Elektromobily Tesla mají opět problémy. Aktuálně je americké úřady prověřují na popud spotřebitelů, kteří si stěžovali na časté a zbytečné brzdění jejich autonomních systémů. Americká automobilka navíc svolává své modely do servisů také kvůli problémům s bezpečnostními pásy.
V obou případech o tom informoval americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA).
Problémy s častou a zbytečnou aktivací brzd u autonomních systémů už řeší automobilka Tesla Motors dlouho. Už před necelým rokem – loni v květnu – sliboval jeho vyřešení šéf značky Elon Musk. Tehdy tvrdil, že to vyřeší deaktivace předního radaru, ale nestalo se tak. Počet majitelů, kteří o tomto problému informují, se naopak stále zvyšuje. Za poslední tři měsíce je to 107 případů, v předchozích 22 měsících, kdy už se kauza řešila, to však bylo jen 34 případů.
Elektromobily Tesla skončily v žebříčku spolehlivosti na konci. Vedou naopak japonské automobilky
Problémem by měla být betaverze softwaru autonomního řízení (FSD), která zaznamenávala falešné poplachy před hrozící čelní kolizí, ačkoliv před autem fakticky žádný problém není. Americká automobilka už kvůli tomu loni v říjnu povolala do servisu téměř 12 tisíc vozů. Problém však stále vyřešen není.
Navíc se objevila další věc, kterou musí Tesla Motors vyřešit. Do servisu pozve dalších 817 tisíc vozů, protože hrozí, že po jejich aktivaci k jízdě (tedy „nastartování“) nemusí fungovat zvukové upozornění na nezapnutý bezpečnostní pás. Tu však v USA vyžadují federální zákony o bezpečnosti motorových vozidel.
Podle automobilky je za tím také softwarová chyba. Zároveň informovala, že v souvislosti s tímto problémem nemá hlášené žádné zprávy o případných nehodách nebo zraněních.