Před 14 lety byl na autosalonu ve Frankfurtu představen světu Citroen C3 Pluriel. I když se na něj tenkrát většina lidí dívala tak trochu skrz prsty a nikdo moc něvěřil, že by Pluriel mohl mít úspěch, nakonec to žádný propadák nebyl. Citroen se tehdy pustil do velkého neznáma, když zkombinoval několik variabilit vozu dohromady a nabídl je zákazníkům. Ale vyplatilo se. Pokud i dnes Citroen C3 Pluriel na silnici potkáte, garantuji vám, že se za ním otočíte.

Jeho tehdejší recept byl poněkud svérázný. Když budete mít jistotu, že nebude pršet (a pokud jste trochu zruční), uděláte si z C3 Pluriel klasický kabriolet. Rámy dveří jsou totiž sundavací, ale do auta se vám nevejdou, takže je musíte nechat doma v garáži. Pak pro vás ta předpověď počasí bude opravdu důležitá. A proč o tom vlastně mluvím? Nejnovější kabrio počin automobilky Citroen na C3 Pluriel navazuje. Jde na to ale trochu jinak…

Rovnou musím přiznat, že mě Citroen DS3 Cabrio hodně překvapil a to jak v dobrém, tak ale i v tom zlém. Vezmu to popořádku. I když je v názvu slovo cabrio, je to taková kombinace velkého střešního okna a kabrioletu. Ani jedním vlastně auto není naplno, ale i tak se ve svých rolích snaží obstát na výbornou. Při stahování střechy, které funguje pouze do 100 km/h, máte dvě možnosti. Buď ji stáhnete tak, že nad hlavou sice máte modrou oblohu, ale jde opravdu spíše o větší střešní okno a nebo tlačítko podržíte o něco déle a střecha zajede dolů úplně – na místo zadního okna, takže dozadu vidíte pouze vnejšími bočními zrcátky. C3 Pluriel to měl řešené lépe, stažená střecha se dala schovat do zavazadlového prostoru…

Ani v jednom ze dvou případů do auta nijak výrazně nefouká, dokonce bych řekla, že mi nějaký ten průvan v autě (při faktu, že jde o kabriolet) chyběl. Obzvlášť při zatažených oknech mi kromě nepříjemného hučení větru nic moc neříkalo, že je střecha otevřená. To bude určitě pro mnohé možná plus, ale když kabriolet, tak i vítr ve vlasech!

Přečtěte si také:  Když exkluzivita dostane reálné obrysy. Bentley Bacalar jako limitovaná edice pro 12 vyvolených

Při úplně stažené střeše se ani nedostanete do kufru. Stiskem tlačítka, které dveře zavazadlového prostoru odjišťuje, aktivujete vysunutí střechy až nad zadní okno a teprve pak lze kufr otevřít. Nejen, že se do kufru dostanete pouze maličkým otvorem, ale ani objem pouhých 245 (obyčejný hatchback má 285) litrů nijak nezazáří. Pro převoz delších předmětů se alespoň dají sklopit opěradla zadních sedadel. Ale upřímně, kupujete si takovou stylovku proto, abyste do ní cpali věci na chatu nebo nákup z hobbymarketu? Asi ne, takže pro plážové potřeby, normální nákup nebo věci běžného denního použití do kufru naskládáte v pohodě. Na kočárek, golfový bag nebo týdenní nákup budete muset mít v rodině ještě jedno auto.

S prostorem pro cestující ale Citroen až tak nešetřil. Do auta se bez problému naskládají čtyři dospělí lidé, ale na zadní sedadla je taková hraniční výška 180 cm. Pokud budete vyšší, budete se dotýkat střechy – ale ta se dá vytáhnout… 😀 Dostatek místa mají cestující na předních sedadlech. Řidič má vše ideálně při ruce, takže jediné co dostane malé, bezvýznamné mínus, jsou sedačky. Ty se totiž tváří sportovně, a že vás v zatáčce hravě podrží. Opak je však pravdou. Bočnice jsou spíše na okrasu.

Ona vlastně DS3 Cabrio působí celkově sportovním dojmem – dělají to hliníkové prvky v interiéru a dělá to hlavně skvělý sportovní zvuk výfuku. Ten je v nízkých otáčkách brumlavý a duní jak stádo běžících koní. V těch vyšších se rozkřičí jako naštvaná manželka a dává o sobě vědět jak posádce, tak všem okolo.

Jakmile s DS3 Cabrio vyjedete na české silnice, humor vás přejde. Auto uskakuje, je neklidné a díky chybějící střeše se více kroutí. Benzínová přeplňovaná 1,6 THP o výkonu 115 kW/156 koní a točivý moment 240 Nm sice znamená velmi dobrý zátah a umí se rozjet na vysoké rychlosti, ale tam kde motor dostává za jedna, ztrácí body podvozek. K čemu vám je silný motor, když si nemůžete na nekvalitní silnici být jisti reakcí auta v zatáčce? Pochvalu naopak zaslouží brzdy s rychlým nástupem a dobrým dávkováním.

Přečtěte si také:  Test Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG (2019)

A to jsou přesně ty dvě role, o kterých jsem mluvila na začátku. Jedna je designová stylovka, která zaujme na první pohled a neztratí se v davu obyčejných aut, a druhá je sportovec, hrdý na svou sílu a vědom si svého skvělého zvukového doprovodu. Bohužel, ani jednu roli neplní na sto procent. Jízdní vlastnosti by byly naprosto skvělé v jinak nastaveném autě a pro stylové plážové a městské auto by zase možná stačila slabší motorizace.

Celkově musím přiznat, že mě Citroen DS3 Cabrio hodně bavil. Sama mám starší auto se stahovací plátěnou střechou, jen to okno mi zůstane vždy na svém místě. Citroen DS3 Cabrio je povedeným kompromisem mezi klasickým kabrioletem, který nás dámy sice baví, ale trápí naše účesy, a mezi autem s velkým střešním oknem, přes které se zase neopálíme. 🙂 My holky to nemáme jednoduché, stejně jako to nebude mít jednoduché DS3 Cabrio. Nezapadne, překvapí a budete ji mít rádi, ale na silnici vás občas bude trápit svými vlastnostmi. I tak je, přiznám se, do našich podnebních podmínek ideálním řešením 🙂

Ceník je k nahlédnutí tady.

-AR-