BMW M3 je rychlé auto, které ve všech generacích pohání výkonný motor. Nejinak tomu bylo samozřejmě i u auta z videa, čtvrté generace BMW řady 3, v rámci které dostala em trojka řízný vidlicový osmiválec. Auto, o kterém video je, má ale pod kapotou jiný osmiválec. Ten původně poháněl modely Ferrari a Maserati.

Základem pro stavbu se stalo BMW M3 Cabrio (E93). Jeho majitel na něj objednal široký bodykit z Japonska, který ho na auto namontoval a nechal vše přelakovat barvou ze vzorníku Porsche. Na auto ještě nainstaloval výškově stavitelný vzduchový podvozek a 19″ kola. Zvenku jde vlastně o nijak výjimečný upravený bavorák, ale to zásadní se odehraje při pohledu do motorového prostoru.

Původní čtyřlitrový motor V8 byl totiž vyměněn za jiný vidlicový osmiválec, který pochází z díly automobilky Ferrari a těsně po přelomu milénia se montoval pod kapoty Maserati Coupe a Maserati Spyder. Nemá žádné přeplňování, vzduch jde do sání pod atmosférickým tlakem a na kolech je v současnosti kolem 220 kW (výkon na motoru je ale samozřejmě vyšší). Po nějakém drobném ladění by mělo být brzy na kolech 250 kW a majitel tvrdí, že až ho to přestane bavit, tak nainstaluje twin-turbo.

Přečtěte si také:  Tahle Škoda Kodiaq RS vypadá nenápadně, ale má skoro 300 koní a 600 Nm

Zajímavé je, že s motorem z Maserati je spojena původní šestistupňová manuální převodovka z BMW M3. Podle videa je použitý přítlačný talíř z Maserati, ale spojka a převodovka je z BMW.

Auto vzniklo v Jihoafrické republice a popisuje nám ho moderátor Ciro De Siena z magazínu Cars.co.za. Ten se za jeho volantem rozplývá tím, jak auto jede a jak je skvěle ovladatelné. Hluboký dojem v něm zanechal zejména fakt, že se motor skvěle a velmi jednoduše vytáčí. A navíc díky kompletně přepracovanému nerezovému výfuku skvěle zní.

Však se o tom přesvědčte ve videu sami…