1975-Mercedes-Benz-600-Pullman-interier-Maybach-62-na-prodej- (1)

Prodloužená limuzína Mercedes-Benz 600 je jeden z těch vůbec největších mercedesů, který kdy opustil továrny automobilky. Jde o kultovní auto, které mohli využívat ti „nej“ na světě – lhostejno, zda nejbohatší, nejmocnější anebo snad ti nejobávanější diktátoři. A jedna limuzína šestistovky je na prodej. Je ale velmi speciální, protože tenhle veterán dostal interiér z moderního Maybachu 62.

Mercedes-Benz 600 s interním kódovým označením W100 vyráběla německá automobilka ručně v letech 1963 až 1981. Za těch 18 let vzniklo jen 2677 kusů, z toho 59 ve verzi landaulet. To ale není případ tohoto auta. To bylo vyrobeno v roce 1975 a je to „normální“ limuzína, leč přesto je stejně naprosto „nenormální“.

Přečtěte si také:  Volkswagen T1 Bulli z roku 1950 slaví 70. výročí. Je nejstarším registrovaným VW Busem na světě

Na první pohled na autě nic zvláštního nezpozorujete, snad jen to, že prošlo naprosto precizní renovací ve spolupráci s oddělením Mercedes-Benz Classic. Ta odstartovala už v roce 2007 a trvala dlouhých sedm let. Auto je zvenku v prvotřídním stavu. V lepším, než když bylo nové. V té nejlepší kvalitě je lak (perleťově bílý: Perlmutt Weis), který však v době vzniku auta nebyl v katalogu, ale i všechny lištičky, chromy či výfuky, kola nebo pneumatiky.

Podívejte se na Mercedes-Benz 600 pro ďábla, jezdil v něm Jack Nicholson – foto + video

S Mercedes-Benz Classic spolupracovalo na renovaci také oddělení vývoje německé automobilky Daimler AG. Důvod? Ten je jednoduchý. Jakkoliv vnější renovace proběhla do (až na lak) původního stavu, ta vnitřní nikoliv. Původní interiér byl totiž vyměněn za moderní z mnohem novějšího Maybachu 62.

Pohled dovnitř tak prozradí moderní elektricky nastavitelná sedadla vpředu i vzadu s pamětí, vyhříváním, ale i odvětráváním. Mezi zadními sedadly se nachází středový tunel s ovládacím panelem z moderního sourozence včetně digitálního displeje – a to opět vpředu i vzadu.

Přečtěte si také:  Tipy na tento víkend: Drifty, velký sraz Harley-Davidson nebo škodovky, rallye historiků atd.

Novější je i panoramatické střešní okno, které do interiéru přináší dostatek světla, ale dá se i otevřít, aby přidal i dostatek osvěžení. Pokud by to nestačilo, je tu klimatizace s odděleným prostorem pro přední a zadní část či elektrická lednička mezi zadními sedadly. Pohodu na palubě může dále dotvářet ambientní osvětlení, velká obrazovka s DVD přehrávačem a audiosystém se zvukem Dolby Surround Sound System. Prvků výbavy je opravdu hodně a vyjmenovat je tu všechny by vydalo na několik odstavců.

Technika zůstala původní, ovšem prošla kompletní generální opravou. Limuzínu tak stále pohání sametový vidlicový osmiválec s objemem 6,3 litru a výkonem 250 koní, které na zadní kola převádí automatická čtyřstupňová převodovka.

Přečtěte si také:  Škoda ve Velké Británii musela vylepšit auta poté, co zpráva o jejich nebezpečnosti srazila prodeje

Celá renovace byla náročná jak časově, tak i finančně. Vyžádala si totiž těžko uvěřitelné tři miliony euro! Od té doby najelo auto pouhých 1112 kilometrů. Aktuálně je auto na prodej v Nizozemí a pokud ho chcete doma, vyjde vás na 2,15 milionu euro, což je v přepočtu přibližně 59,2 milionu korun. Bez daně. Inzerát najdete zde.