Není žádným překvapením, že moderní technologie a postupy umožňují mít na autě skoro jakoukoliv barvu, materiál či texturu. Často se změny barvy či právě materiálu řeší polepem, ostatně, je to levnější, rychlejší a jednodušší. A to jak na aplikaci, tak na případné odstranění. Především v případě chromových barev, které jsou v posledních pár letech poměrně v kurzu, majitelé aut nejčastěji sahají po polepech. Ovšem například v Německu jsou chromové polepy zakázány, protože hrozí, že se od nich odrazí slunce a oslní jiného řidiče, což by mohlo vést k dopravní nehodě.

Co ale dělat, když polep není to, co chcete, ale zároveň toužíte po chromové barvě. Jedna americká firma má řešení. Tím je nový chromový lak, který má jednu velkou výhodu. Podobně, jako polep, jde sloupnout. Ovšem výrazně jednodušeji.

Přečtěte si také:  Nejčernější Mitsubishi Evo na světě dostalo ještě jednu vrstvu laku. Tentokrát několikabarevné třpytky

Precizní příprava je nutná

U tohoto konkrétního laku je naprosto nezbytné, aby byla karoserie auta dokonale připravena. To znamená ideálně nalakována a naprosto bezchybně naleštěna a odmaštěna. Jen tak „chromový lak“ správně přilne, ale hlavně naplno ukáže, co v něm je.

Aby byl chromový efekt dokonalý, to znamená, aby připomínal zrcadlo, jsou potřeba asi tři nebo čtyři vrstvy laku. Na BMW M3 (E46) jsou vrstvy čtyři a vypadá to naprosto bezchybně. Po nalakování je možné s autem vyrazit a není nutně potřeba další vrstva ochranného laku. Nicméně je potřeba pamatovat na to, že v tomto provedení není výdrž laku nijak závratná. Lepší je ji zakrýt bezbarvým lesklým lakem, který ale nemůže být jen tak nějaký. Standardní bezbarvý lak nejen, že nejde odstranit sloupnutím, ale navíc by zcela zničil veškerý chromový efekt. Je potřeba použít speciální lak určený právě na tento slupovací chrom.