Audi A3 letos prošlo omlazením, které, jak už to tak bývá, nebylo nijak revoluční. I tak ale vůz nově nabízí několik věcí, které stojí za pozornost. Podrobněji jsme se v týdenním testu podívali na Audi A3 1.6 TDI s paketem S-Line.

V exteriéru se příliš změn neudálo. Zmínit ale musíme lehce přepracovaný přední nárazník, upravenou masku chladiče a nový design předních i zadních světlometů. Obzvláště ta zadní vypadají ve tmě velice působivě. S-Line v případě A3 znamená lehce ostřejší tvary předního nárazníku nebo také 18“ litá kola. To v kombinaci s výrazným červeným lakováním karoserie vypadá opravdu dobře a poutá pozornost. Zejména slečny a dámy se za autem často otáčely.

Uvnitř paket S-Line přidává nový volant s tlustým věncem pošitý perforovanou kůží, který se výborně drží, a také sportovněji laděné kožené sedačky. V těch se dobře sedí při delší cestě, a pokud A3 budete chtít provětrat na okreskách, krásně vás v zatáčkách podrží jejich boční vedení. K S-Line navíc patří také tužší podvozek a v sériové výbavě volba jízdních režimů Audi Drive Select.

test-audi-a3-16-tdi-s-line-p2

Jenže právě sportovní podvozek v kombinaci s velkými koly s pneumatikami s nízkým profilem možná není tak úplně šťastnou volbou. Do kabiny díky němu proniká dost hluku a na rozbitých městských silnicích je auto trochu uskákané. Asi bychom se přimlouvali za volbu „obyčejného“ podvozku, který bude s A3 spolupracovat o něco pohodlněji.

Interiér je jinak „typicky německý“. A nemyslíme to špatně. Vše perfektně lícuje, materiály jsou kvalitní a nic nevrže. Palubní deska nabízí dobrou ergonomii a nemáte tak pocit, že sedíte za kusem obrovského a neforemného plastu. Pozice za volantem je příjemně nízká a útulná. Místa vzadu je dost i pro dospělé ve všech ohledech a kufr nabízí základní objem 380 litrů. Těžko prémiové automobilce něco vytknout. Naopak chválíme to, že Audi nejde cestou eliminace jakýchkoliv tlačítek v interiéru. Ovládat třeba hlasitost audia tak můžete klasickým otočným ovladačem a ne bezduchými tlačítky, které mnohdy ani nenabízí žádnou zpětnou odezvu.

Když už jsme u ovladačů, musíme zmínit takzvaný Audi Virtual Cocpit. Jde o digitální přístrojový štít, inovativní ovládací systém, který A3 nabízí jako první v kompaktní třídě. Na TFT displeji s úhlopříčkou 12,3“ zobrazuje ve vysokém rozlišení ty nejdůležitější provozní informace, zobrazení se dá navíc jednoduše měnit ovladači na volantu.

Přečtěte si také:  Test Hyundai i30 kombi N Line 1,5 T-GDI Mild Hybrid 48V DCT (2021)

test-audi-a3-16-tdi-s-line-p3

K dispozici je ale také systém infotainmentu na vrchu palubní desky. Ten se umí stiskem tlačítka schovat do jejích útrob, takže zbytečně nebude provokovat zloděje. U většiny dnešních aut totiž zůstávají displeje vytrčené do prostoru neustále. Displej je samozřejmě dotykový a nabízí rychlou a přesnou odezvu. Hlavní ovládání veškerých systémů je umístěno u řadicí páky. Jde o klasický systém, kdy nejčastěji budete používat velký otočný ovladač, jehož vrchní část je dotyková a tak nemusíte například při zadávání adresy do navigace dlouze listovat abecedou, stačí prostě jednotlivá písmena psát.

Další novinkou mezi systémy je na přání dodávaný takzvaný nouzový asistent. Ten v případě nouze, a pokud řidič nezareaguje na výstražné systémy, zahájí brzdění a to až do úplného zastavení auta. Audi nabízí také pomocníka pro sledování přijíždějících vozidel ze stran vzadu, tzv. asistenta vyparkování. To využije každý, kdo musí vycouvat z parkovacího místa přímo do vozovky. Do města velice šikovné!

Pod kapotou měl námi testovaný vůz naftový agregát TDI o objemu 1.6 litru. Jeho výkon je 81 kW/110 koní a točivý moment 250 Nm. Ten je k dispozici již od 1 500 otáček za minutu a právě odspodu je jeho síla znát nejvíce.

test-audi-a3-16-tdi-s-line-p1

Výkon je přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S Tronic posílán na přední kola. O typickém naftovém brblání si v tomto případě můžete nechat jen zdát. Motor má kultivovaný chod i za studena. Pochvalu zaslouží i sedmistupňová převodovka. Nijak necuká, řadí plynule a dokonce umí přemýšlet bez zbytečných průtahů.

Po městě se s touto jednotkou dá jezdit za 6,5 litru na 100 kilometrů. Na dálnici klesne spotřeba při dodržování předepsané rychlosti 130 km/h klidně o litr a na městské hodnoty se vrátí až při mnohem vyšších rychlostech.

Audi A3 je s motorem 1.6 TDI na klasické denní dojíždění do práce a na víkendové výlety za dobrodružstvím zcela dostačující. Ani s automatickou převodovkou není auto líné, neváhá a přitom umí držet spotřebu na více než slušné hranici. Připočtěte k tomu pohodlný a skvěle zpracovaný interiér, a vyjde vám z toho příjemné auto pro každodenní život. Navíc díky S-Line paketu a zářivé červené barvě dostane každodenní život trochu šťávy. Mínusy jsou snad jen dvě věci. Prvním je tvrdý podvozek v kombinaci s velkými koly a tím druhým je vyšší pořizovací cena.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Audi
Typ: A3 Sportback S-Line
Motor: 1.6 TDI 81 kW
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 598 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: předních kol
Výkon: 81 kW/110 koní
Točivý moment: 250 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 10.7 s
Maximální rychlost: 200 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (S tronic)
Spotřeba paliva (l/100 km): 4.3 / 3.5 / 3.8
Emise CO2: 99 g/km
Objem nádrže: 50 litrů
Délka: 4 313 mm
Šířka: 1 785 mm
Výška: 1 426 mm
Rozvor: 2 637 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 285 kg
Objem zavazadlového prostoru: 380 litrů
Ceník: ke stažení zde
Konkurence např: BMW řady 1; Mercedes-Benz třídy A