Ford Granada je auto, které se nabízelo v mnoha karosářských variantách, ve spoustě verzí a s velkým výběrem pohonných jednotek. Ovšem auto, které si můžete prohlédnout v přiloženém videu a v galerii, je velmi speciální. Má totiž naprosto nesmyslný motor!

Pod kapotou Fordu Granada jste si mohli vybrat z nepřeberného množství motorů od 1,7litrového čtyřválce až po třílitrový šestiválec. Kousek, o kterém píšeme, ale nyní pohání motor násobně větší a výkonnější. Svůj původ má totiž pod kapotou exkluzivního supersportu Koenigsegg CCX. Mimochodem, budiž motoru k dobru to, že jde o vidlicový osmiválec Ford.

Tohle auto postavili dva blázni z Norska: Joel Olzen a Ingar Byman. Ti se jednoho dne rozhodli koupit starý Ford Granada z roku 1981, tedy model druhé generace. Ten měl pod kapotou už z výroby skoro to nejlepší, poháněl ho motor V6 s objemem 2,8 litru, ovšem s výkonem jen 150 koní. A to bylo málo…

A tak to začalo. První výměna motoru. Ne, ještě to nebyl ten z Koenigseggu, ale “jen” důkladně upravený a na šest stovek koní vyladěný motor Cosworth. Jak by se nicméně dalo čekat, upravený motor s téměř 4x zvýšeným výkonem než měl ten sériový, neměl úplně dlouhou životnost.

Následovala tedy druhá výměna motoru a to už byl právě 4,7litrový V8 z Koenigseggu CCX. Ani tento agregát ale nezůstal sériový. Řidič má navíc po úpravě možnost přepínat si dvě nastavení řídící jednotky motoru. V té výkonnější jde o bestii s přibližně 2000 koňských sil na motoru a cca 1700 koní na kolech!

Po výměně motoru ale bylo třeba přizpůsobit obrovskému výkonu také zbytek auta. Zadní náprava je z Fordu Mustang Cobra R z roku 2004. Přepracována byla také palivová pumpa, ale i samotná benzinová nádrž a vyměněny byly brzdy, jejichž dárcem bylo Porsche.