jí věnovali například v prvních jízdách s modernizovanou verzí loni v létě. Vezmeme to tedy hodně zkrátka. Nové jsou přední světlomety, nárazníky (z předního zmizely mlhovky, ze zadního výfuk, který zůstal jen u testovaného ST), přičemž ten u verze ST je samozřejmě ještě jiný a má ve spodní části spojler s nápisem „FORD PERFORMANCE“, a nová jsou také kola.

O něco víc se toho událo v kabině. Puma dostala novou palubní desku s novým digitálním přístrojovým štítem i novým a větším displejem multimediálního systému SYNC 4. I kvůli tomu tady ubylo fyzických ovladačů – už tu například není tlačítko pro Start/stop (ten se vypíná hluboko v menu), ale zůstalo tu například tlačítko na deaktivaci stabilizace. Zmizela také pravá páčka pod volantem, ovládání stěračů se přestěhovalo na tu levou. A to i přesto, že tady je pořád původní mechanický volič automatické převodovky na středovém tunelu, nepřesunul se na levou páčku jako u jiných aut s tímto řešením. Mimochodem, je tu i mechanická páka ruční brzdy.

test-ford-puma-st-1-0-ecoboost-hybrid-2025-16

Co ale zůstalo, to je tzv. „megabox“. Jde o 81litrový prostor pod podlahou v kufru. Je to taková plastová „vana“ s omyvatelným povrchem a dokonce i s vypouštěcím otvorem. Ideální je tak třeba pro uložení náhradního oleje, případně nějakých podobných věcí, u kterých se potom nemusíte bát toho, že by jejich obal netěsnil. Suché věci pak můžete uložit do „standardního“ kufru, jehož objem je až 456 litrů.

Pokud se podíváme do interiéru detailněji, pak si všimneme parádních sportovních předních sedadel. Dříve Fordy používaly sedadla Recaro, ale teď už mají vlastní sedadla Ford Performance. Sedadla vypadají parádně už na pohled a také se v nich skvěle sedí. Díky svému velmi výraznému a tuhému bočnímu vedení jak v oblasti sedáku, tak i opěradla se ale nebudou asi líbit prostorově výraznějším lidem. Parádně podrží tělo v zatáčce, ale jsou překvapivě pohodlné i na delší cesty. Tohle se jednoznačně povedlo, navíc jim samozřejmě nechybí ani vyhřívání.

Trochu horší je to ale na zadních sedadlech, kde bude mít už průměrně vzrostlý Evropan docela problém. Se svými 180 cm jsem si nastavil přední sedadlo pro svůj ideální řidičský posez, ale měl jsem problém se na zadních sedadlech posadit tak, abych měl před koleny nějaké místo. Jde o kompaktní crossover, takže se dá čekat, že to není úplně velké auto, pro rodinu je tady prostě a jednoduše větší Kuga. Ta sice nenabízí sportovní verzi, ale zase je za parádní cenu.

Když už jsme zmínili zadní sedadla, je tu ještě další věc, která mě docela nepříjemně překvapila. Cestující na předních sedadlech si mohou užívat pěknou palubní desku s vyšitým logem ST, která působí skoro až prémiovým dojmem (ačkoliv dveře a palubka na sebe u testovaného kusu nenavazovaly úplně přesně), ale vzadu je to úplně jiný příběh. Čalounění předních dveří kombinuje pěknou látku s plastem a nevypadá to vůbec špatně, ale čalounění zadních dveří je jeden velký a nepříliš pěkný plast. Odpovídá to tomu, že vzadu není místo, tohle má být auto primárně pro dva lidi a jejich zavazadla…

Motor má 160, ale vlastně 170 koní

V rámci modernizace zmizel 1,5litrový EcoBoost, zůstal už jen 1,0litrový EcoBoost, který je v nabídce jen s dvouspojkovou převodovkou Ford Powershift. Ford v ceníku udává, že jde o verzi se 118 kW/160 koňmi, což oproti běžné Pumě ST-line se 155 koňmi není vlastně žádný rozdíl, ale hvězdička výkon upravuje na 125 kW/170 koní. Za hvězdičkou se píše: „Maximální výkon spalovacího motoru 160 k (uvedeno v technickém průkazu), maximální společný výkon spalovacího motoru a elektromotoru 170 k.“ Ona je totiž tahle Puma ST mild-hybridní, takže výkon zvyšuje startér/generátor.

I když není výkon STéčka od ST-line nijak velký, liší se naladění obou motorů. V Pumě ST je přeci jen o něco „sportovnější“, má ostřejší reakce, ale celkově ani tak nejde o motor, který by překypoval charakterem. Jeho zátah není špatný, ale je lineární, bez vzrušení. Ručička prostě otáčkoměrem tak nějak projde… Automat navíc v režimu „D“ není úplně připraven na rychlé reakce, takže pokud dlouho jedete v klidu, ale pak se rozhodnete zrychlit, přišlápnete plynový pedál, tak převodovka váhá, co tím máte na mysli a až po nějaké době tedy přeřadí. Výrazně lepší je to v režimu „S“, kde jsou její reakce poměrně rychlé.

test-ford-puma-st-1-0-ecoboost-hybrid-2025-4

Ford Puma ST je vlastně docela svižné auto, ale pokud budete mít počasí jako my, rychle zjistíte, že tady chybí samosvorný diferenciál. Na oslizlém zmrzlém asfaltu se totiž přední kola často protáčejí a nedokáží sílu motoru dostatečně jistě přenést.

Oproti ST-line se liší i naladění podvozku, které je u ST o poznání tužší. Při klidné a pomalé jízdě ucítíte vlastně skoro všechny kamínky, ale i spáry na silnici. Změní se to při rychlejší jízdě, kde naopak oceníte to, že auto se skoro nenaklání a ochotně následuje pokyny volantem. Řízení je navíc tužší a přesné. Rychlejší tempo je to, pro co se Puma ST hodí. Její naladění je navíc takové, že má divočejší zadek, takže pokud uberete v zatáčce, zadek se smýkne a pomůže vám oblouk dotočit. Jo, tohle se mi líbí!

Jízdu navíc doprovází také zvuk výfuku. Ten nemá žádné klapky, takže je slyšet pořád. A je docela hlučný, což je opět skvělé při sportovní jízdě, ale už to míň těší při delší klidné jízdě anebo při jízdě po dálnici.

test-ford-puma-st-1-0-ecoboost-hybrid-2025-22

A spotřeba? Přeplňovaný 160koňový nebo 170koňový litrový tříválec podle našich zkušeností spotřebuje v zimním počasí mezi 7 až 8 litrů na 100 ujetých kilometrů. Je to asi o půl litru až litr na 100 km víc než u slabšího ST-line, s nímž jsme jezdili asi o dva měsíce dřív.

Závěr a cena

Jak to zhodnotit? Ford Puma ST je auto, které přišlo o tu jiskru, kterou měla s 200koňovým motorem, manuálem a samosvorem. Teď je to vlastně už jen o něco hezčí Puma ST-Line, která má sice skvělé sedačky, ale vlastně stejný motor bez výraznějšího vzrušení. Není to pomalé auto, to rozhodně ne, ale chybí jí taková ta pomyslná třešnička na dortu. Navíc má opravdu hodně tvrdý podvozek, který si, pokud jezdíte třeba často do center měst s kočičími hlavami anebo po nekvalitních silnicích, nebudete úplně užívat. Na druhou stranu, pokud vaším teritoriem budou kvalitní silnice, přijde vám naopak povedený.

Na závěr ještě pohled do ceníku. Ford Puma ST-line se 155koňovým motorem (ten je výhradně s převodovkou Powershift, protože je to také mild-hybrid), stojí ve verzi ST-Line 594 900 Kč (zvýhodněná cena) a v lépe vybavené ST-Line X vyjde na 649 900 Kč (také zvýhodněná cena). Opravdové STéčko startuje na 749 900 Kč (také zvýhodněná cena). Stojí za to těch sto tisíc?

Technické údaje:

Auto:

Ford Puma ST 1.0 EcoBoost

Motor:

řadový tříválec

Objem válců:

999 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin (48V mild-hybrid)

Pohon:

předních kol

Výkon:

118 kW/160 koní (motor)
mild-hybrid – celkem: 125 kW/170 koní při 5750 ot./min

Točivý moment:

248 Nm při 3000 ot/min

Zrychlení 0-100 km/h:

7,4 s

Maximální rychlost:

210 km/h

Převodovka:

7° automatická (dvouspojková)

Spotřeba paliva:

6,0 l/100 km

Emise CO2:

136 g/km

Objem nádrže:

42 litrů

Délka:

4226 mm

Šířka (se zrcátky):

1805 mm (bez zrcátek)
1930 mm (se zrcátky)

Výška:

1533 mm

Rozvor:

2588 mm

Provozní hmotnost:

1390 kg

Objem zavazadlového prostoru:

456 / 1216 litrů (se sadou na opravu pneu)


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru