Citroën si pro svůj model C3 připravil velmi speciální edici, kterou ocení zejména ženy. Proč? Protože má růžové doplňky. Jde o verzi ELLE, kterou jsme vyzkoušeli se základním motorem.
Partnerství s časopisem ELLE
Tato speciální edice je výsledkem partnerství dvou francouzských značek, které podle Citroënu obě spojují stejné hodnoty elegance a snahy zjednodušovat každodenní život. Dalším aspektem této spolupráce je Fórum ELLE Active ve Francii, jehož cílem je ukázat na hodnotu žen v práci.
Zacílení na ženy je jasné na první pohled
Už první, a klidně jen letmý pohled na tento Citroën C3 prozradí, že tohle auto s největší pravděpodobností bude řídit žena. Karoserii totiž doplňují nejen loga „ELLE“ na dveřích, ale hlavně několik růžových doplňků vně i uvnitř.

Zvenku lze speciální edici Citroën C3 ELLE snadno poznat díky rámečkům kolem mlhovek a prvků Airbump v růžové v odstínu Cherry Pink. Stejnou růžovou barvu lze spatřit také na C-sloupcích v místech, kde se rozděluje barva karoserie a střechy. Panel střechy je totiž v odstínu Sable, který je určen výhradně pro tuto edici.
Karoserie je pro edici ELLE v nabídce jen ve třech barvách: Bílá Banquise, Černá Perla Nera a Šedá Platinum. Poslední možnou variantou je černá střecha v odstínu Onyx Black a karoserie v metalickém odstínu Sable.
Podobné barvy je možné nalézt i v interiéru. Základní barva je šedá, ve které jsou vyvedena sedadla, ale i palubní deska. Tu opět doplňují detaily v růžové jako například prošívání v odstínu „Cherry Pink“. Posledním detailem jsou koberečky s růžovým obšitím a štítkem ELLE.

V rámci verze ELLE můžete také počítat s poměrně bohatou výbavou už v základu. Design dotvoří zejména 16″ kola, ale oceníte také tempomat, klimatizaci a další prvky, za které byste museli jinak připlácet.
Motor není do tepla
Pod kapotou testovaného auta byl atmosférický 1,2litrový tříválec s 60 kW/82 koňmi. To se při přečtení v technických údajů nezdálo být jako špatná volba, jakkoliv se to s přeplňovanými motory PureTech nedá srovnávat. Praxe ale prozradila, že to není úplně ideální pohonná jednotka na horké letní dny…
Proč? Tenhle motor má sice docela slušný výkon i točivý moment (118 Nm) – ačkoliv je jejich maximum k dispozici až nad 5750 (výkon), respektive 2750 (točivý moment) ot./min – a neváží moc (něco málo přes tunu), ale kombinace dlouhých převodů pětistupňové manuální převodovky a zapnuté klimatizace udělaly ze zrychlování bojovku. Tohle auto nechce přidat, nechce zrychlovat a moc nepomůže ani podřazení. Však se podívejte na video.
Jenže stačí vypnout klimatizaci a rázem je to jinak. Ne snad, že by motor překvapil svou dynamikou, ale byl o poznání agilnější a schopnější zrychlovat. Škoda, že v testovacím týdnu jsme měli neustále vysoké tropické teploty…
Jízda = pohodlí!
Čím si nás ale C3 získala nejvíc – a to nejen teď, ale i vždycky předtím – to je podvozek při klidné jízdě. On je totiž naladěn spíše měkce, komfortně. Po silnici se tak auto pohupuje a snaží se eliminovat veškeré nerovnosti. Citroën se konečně vrátil k pohodlí, což mu šlo vždycky dobře, ačkoliv hydropneumatický podvozek už s odchodem C5 opustí. Mimochodem, „obyčejná“ C3 ještě nemá dorazy tlumiče jako C3 Aircross nebo C4 Cactus a přesto je podvozek velmi pohodlný a i tichý.
Pokud nedokázal něco vyfiltrovat podvozek, byly tu ještě měkčí sedačky, do nichž posádka příjemně zapadne. Já jsem měl ale sedačky nastaveny tak (měřím 180 cm), že jsem hůře viděl přes B-sloupek (měl jsem hlavu přímo vedle něj a je hodně široký), takže jsem se na křižovatkách musel vyklánět.

Závěr a cena
Po týdenním soužití se stylovou variantou Citroënu C3 ELLE vím jediné. V létě je se zapnutou klimatizací základní motor z hlediska dynamiky opravdu nedostatečný. Po vypnutí klimatizace se to sice zlepší, ale i tak bude rozhodně lepší volbou výkonnější turbodmychadlem přeplňovaná jednotka PureTech 110.
Největší devizou C3 je styl a pohodlí. Barvy exteriéru se dají kombinovat s mnoha dalšími barvami střechy, případně Airbumpů. A i v interiéru se nabízí hned několik možných podob čalounění. Růžové doplňky jsou však vyhrazeny pouze pro verzi ELLE.
Tato speciální verze začíná podle konfigurátoru na 309 900 Kč s testovaným motorem PureTech 82, za výkonnější 110koňový PureTech zaplatíte o 30 tisíc korun více.
| + | – |
| Pohodlný podvozek | Slabá dynamika motoru se zapnutou klimatizací |
| Na vnější velikost auta solidní vnitřní prostor | Vysoká nakládací hrana v kufru |
| Typ vozu: | Nový |
| Značka: | Citroën |
| Typ: | C3 ELLE |
| Motor: | řadový tříválec |
| Objem válců: | 1199 ccm |
| Plnění motoru: | atmosférické |
| Palivo: | benzín |
| Pohon: | předních kol |
| Výkon: | 60 kW/82 koní při 5750 ot./min |
| Točivý moment: | 118 Nm při 2750 ot./min |
| Zrychlení 0-100 km/h: | 13.2 s |
| Maximální rychlost: | 166 km/h |
| Převodovka: | pětistupňová manuální |
| Spotřeba paliva (l/100 km): | 5.8 / 4.2 / 4.8 |
| Emise CO2: | 110 g/km |
| Objem nádrže: | 45 litrů |
| Délka: | 3996 mm |
| Šířka: | 1749 mm |
| Výška: | 1474 mm |
| Rozvor: | 2540 mm |
| Pohotovostní hmotnost: | 1055 kg |
| Objem zavazadlového prostoru: | 300 / 922 litrů |
| Ceník: | ke stažení zde |
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek

