dacia_duster-facelift

Před několika málo týdny automobilka Dacia oznámila příchod faceliftu svého nejprodávanějšího modelu Duster. Novinek přinese tolik, že by to bývalo vydalo na zbrusu novou verzi. Významné změny proběhly například v designu. A právě ten si můžete prohlédnout. Faceliftovaný Duster jsme o víkendu potkali.

Dacii se s modelem Duster podařilo takřka nemožné. Nabídla levné auto, ne úplně zákazníky oblíbené značky, s parádními jízdními a dokonce i terénními vlastnostmi a pak už se jen smála těm, kteří si o něm mysleli, že nezaboduje. „Duster je revolucí Dacia ve světě SUV. Od roku 2010 je s téměř 2 miliony zákazníků skutečnou ikonou značky Dacia. Obnovit ikonu, to není vůbec snadný úkol. Linie vozu byla vždy velmi hezká. Provedli jsme několik změn pro omlazení interiéru i exteriéru. Nový Duster je ještě více Duster, ještě více Dacia. S tím podstatným vždy robustní a vždy dostupný pro všechny,“ říká Lionel Jaillet, Produktový ředitel značky Dacia.

Přečtěte si také:  Dacia Duster má po faceliftu. Dostala novou dvouspojkovou převodovku EDC a další novinky

V rámci faceliftu dostal Duster nový design jak například přední masky, tak světlometů, které mají zbrusu nový světelný podpis. Mimochodem, Dacia vsadila na LED technologie, která je i v blinkrech, což řada jiných automobilek i u dražších modelů opomíjí. Duster byl laděn ve větrném tunelu, aby jeho aerodynamika pomohla snížit emise CO2, což se povedlo. Díky snížení odporu vzduchu byly zároveň sníženy emise Dusteru s pohonem všech kol, tedy té těžší verze, až o 5,8 g/km.

dacia_duster-facelift-predek

Duster je poměrně všestranné auto, které se neztratí jak na silnici, tak ale ani v terénu. Samozřejmě nezvládne žádný extrém, kde jsou doma opravdové offroady, ale i tak toho zvládne poměrně hodně. Facelift nabízí světlou výšku 217 mm u pohonu předních kol a 214 mm u pohonu všech kol. K tomu také 21stupňový přechodový úhel, 30stupňový přední nájezdový úhel a zadní 30 stupňů u verze s pohon jen předních kol a dokonce 33 stupňů u verze s pohonem všech kol.

Dacia faceliftovanému Dusteru přidala řadu nejen bezpečnostních asistentů, jako hlídání mrtvého úhlu nebo třeba asistent rozjezdu do kopce. Nechybí ale ani asistent sjíždění kopců nebo kamerový systém pracující se čtveřicí kamer.

Přečtěte si také:  Dacia potvrdila, že už v září představí nové sedmimístné MPV

Ceny pro Českou republiku ještě nebyly stanoveny, ovšem v Německu facelift Dusteru startuje na 11 990 eurech, tedy v přepočtu asi 306 000 Kč. Za to tamní zákazníci dostanou veri ve výbavě Access s motorem Tce 90 a šestistupňovým manuálem. Novinka bude na našem trhu k dispozici od září letošního roku.

3 komentáře

Přidat komentář