Test BMW 750Li xDrive (AT)

Autor: Pavel Srp -   31. 3. 2016


O tom, že je nové BMW řady 7 jedním z nejlepších aut současnosti, už jsme se mohli přesvědčit v prosinci v rámci prvního redakčního testu vznětové verze 730d xDrive. To, co si na nás ale připravila vrcholná verze 750Li xDrive, bylo ještě o mnoho působivější.

A je to jasné hned od začátku, stačí si přečíst označení 750Li xDrive. Druhá testovaná sedmička totiž do redakce dorazila se skvělým benzínovým osmiválcovým motorem, prodlouženým rozvorem, pohonem všech kol a ještě mnohem bohatší výbavou. To zapříčinilo cenu atakující čtyři a čtvrt milionu Kč. A přitom tohle auto zvenku vypadá vlastně nenápadně, design je mezigeneračně spíše evoluční. A tak se mi to líbí!

test-bmw-750Li-xDrive-at-p1

Prodloužená verze nabere nezanedbatelných 14 centimetrů na celkové délce i na rozvoru náprav. To je dostatečný nárůst na to, aby se na zadních sedačkách daly přeložit nohy přes sebe, případně lze po drobném odsunutí předního sedadla nohy natáhnout. Za příplatek je k dispozici také skvělá podnožka. Obecně se s prostorem zadních sedadel dá kouzlit, stačí jen, abyste zaškrtávali příplatkové prvky výbavy.

V případě testovaného auta bylo příplatků opravdu dost. Posádka se tak mohla na zadních sedadlech nechat rozmazlovat například „komfortními a elektricky nastavitelnými sedadly“ (za necelých 60 tisíc Kč), která rozdělila „Executive Lounge zadní konzola“ (za cca 79 tisíc Kč). Sedadla se dají nastavovat v mnoha směrech, mohou být vyhřívaná i odvětrávaná, nabídnout mohou také masáž. O zábavu na palubě se staral zadní zábavní systém „Experience“ (za cca 80 tisíc Kč) s dvěma obrazovkami (TV, DVD a pod.) a tabletem, jímž lze ovládat prakticky celé auto – od vyhřívání sedadel, přes jejich nastavování a posun (všechna kromě řidičovo sedadla), stahovat nebo vytahovat sluneční clony, měnit teplotu v interiéru, zkoumat jízdní data či navigaci a tak dále. Fantazii se meze prakticky nekladou.

test-bmw-750Li-xDrive-at-p2

Vzduchový podvozek pasažéry hýčká bez ohledu na to, zda sedí vpředu nebo vzadu. Jízda je celkově „houpavější“, v každém z jízdních režimů je podvozek pohodlný, a to i na režim sportovní. Přiznám se, že jsem ho ale přepnul jen proto, abych vyzkoušel jak se chování auta změní. Auto vás – i přes skvělý zvuk benzinového motoru V8 (o tom si může nechat za všech okolností tichý Mercedes-Benz S 500 L 4Matic jen zdát…) a více než dostatečného výkonu i točivého momentu – nenutí jet rychle. Na druhou stranu mu rychlá jízda nedělá žádné problémy ani na dálnici, ale ani na okreskách.

Přečtěte si také:  BMW představuje nejnovější verzi systému BMW iDrive

Sedmička je obrovské auto, na délku měří více než pět metrů, na šířku téměř dva metry a hmotností atakuje dvě tuny, přesto působí poměrně lehkonohým dojmem. To, s jakou jistotou se dokáže zatáčkami proplést, je obdivuhodné. Nemohu se ale ubránit pocitu a dojmu, že to pro ni jednoduše není důstojné (navíc se „pocit rychlosti“ stejně nedostaví!). Více jí sedí majestátní „plavba“ krajinou. To neskutečně pohodlné pohupování uklidňuje.

Pod kapotou přede motor, který už z několika BMW také známe (X6 50i, 650i nebo 550i). Vždy v nás zanechal jen ty nejlepší dojmy a nejinak je tomu i tentokrát. Kromě již zmíněného skvělého zvuku (pouze při výraznějším sešlápnutí plynového pedálu, jinak o motoru nevíte) ho doplňuje nekonečný výkon i příznivá spotřeba paliva (o té ale až v dalším odstavci). Motor má výkon 330 kW/450 koní a točivý moment 650 Nm, díky čemuž se zrychlení z 0 na 100 km/h odehraje za skvělých 4,5 sekundy. A to jsou působivé hodnoty. Po sešlápnutí pedálu plynu se mnohdy zdá, že zátah motoru nemá konce… Do hodnoty maximální rychlosti (elektronicky omezené) 250 km/h auto při zrychlování prakticky „narazí“.

test-bmw-750Li-xDrive-at-p3

A co tedy ta spotřeba paliva? Při jízdě mimo město se lze bez problémů dostat i k 10 l/100 km, může za to i to, že automatická převodovka drží motor při ustálené jízdě i pod 1000 ot./min. Motor přitom nijak neprotestuje, neduní a nepůsobí, že by mu to nějak vadilo. Pokud je potřeba přidat a sešlápnete plynový pedál, převodovka bleskově podřazuje a dostavuje se kýžené zrychlování. Při vracení auta po týdenním testování se spotřeba dle palubního počítače nakonec ustálila na cifře 13,7 l/100 km.

Svoji pohodu na palubě si ale v tomto autě neužívají pouze cestující vzadu, ale i řidič. Jeho pracoviště je, jak je na BMW zvykem, skvěle ergonomicky provedené. Rozložení všech ovladačů je dobře známé, podepsala se tu ale moderní doba a to, že jde o vlajkovou loď. Tlačítka do jisté míry nahrazuje dotyk – ale jen na „nedůležitých“ místech jako je například ovládání vyhřívání sedadel nebo intenzity ionizace interiéru – a původní obyčejné displeje nahrazují nádherné grafické kousky.

Nový je také palubní systém, od samotného Menu až po jeho ovládání, které má v sedmičce premiéru, ale již brzy by se měl dostat i do dalších modelů. Ovládat se dá nejen tradičním otočným ovladačem s dotykovou ploškou na středovém tunelu, ale nově také dotykem na displej či gesty („BMW gesture control“ za pět tisíc Kč). Pouhým jasně definovaným pohybem ruky tak například aktivujete v navigaci přednastavený cíl, zesílíte nebo zeslabíte rádio a nebo provedete jiný přednastavený úkon. Skvělý nápad a funkce, na kterou se rychle zvyká. O týden později testovaný Mercedes-Benz A 180 d na mávání ruky pod vnitřním zpětným zrcátkem nijak nereagoval… :D

Přečtěte si také:  BMW M4 CSL je na okruhu Nürburgring rychlejší než nové Porsche 911 Turbo S

test-bmw-750Li-xDrive-at-p4

Exkluzivní atmosféru dotvářel i příplatkový audio systém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System. Za ten sice zaplatíte 150 tisíc Kč, ale auto promění na tu nejlepší koncertní síň na světě. A bude jedno, jestli si pustíte vážnou hudbu a nebo nějaký „mainstreamový popík“, za každých okolností vaše uši odmění křišťálově čistý zvuk bez sebemenších vibrací nebo zkreslení.

Těšit se budete i na tmu. To totiž vynikne skvělé ambientní osvětlení, jehož intenzitu a barvy si můžete libovolně měnit v Menu (klidně i prostřednictvím tabletu v loketní opěrce na zadních sedadlech). Podsvíceny nejsou jen linky v palubní desce, ale svítí třeba i reproduktory. Nebude to však jediný působivý prvek, který vám tmu ozvláštní. V němém úžasu zůstanete také pokud si připlatíte za famózní laserové přední světlomety (za cca 80 tisíc Kč). Ty mají podle automobilky dosvit až 600 metrů a aktivují se při dálkových světlech po překonání 60 km/h rychlosti. Dosvit jsme změřit nedokázali, ale musíme uznat, že světla svítí opravdu neskutečně.

BMW řady 7 udělalo mezigeneračně obrovský skok, ten největší pokrok je v jízdě i nabízené výbavě. V nabídce jsou aktuálně šestiválcové (diesel + benzin) a osmiválcové (benzin) motory, už brzy je ale doplní dvanáctiválec M760Li xDrive (ale i čtyřválcové 730i…). Za tenhle skvěle namíchaný koktejl je ale potřeba pořádně zaplatit, není totiž pro každého. Nejnižší cena v ceníku 2 338 700 s DPH je za verzi 730d, testovaná verze 750Li xDrive startuje na 3 107 000 Kč s DPH. Testované auto stálo ještě o milion a něco víc…

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,750Li xDrive
Motor:,vidlicový osmiválec (V8)
Objem válců:,4 395 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,4×4 xDrive
Výkon:,330 kW/450 koní při 5 500 – 6 000 ot./min
Točivý moment:,650 Nm při 1 800 – 4 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,4.5 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,11.9 / 6.5 / 8.5
Emise CO2:,197 g/km
Objem nádrže:,78 litrů
Délka:,5 238 mm
Šířka:,1 902 mm
Výška:,1 467 mm
Rozvor:,3 210 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 990 kg
Objem zavazadlového prostoru:,515 litrů
Ceník:,ke stažení ZDE
[/table]

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *