Mazda RX-7 byla poháněna Wankelovým motorem, což ji společně s pohonem zadních kol pasuje na jedno z velmi zajímavých aut. Tento kousek je ale ještě o poznání zajímavější, protože místo jednoho motoru ji pohánějí motory hned čtyři.

Původní pohonné ústrojí, který tvořil 1,3litrový dvourotorový Wankelův motor (13B-REW) s dvojitým přeplňováním (twin-turbo) poskytoval už tehdy velmi slušných 280 koní. Výkonu ale nikdy není tolik, aby ho nemohlo být ještě víc, proto někteří v Mazdě RX-7 měnili motor. A dočkala se toho i právě tato Mazda.

Pod její přední kapotu se tak nastěhoval výkonnější, čtyřrotorový Wankelův motor (R26B), jehož objem je 2,6 litru s výkonem kolem 700 koní. Je to tentýž motor, který používaly prototypy Mazda 787B, které v roce 1991 závody Le Mans.

Se sériovým výkonem se ale majitel David Mazzei přesto nespokojil, takže motor poladil. Vyměnil turbodmychadlo, které aktuálně přeplňuje motor tlakem 12 psi (0,83 bar), díky čemuž je na zadních kolech přibližně tisíc koní. Když ale motor finálně ladili, zkoušeli i vyšší tlak 14 psi (0,97 bar), což znamenalo ještě o sto koní víc. Nakonec byla zvolena slabší varianta s ohledem na životnost motoru, ale i převodovky a dalších částí pohonného řetězce.

A kromě neskutečného výkonu si můžeme užít i parádní zvuk z velmi krátkého výfuku. Ten má totiž vývod přímo v pravém předním blatníku. Od turba jde navíc trubka přímo ven, výfukové plyny nezpomaluje žádný katalyzátor, ani tlumič…