test-ford-mustang-mach-e-rally-elektromobil-2025-2

Test Ford Mustang Mach-E Rally | elektromobil | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 5. 2. 2025


Že vznikají různé speciální verze spalovacích aut už jsme si zvykli, většinou je doprovází velký motor s parádním zvukem. Je ale moderní doba a stylové verze vznikají už i z elektromobilů. Jednu takovou si můžete koupit u Fordu. Jde o Ford Mustang Mach-E Rally, který vypadá jako tréninkové auto z rally. A my jsme ho vyzkoušeli v testu.

Velké křídlo a stylová kola

Off-roadové stavby lákají, vzpomínáte si na speciální Audi Q8 e-tron edition Dakar, které se představilo loni v lednu? To nabídlo výrazně upravený podvozek, terénní pneumatiky, ale také speciální střešní nosič a další vychytávky. Jenže ještě o pár měsíců dřív představil podobné auto i Ford. V září 2023 se poprvé ukázal Mustang Mach-E Rally. Nešel přitom úplně cestou off-roadového speciálu jako později Audi, ale cestou auta, které zvládne jezdit rychle po šotolinových cestách.

Úprav má sice Ford míň než Audi, ale zároveň je to vlastně docela běžně dostupné auto. Pokud chcete, můžete vyrazit do showroomu a objednat si ho. Tato verze vychází z vrcholného Fordu Mustang Mach-E GT s pohonem všech čtyř kol a výkonem 358 kW/487 koní a točivým momentem až 950 Nm, přičemž paket Rally je za příplatek jen 75 tisíc korun s daní. Základní cena „rallyčka“ tak začíná na 1 871 900 Kč, přičemž za podobnou cenu jsou v ČR i skladová auta.

test-ford-mustang-mach-e-rally-elektromobil-2025-6

A v čem je Ford Mustang Mach-E Rally jiný? Dostanete auto, které je nápadné na první pohled. S běžným elektrickým mustangem si ho jen tak nespletete. Už na první pohled si totiž všimnete pro rallyová auta typických kol, ale i velkého křídla na víku kufru. Výčet všech změn je opravdu dlouhý:

  • 19“ kola z lehkých slitin ve sportovním stylu rally v lesklé bílé barvě obutá do celoročních pneumatik 235/55 R19
  • speciální pružiny podvozku, tlumiče MagneRide
  • jízdní režim RallySport (rozšiřuje režim Untamed)
  • unikátní metalický lak karoserie žlutá Grabber (na přání i jiné laky karoserie)
  • sportovní pruhy na karoserii a logo Mach-E rally na boku vozu v tmavě šedé barvě (možné na přání odebrat)
  • střecha a vnější zpětná zrcátka lakovaná v černé barvě
  • velký zadní spojler v černé barvě
  • emblém koně na zádi vozu
  • na přání (za příplatek) ochranná fólie na spodních částí dveří a lemech blatníků
  • spodní zakrytování předního i zadního elektromotoru
  • přední maska rally v tmavě šedé barvě
  • sportovní přední nárazník
  • lemy blatníků a spodní lišty dveří v tmavě šedé barvě
  • interiér s bílým dekorem na sedadlech, dveřích a volantu
  • logo rally na předních sedadlech
  • sportovní pedály
  • matně černé detaily na palubní desce
  • zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,3 s

Ve výpisu výbavy se mluví ještě o tom, že tu jsou přední mlhovky zabudované v masce. Ty ale u testovaného kusu nejsou, proto je ve výčtu neuvádíme. V Evropě je totiž problém s jejich homologací.

Za volantem

Úpravy na podvozku i nové pneumatiky znamenají, že auto je nyní o 1,8 centimetru od asfaltu výš. Naladění podvozku se tím také změnilo, auto je překvapivě komfortní a poddajné, aniž by se to nějak výrazně negativně projevilo na jistotě v zatáčkách. I na suchém asfaltu je tohle auto v oblouku neskutečně rychlé. Navíc už není tak nepředvídatelné, jako byly Mustangy Mach-E GT z počátku výroby.

Čtyřkolka už reaguje mnohem lépe a pohon mezi obě nápravy rozděluje předvídatelně, přičemž auto je zpravidla neutrální, někdy mírně přetáčivé. Platí to zejména pro speciální režim „RallySport“, u kterého Ford slibuje: „Poskytuje zážitek z výkonné jízdy vyladěný pro závody mimo trať. Regulace prokluzu, stabilizační zásahy a rekuperace brzdné energie jsou omezeny. Dynamika podvozku, výkonnost a odezva plynového pedálu jsou vyladěny pro kontrolu a spolehlivé ovládání na okruhu.“

A co to znamená v praxi? Podvozek je nastaven do měkčího režimu, stabilizace je omezená a pohon preferuje zadní motor, takže je auto přetáčivější. Reakce na pohyby plynovým pedálem jsou takřka telepatické a auto při každém přidání plynu vystřelí vpřed. Pokud to uděláte z místa, může to v některých spolujezdcích vyvolat i drobné nevolnosti. Jenže „rallyčko“ není rychlé jen v přímce na silnici, dokáže i na celoročních pneumatikách Michelin CrossClimate vážně rychle projíždět zatáčky (tady pomáhá nízké těžiště díky akumulátorům uloženým v podlaze mezi nápravami), ale také právě šotolinové cesty.

test-ford-mustang-mach-e-rally-elektromobil-2025-28

Posilovač řízení je tužší než v běžném Mustangu Mach-E, ale není zbytečně tuhý, navíc poskytuje i nějaké informace od předních kol. Brzdy jsou ostré, platí to nejen pro nejostřejší jízdní režim, ale i pro normální jízdu. Není tu ani poznat přechod mezi rekuperací a fyzickým zásahem brzd, což je zejména při ostřejší jízdě parádní.

Vysoká spotřeba, malý dojezd

Ale co když budete jezdit jen tak každý den do práce? Ani to není problém, protože právě naladění podvozku je k tomu úplně ideální – zejména pokud se pohybujete po rozbitých silnicích nebo po centrech obcí a měst s kočičími hlavami. Podvozek většinu takových věcí odfiltruje, navíc tiše. Obecně je v autě příjemný klid a ticho – pokud si neaktivujete umělý zvuk jako doprovod jízdy. Chápu, možná to podpoří dojem z ostré jízdy, ale proč byste to v elektromobilu dělali?

U běžného dojíždění do práce nebo za povinnostmi vás asi bude zajímat to, kolik elektřiny tohle auto spotřebuje. To je ale pravděpodobně jeho nejslabší stránka. Měli jsme ho sice v zimě, což pro elektromobily rozhodně není ideální období, ale i tak byly hodnoty, které se objevovaly na displeji hodně vysoké. Nejčastěji jsme se pohybovali mezi 25 až 30 kWh na 100 km, přičemž jsme jezdili hodně po Praze s lehkou nohou (tady spotřeba výjimečně klesla třeba k 22 kWh) a kousky po dálnici s rychlostí maximálně 140 km/h.

test-ford-mustang-mach-e-rally-elektromobil-2025-23

Kapacita akumulátoru (využitelná) je tady 91 kWh, což jednoduchou matematikou znamená dojezd asi tři sta kilometrů. Pokud ale budete potenciál auta využívat výrazněji – proč byste si jinak kupovalo auto se skoro tisícovkou newtonmetrů – pak budete nabíjet o poznání častěji… Výhodou je, že u rychlonabíjecí stanice byste měli být schopní (za ideálních podmínek) nabít z 10 na 80 % kapacity za 36 minut. Maximální dobíjecí výkon je 150 kW.

Závěr a cena

Je super, když se automobilky odvážou a představí netradiční modely. Fordu se to povedlo beze zbytku, ostatně jeho šéf tvrdí, že už nechce vyrábět nudné produkty. To se podařilo i v tomto případě, přestože mu pod kapotou neburácí osmiválec. Ford Mustang Mach-E Rally zaujme na první pohled, u testovaného auta to je i díky speciální žluté barvě karoserie, ale kola a křídlo jsou na první pohled také vidět.

Ono tohle auto ale i hezky jezdí, nejvíc potěšilo vyladění čtyřkolka tak, že je čitelnější a auto je díky tomu zábavnější. Jakékoliv přidání v rychlostech cca do dálničního maxima (pak už ztrácí auto dech) navíc vyvolá okamžitou reakci a zaražení do sedadel. Při zrychlení z místa nemá problém tohle auto protočit všechna čtyři kola. Navíc umí být rychlé nejen v přímce, ale i v zatáčkách a pak dokáže i velmi dobře brzdit. Pochválit musíme i naladění podvozku nebo skvělé sedačky z dílny Ford Performance, naopak zkritizovat je potřeba to, že auto je hodně „užrané“ a nenabídne úplně dlouhý dojezd. Tím spíš, pokud budete jeho potenciál chtít využívat…

Technické údaje:

Auto:

 Ford Mustang Mach-E AWD GT Rally

Motor:

2x elektromotor

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

358 kW/487 koní

Točivý moment:

950 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

4.3 s

Maximální rychlost:

200 km/h

Převodovka:

jednostupňová automatická

Emise CO2:

0 g/km

Kapacita baterie (využitelná):

91 kWh (využitelná)

Dojezd:

510 km

Délka:

4749 mm

Šířka:

1881 mm (bez zrcátek)
2097 mm (se zrcátky)

Výška:

1649 mm

Rozvor:

2983 mm

Provozní hmotnost:

2343 kg

Objem zavazadlového prostoru:

402 /1345 litrů (zadní)
+ 100 litrů přední


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru