test-bmw-220d-gran-coupe-2025-2

Test BMW 220d Gran Coupé | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 26. 9. 2025


BMW nabízí několik modelů řady 2. Je to s karosářskými variantami Active Tourer, Coupé a Gran Coupé. Nás teď budou zajímat poslední dvě jmenované. Přestože u čtyřky nebo u osmičky to bývaly modely na stejném základu, ale s jinou karoserií, u dvojky to tak není. V předchozí i v nové generaci jde o úplně jiné auto na úplně jiném základu. Zatímco dvojka kupé (zbylo vlastně už jen BMW M240i xDrive a BMW M2) má pohon zadních kol, tak dvojka gran coupé je předokolka, případně čtyřkolka. A my jsme nové BMW řady 2 Gran Coupé v nové generaci otestovali.

Stejný příběh jako u nové jedničky

V případě BMW řady 2 Gran Coupé je to stejné jako u nového BMW řady 1. Oba modely totiž stojí na stejné podvozkové platformě jako v minulosti. Liší se designem karoserie, jejími rozměry, ale také kabinou. Základní technika je prakticky beze změny, což platí i pro pohonné ústrojí.

Pokud se na to podíváme konkrétněji, tak mezigeneračně je novinka větší. Oproti předchozí generaci narostla o 20 milimetrů na 4546 mm, je také o 15 mm širší (celkem 1800 mm) a na výšku přidává 15 mm na celkových 1435 mm. Rozvor náprav je u novinky 2670 mm. Důležitější je, že novinka je uhlazenější, pocitově není tak disproporční a vypadá jednoduše lépe. Potěší, že bezrámová okna zůstala.

test-bmw-220d-gran-coupe-2025-4

Zatímco exteriér je spíše evoluční, tak v interiéru je změna revoluční. V interiéru je jasně rozpoznatelný vzhled nejnovějších modelů BMW s palubní deskou, které dominuje zdánlivě jeden široký displej integrující jak přístrojový panel, tak i (dotekový) displej infotainmentu. Tlačítka na palubní desce prakticky nejsou, vše se ovládá přes displej. Pár tlačítek najdeme pouze na středovém tunelu, přičemž těmi se ovládají zejména jízdní režimy, parkovací senzory, ale také třeba hlasitost infotainmentu a další.

Interiér je u testovaného kusu poměrně odvážný, protože k poměrně nenápadnému šedému laku karoserie dostal červeně čalouněná sedadla. Palubní deska, ale i výplně dveří nebo stropnice jsou ale černé. Zajímavým detailem je také trikolora BMW M, která vznikla prošitím palubní desky před spolujezdcem. A opomenout nesmíme ani „schované“ výdechy klimatizace/topení, které jsou umístěné v průduchách a nemají na první pohled viditelné mřížky.

Pod kapotou mohou být pouze spalovací motory, přestože všechny jsou mild-hybridní. Elektromobil, ale ani plug-in hybrid dvojkové gran coupé nenabídne. Vybírat tak lze z benzinových a naftových tříválců a čtyřválců. Naftové motory jsou v nabídce dva: 218d (110 kW) a 220d (120 kW), benzinové jsou také dva: 220i (125 kW) a M235 xDrive (221 kW). Standardně jsou poháněna kola přední nápravy, jen vrcholná benzinová verze má pohon všech čtyř kol. U převodovek je jedinou možností dvouspojkový automat.

Za volantem

Do testu dorazila právě výkonnější naftová verze s pohonem všech čtyř kol. To znamená celkem 120 kW/163 koní a 400 Nm. Je to kombinace spalovacího motoru se 110 kW/150 koňmi a 360 Nm a 48V mild-hybridního systému, který přidává dalších 15 kW/20 koní a 55 Nm. Díky tomu dokáže auto zrychlit z místa na stovku za rovných 8 sekund a jede maximálně 226 km/h.

Ale to jsou údaje na papíře, jak to vypadá na silnici? I tam je to překvapivě velmi slušné. Nedostatek dynamiky byste pocítit neměli prakticky nikde, svižné je tohle auto ve městě, ale i mimo něj a problém se zrychlováním nemá ani na dálnici. Navíc po sešlápnutí plynového pedálu vlastně není žádné zpoždění, protože do zrychlování se ihned zapojí startér/generátor mild-hybridního systému, přičemž ten vzápětí následuje spalovací motor s dvoukomorovým turbodmychadlem. Zátah je lineární, ani na konci otáčkoměru nečeká žádné vzrušení. Je to vlastně ideální na dlouhé cestování.

Potěší také, že motor je od kabiny poměrně hezky odhlučněný, stejně jako zbytek auta. Problém nejsou ani bezrámová okna, která se po zavření dveří pevně zasunou do těsnění a ani při dálničních rychlostech přes ně neprofukuje. Nejvíc hluku tak nakonec bylo od podvozku, který je naladěn poměrně tvrdě a pevně. Nerovnosti a nekvalitu silnic dá i s poměrně „malými“ 18″ koly (pneu mají rozměr 225/45 R18) docela pocítit. Podvozek ale pracuje parádně, protože přes svůj tužší charakter drží kola prakticky neustále na vozovce a auto ani na hrbolaté silnici v zatáčce neodskakuje.

test-bmw-220d-gran-coupe-2025-16

A když už jsme zmínili to dlouhé cestování, pak vězte, že to opravdu platí. BMW slibuje v technických údajích spotřebu paliva 4,3 l/100 km, což je opravdu skvělá hodnota. My jsme jí sice nedosáhli, ale i tak se dá v kombinovaném režimu dostat pod 5 l/100 km. Dojezd je tak i díky 49litrové nádrži klidně přes tisíc kilometrů.

Pokud pojedete za světla, bude interiér – až na téměř výhradně dotekové ovládání (BMW sice umí hlasové ovládání, ale ne v češtině) – příjemným místem k životu, ale pokud se setmí a vy si pustíte ambientní osvětlení, už to taková pohoda nebude. Dokud stojí na místě, vypadá vážně hezky, dokonce má i jeden barevný režim, v němž svítí barevně v rámci trikolory BMW M, ale pokud se rozjedete, zjistíte, že se vám ambientní osvětlení odráží v bočních sklech, takže nevidíte dobře do zpětných zrcátek, ale i v čelním skle.

Řešení existuje, v Menu nastavení ambientního osvětlení je možnost ztmavení ambientní osvětlení ve tmě. Pokud tuto možnost vyberete, ambientní osvětlení ztmavne a nebude se skle už skoro odrážet. Jenže ono ani nebude už moc vidět. Vlastně tak postrádá smysl, aby tu bylo. Stejné to samozřejmě bylo i u BMW řady 1, které jsme testovali před několika měsíci.

Potěší naopak aktivní jízdní asistenty, které musí mít všechna nová auta povinně. Některé z nich se spouštějí po každém novém nastartování, jde například o asistent, který upozorňuje na překročení maximální povolené rychlosti, říká se mu „inteligentní“. Ten je tady sice poměrně decentní, ale přesto stále otravný. Naštěstí se dá vypnout dlouhým stiskem tlačítka „SET“ na volantu. Po každém startu se spustí také aktivní asistent hlídání jízdních pruhů, který se tak jednoduše vypnout nedá, musíte do Menu infotainmentu, ale i tak jsou to „jen“ dva kliky. Ten ale nutně vypínat nemusíte, protože v BMW je naladěn citlivě a velmi dobře. Do řízení totiž zasahuje opravdu až ve chvíli, kdy jízdní pruh přejíždíte, nepinká si s vámi mezi jízdními pruhy sem a tam jen tak zbytečně.

Závěr a cena

Nové BMW řady 2 Gran Coupé designově dozrálo, minimálně nám se novinka líbí víc, než původní verze. Je uhlazenější, vyváženější, ale stále si ponechala třeba bezrámové dveře. Testovaný dvoulitrový nafťák je poměrně svižný, přestože motor je bez vzrušení, a skvěle bude vyhovovat zejména na dlouhé cesty. Kabina je totiž hodně slušně odhlučněná jak od motoru, tak i od ostatních vnějších situací a z nádrže si naftu jen usrkává. Jen teda na zadních sedadlech není moc místa na hlavu, což pozná i 180cm cestující.

A co prozradí pohled do ceníku? Nejlevnější je naftový čtyřválec 218d, jehož cena startuje na 978 900 Kč s DPH. Testovaný 220d startuje na 1 032 200 Kč s DPH. V případě benzinových verzí zaplatíte za tříválec 220 minimálně 991 900 Kč s DPH, za vrcholné M235 xDrive, které ladilo oddělení BMW M Performance, pak dáte minimálně 1 452 100 Kč s DPH.

Technické údaje:

Model:BMW 220d Gran Coupé
Motornaftový čtyřválec
Objem válců1499 ccm
Plnění motoruturbodmychadlo
Palivonafta (48V mild-hybrid)
Pohonpředních kol
Výkon110 kW/150 koní při 3750 – 4000 ot./min
+ 15 kW/20 koní (48V mild-hybrid)
= 120 kW/163 koní
Točivý moment360 Nm při 1500 – 2500 ot./min
+ 55 Nm (48V mild-hybrid)
= 400 Nm
Zrychlení 0-100 km/h8,0 s
Maximální rychlost226 km/h
Převodovkasedmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km)4,2 – 4,3
Emise CO2110 – 114 g/km
Objem nádrže49 litrů
Délka4546 mm
Šířka1800 mm (bez zrcátek)
2070 mm (se zrcátky)
Výška1445 mm
Rozvor2670 mm
Pohotovostní hmotnost1600 kg
Objem zavazadlového prostoru360 litrů

🚗 Nové autopojištění za 2 minuty

Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.

⚡ Spočítat pojištění

Bez registrace • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru