Test DS 7 E-TENSE 4x4 300 k | plug-in hybrid (2023)

Test DS 7 E-TENSE 300 EAT8 4×4 | plug-in hybrid (2023)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 22. 2. 2023


Největší model značky DS Automobiles prošel modernizací. Designově byla poměrně decentní, ale z názvu vypadlo Crossback, už je to jen DS 7. V rámci testu jsme vyzkoušeli prostřední z plug-in hybridních verzí E-TENSE 300 EAT8 4×4.

Co přinesla modernizace?

Z čelního pohledu zaujme „kombinace nových štíhlejších světlometů DS Pixel LED Vision 3.0 a denních světel DS Light Veil je plynulá a provedená v duchu haute-couture“, jak facelift popisuje samotná automobilka. Znamená to vlastně to, že jsou tu nové přední světlomety, které přišly o otočné segmenty v hlavních světlometech, které vítaly zákazníky při odemčení vozu ve tmě, ale naopak dostaly technologii LED Matrix. Pozměněné je i denní svícení, které tvoří proužky LED v nárazníku, jež zároveň slouží jako ukazatele směru. Přepracovaná je i maska chladiče a přední nárazník.

Přepracované jsou i zadní světlomety, jejichž nízký, ale dlouhý tvar se zajímavou grafikou zůstal. Na víku kufr je nově lišta s nápisem DS Automobiles namísto původního Crossback. A kvůli snížení odporu vzduchu a tím pádem i emisí CO2 se v DS Automobiles zaměřili na design kol, některá z nich (například právě 19” kola SILVERSTONE u testovaného kusu) dostala aerodynamické kryty. Zboku si lze všimnout také toho, že okenní rámy a střešní lišty jsou vyvedeny v černém lesklém odstínu.

Test DS 7 E-TENSE 4x4 300 k | plug-in hybrid (2023)

Uvnitř se z pohledu designu skoro nic neměnilo. V testovaném voze chyběly otočné hodinky B.R.M. na vrchu palubní desky, ale ty jsou jen v některých verzích (standardem pro Rivoli a Opera, pro Performance Line+ v paketu J6CU). Francouzi si pohráli také s infotainmentem, protože tu je jeho nejnovější generace. Ta je rychlejší a nabízí i větší možnosti nastavení. Stále se však nevypořádala s tím, že pro změnu teploty nebo směru foukání topení a klimatizace je potřeba na displeji udělat hned několik doteků.


TIP: Chtěli byste toto nebo jiné auto na operativní leasing? Podívejte se na ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky:

Chci operativní leasing!


Motorizace: plug-in hybridy a jedna nafta

Jak to tak bývá, v rámci modernizace prořídla nabídka pohonných jednotek. Vybírat lze sice ze čtyř, ale pouze jedna z toho je čistě spalovací. Docela překvapením ale je, že je to naftová jedna pětka. Základ nabídky DS 7 totiž tvoří verze 1.5 BlueHDi se 130 koňmi a automatickou osmistupňovou převodovkou, která pohání pouze přední kola.

A pak je tu trojice plug-in hybridů. Tím nejslabším je E-TENSE 225 EAT8 a jak název napovídá, jde o verzi s celkovým výkonem 225 koní s pohonem předních kol a osmistupňovou automatickou převodovkou. Následuje testovaná E-TENSE 300 EAT8 4×4, která má 300 koní a pohon všech kol a na vrchu stojí E-TENSE 360 EAT8 4×4, která má také pohon všech kol, ale celkový systémový výkon ještě o 60 koní vyšší.

Test DS 7 E-TENSE 4x4 300 k | plug-in hybrid (2023)

Testovaná motorizace kombinuje tři motory: spalovací benzinový čtyřválec a dva elektromotory. Základ tvoří 1,6litrový, turbodmychadlem přeplňovaný benzinový motor s výkonem 147 kW/200 koní a točivým momentem 300 Nm. K tomu je tady přední elektromotor s 81 kW/110 koňmi a 320 Nm (pohání přední kola) a zadní elektromotor s dalšími 83 kW/114 koňmi a 166 Nm (pohání zadní kola, čtyřkolka tedy není mechanicky propojená). Celkový výkon pohonného ústrojí je 221 kW/300 koní a točivý moment vrcholí 520 Nm.

Dynamika tedy tomuto SUV rozhodně nechybí, podle technických údajů se z 0 na stovku rozjede za 5,9 sekundy a maximální rychlost je 235 km/h. Zajímavější je ale pružnost, kterou díky elektromotorům má. Sešlápnutí plynového pedálu totiž doprovází takřka okamžitá reakce elektromotorů a to i když se baterie tváří jako zcela vybitá s dojezdem 0 km. Vždy si totiž nějakou energii nechává v zásobě pro případ, že by bylo potřeba výrazněji zrychlit.

Když jsou akumulátory nabité, využívá DS 7 primárně elektrickou energii, protože startuje na „elektrický“ jízdní režim. Přepnutím do „hybridního“ jízdního režimu ale nevyčerpá elektrickou energii tak rychle a snaží se zapojovat spalovací motor a elektromotory (na grafice na displejích můžete pozorovat, že se do práce zapojuje přední i zadní a hodně často se to mění) ideálně tak, aby byla spotřeba paliva co nejmenší a zároveň využívání benzinu i elektřiny jako paliva co nejefektivnější.

Test DS 7 E-TENSE 4x4 300 k | plug-in hybrid (2023)

Baterie je lithium-iontová s kapacitou 14,2 kWh, což má podle WLTP vydržet až na 63 kilometrů čistě elektrické jízdy. Toho se nám sice dosáhnout nepodařilo, i protože venku mrzlo, ale pohybovali jsme se nad 40 kilometry. Nabíjení z 0 na 100% zabere z wallboxu se 7,4 kW s 32 A asi dvě hodiny, z klasické domácí 230V zásuvky počítejte asi s 5 – 6 hodinami.

A jak je to se spotřebou paliva? Bude hodně záležet na tom, jak daleko budete jezdit, jestli budete často dobíjet baterie, ale i na tom, jestli budete jezdit po městě nebo mimo něj. Jestliže budete jezdit hlavně po městě a budete nabíjet baterie, tedy pro plug-in hybrid ideální situace, můžete jezdit klidně kolem 3 l/100 km. Pokud naopak dobíjet nebudete a budete jezdit hlavně po dálnicích, vyšplhá se spotřeba klidně i nad 8 l/100 km. Pak je potřeba počítat s tím, že budete častěji tankovat, protože palivová nádrž má objem jen 43 litrů.

Pohodlná jízda

Podvozek je to, co na novém DS 7 zaujme nejvíce. Pro plug-in hybridy E-TENSE 300 a E-TENSE 360 je v základu podvozek DS ACTIVE SCAN SUSPENSION. Jde o adaptivní podvozek, který využívá kameru za čelním sklem k monitorování vozovky a podle toho upravuje jednotlivá kola tak, aby nerovnost nebo díru auto co nejlépe kamerou a co nejvíce hladce přejelo. Součástí jsou i tři volitelné módy odpružení.

Test DS 7 E-TENSE 4x4 300 k | plug-in hybrid (2023)

Při jízdě se auto příjemně houpe, ale ne tolik, aby to bylo nepříjemné. Na hladké silnici si komfort budete opravdu užívat, na nekvalitní silnici už bude záležet na tempu, kterým pojedete. Zadní náprava je totiž při vyšších rychlostech na větších nerovnostech občas divočejší a dokáže odskočit. V běžných jízdních situacích nicméně testovaná DS 7 na palubě navozuje příjemnou komfortní atmosféru, kterou dále podporuje i ticho a klid na palubě. Odhlučnění se totiž také povedlo.

Závěr a cena

DS 7 po modernizaci přišla o označení Crossback, vlastně není potřeba, totéž se mimochodem stalo i v případě faceliftu DS 3. Z pohledu designu šlo o decentní změny, které, pokud nebudete mít obě auta vedle sebe, všechny asi neuvidíte. Uvnitř se pak neměnilo skoro nic, až na infotainment, respektive jeho grafiku. Testovaná verze E-TENSE 300 4×4 nabídne dostatek dynamiky, ale zároveň – pokud budete nabíjet baterie – příznivou spotřebu paliva. Pohon všech kol je sice elektrický, ale pokud budete potřebovat vyjet například ze zasněženého parkoviště, nebudete mít problémy.

A co cena? Nejlevnější verzí z nabídky je ta naftová, jejíž cena startuje přesně na 1,1 milionu korun. Testovaný plug-in hybrid E-TENSE 300 EAT8 4×4 začíná o 350 tisíc výše. Mluvíme přitom o ceně v nejnižší výbavě Bastille. Testovaný kus byl v následující vyšší výbavě Performance Line, jejíž cena začíná na 1 515 000 Kč a se všemi příplatky vyšel na 1 897 000 Kč. Všechny ceny jsou s DPH.

Technické údaje:

Auto:

DS 7 E-TENSE 300 EAT8 4×4

Motor:

benzinový čtyřválec + elektromotor

Objem válců:

1598 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin + elektřina

Pohon:

předních kol

Výkon:

147 kW/200 koní při 6000 ot./min (spalovací motor)
+ 81 kW/110 koní (přední elektromotor)
+ 83 kW/114 koní (zadní elektromotor)
= 221 kW/300 koní (celkový výkon pohonné soustavy)

Točivý moment:

300 Nm při 3000 ot./min (spalovací motor)
+ 320 Nm (přední elektromotor)
+ 166 Nm (zadní elektromotor)
= 520 Nm (celkový točivý moment pohonné soustavy)

Zrychlení 0-100 km/h:

5,9 s

Maximální rychlost:

235 km/h

Převodovka:

8° automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

1,2 l/100 km

Emise CO2:

27 g/km

Objem nádrže:

43 litrů

Délka:

4593,3 mm

Šířka:

1906 mm

Výška:

1625,2 mm

Rozvor:

2738 mm

Provozní hmotnost:

1911 kg

Objem zavazadlového prostoru:

555 / 1752 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru