Kabriolety k létu patří, BMW jich má v nabídce spoustu. Tentokrát padla volba na nejmenší z nich, BMW řady 2. Do redakční garáže zaparkoval na celý týden ve verzi 225d, tedy s naftovým čtyřválcovým motorem pod kapotou.

Začnu hned motorem. V kabrioletu, jako v autě čistě pro zábavu, si zcela jistě chcete užívat jízdu. Nemyslím tu sportovní, spíše vyhlídkovou. Přitom ale do interiéru pronikají zvuky z exteriéru více než jste z běžného auta zvyklí. Kromě zvuku z okolního světa, jako je například zpěv ptáků, až po takové jako jsou hluky z okolního světa od aut, kamionů, kombajnů, ale i motoru. Ano, čtyřválcový naftový motor, který má tohle bílé BMW pod kapotou, slyšíte. Ovšem zase ne nijak výrazně, ale prostě a jednoduše o něm víte. Poslouchat při jízdě benzínový šestiválec je zkrátka uchu lahodící. Jenže naftový čtyřválec je i méně kultivovaný. V malé a levné (samozřejmě na poměry ostatních BMW) dvojce, není navíc motor tak dobře vyvážen, aby nebyly cítit drobné vibrace na volnoběh.

test-bmw-225d-cabrio-at-p1

Není to však vůbec špatné, pokud se na to podíváme z pohledu dynamiky nebo spotřeby paliva. Ceník prozrazuje, že jde o nejsilnější naftový motor v nabídce, jeho výkon je 165/224 koní a točivý moment 450 Nm. Technické dokumenty prozrazují, že verze cabrio je o 155 kg těžší než verze coupé, což není úplně málo, ale dynamické hodnoty se zase příliš neliší. Cabrio dokáže uhánět maximální rychlostí až 235 km/h, zatímco zrychlení se odehraje za 6,4 s (coupé – maximální rychlost: 242 km/h, 0-100 km/h: 6,3 s). A je pravda, že při jízdě reaguje dvojka na sešlápnutí plynového pedálu poměrně akčně, zejména na sportovní jízdní režim. Výhodou je, že maximum točivého momentu je k dispozici už od 1 500 ot./min. S motorem navíc skvěle spolupracuje osmistupňová automatická převodovka.

Také spotřeba paliva potěší, protože mimo město se s dodržováním předpisů dá klidně jezdit kolem 5 l/100 kilometrů. My jsme po týdenním ježdění a necelých 1000 kilometrech s cca 60 % střechy dole (bohužel nám hodně pršelo 🙁 ) odečetli na palubním počítači spotřebu 6,2 l/100 km. Jenže opravdu je kabriolet tím autem, u kterého chcete řešit spotřebu?

Přečtěte si také:  Rychlý test plug-in hybridu SEAT Tarraco e-Hybrid (2021)

test-bmw-225d-cabrio-at-p2

Díky absenci plechové střechy, která u coupé tvoří část samonosné karoserie, bylo potřeba přidat vyztužení, aby se karoserie nekroutila. Ačkoliv se krut nepodařilo eliminovat zcela, jeho projev je minimální. V interiéru se přitom ani při zatáčení, ale ani při přejezdu výraznějších nerovností neozval ani náznak nějakého skřípání či čehokoliv podobného – nutno dodat, že by to však bylo při necelých třech tisících najetých kilometrech ostudné. Ani tak ale není problém vyrazit s autem na oblíbené okresky a užívat si vítr ve vlasech.

Nakonec ani ten vítr ve vlasech vlastně nemusí být… Záleží na vás, jestli střechu stáhnete či nikoliv. Její stažení se provádí elektricky stiskem tlačítka na středovém tunelu (dálkovým ovladačem se nám se střechou pohnout nepodařilo). Se střechou lze manipulovat až do rychlosti 50 km/h a stažení, resp. natažení trvá cca 20 sekund. Pokud si pořídíte příplatkový „větrolam“ za přední sedadla, nebude na vás foukat ani v dálničních rychlostech. Přijdete tím ale o zadní místa.

Ano, BMW řady 2 Cabrio je čtyřmístné, na předních sedadlech je pro běžně vzrostlého člověka místa dostatek, řidič i spolujezdec tu mají vše po ruce. Zadní místa však nejsou pro dlouhány. Ocení je spíše osoby menšího vzrůstu. Jízda vzadu však se staženou střechou není nic, co bych doporučil lidem citlivým na svůj účes. Na zadní místa hodně fouká, přesto nejsou vyloženě nouzová (se střechou nahoře se nicméně o čalounění opřete). Potěší také zavazadlový prostor, který nabídne objem 335 litrů, resp. 280 litrů se složenou střechou.

test-bmw-225d-cabrio-at-p3

Testovaný vůz obouval 17″ disky, což je podle mě ideální kompromis mezi vzhledem a jízdními vlastnostmi. Pneumatiky jsou totiž typu run-flat a ty jsou nejen tvrdší, ale také těžší, což se na jízdě výrazně projevuje. V tomto případě však dvoujka kabrio jezdila příjemně, vcelku pohodlně a jistě a od podvozku se přitom neozývaly žádné nepříjemné pazvuky nebo rány.

Ono je vlastně BMW 225d Cabrio opravdu příjemným autem, se kterým budete jezdit rádi. Největší vadou na kráse pro mě určitě motor, nikoliv samotný motor, ale fakt, že jde o naftový čtyřválec, který se – podle mého názoru – do kabrioletu nehodí. Pokud ale někdo s autem bude jezdit desítky tisíc kilometrů ročně, nelze mu koupit takové verze vymlouvat. Motor má dostatek výkonu a příznivou spotřebu paliva.

Přečtěte si také:  Test elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense (2021)

BMW řady 2 Cabrio se nabízí v pěti verzích výbavy a ceny začínají na 874 900 Kč s DPH za tříválcové 218i. Testovaná nejsilnější naftová motorizace 225d začíná na částce 1 142 700 Kč, za automatickou převodovku se připlácí 53 tisíc Kč, resp. 57 tisíc s pádly pod volantem.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: BMW
Typ: 225d Cabrio
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 862 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: zadní
Výkon: 165 kW/224 koní v 4 400 ot./min
Točivý moment: 450 Nm v 1 500 až 3 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 6.4 s
Maximální rychlost: 235 km/h
Převodovka: automatická osmistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.7 / 4.4 / 4.9
Emise CO2: 128 g/km
Objem nádrže: 52 litrů
Délka: 4 454 mm
Šířka: 1 774 mm
Výška: 1 413 mm
Rozvor: 2 690 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 650 kg
Objem zavazadlového prostoru: 335 (280 se střechou dole) litrů
Ceník: ke stažení zde