Taxislužba je dnes naprosto běžnou součástí dnešního světa, i když se ji snaží vytlačit různé alternativní způsoby přepravy. Koncem padesátých let minulého století to ale bylo jinak. Tehdy taxislužba právě začínala a používala ta nejlepší auta, které Československo produkovalo.
17 nových automobilů Tatra 603 stojí zaparkováno vedle sebe. Mohlo by se zdát, že jde o nějaký sjezd tehdejších vysokých úředníků nebo straníků, ale není tomu tak. Jde o slavnostní představení nových automobilů, které si připravila Autoslužba hlavního města Prahy. Ta tyto automobily, zcela nové Tatry 603 právě vypouští do ulic, aby jezdily jako taxi.
Československo bylo podle přiložené reportáže jedním z prvních států, které taxislužbu zavedlo. I když to nebyla tak úplně taxislužba taková, jak ji známe dnes.
Podle Wikipedie totiž oficiální taxislužba v Praze začala až od 1. lednu 1962, kdy byla společně společně s půjčovnou automobilů začleněna do Dopravních podniků hl. m. Prahy. Tak to vydrželo až do 1. ledna 1989, kdy byl zakládací listinou Národního výboru hlavního města Prahy založen státní podnik Taxi Praha (IČ: 00064017) se sídlem v Trojické ulici. Do toho pak byla vyčleněna. Nevydrželo to dlouho, protože po změně poměrů byl tento podnik k 1. červnu 1991 zrušen likvidací na základě rozhodnutí Rady hl. m. Prahy č. 6/11 ze dne 30. 5. 1991. Pak už nebyly taxislužby pod státním vlastnictvím, ale stala se z nich zcela soukromá záležitost.