toyota-mega-cruiser-zachranna-sluzba- (1)

Úrazy se bohužel stávají pořád. Ne vždy se dá pacient vyzvednout jednoduše na ulici ve velkoměstě, ale občas je potřeba pro něj zajet do opravdu náročného terénu. Zvláště v Rusku, odkud pochází tahle záchranka na základech Toyoty Mega Cruiser.

Toyota Mega Cruiser: Japonsko mělo také svůj “Hummer”

Tohle auto vypadá na první rychlý pohled jako Hummer, ale zdání klame. Příběh jeho vzniku je přesto podobný jako právě u Hummeru. Toyota tento off-road vyvíjela pro domácí, japonskou armádu. Nakonec se ale Mega Cruiser dostal i do „běžného“ provozu nebo k záchranným složkám a podobně.

Toto auto nyní sice záchranářské je, ale původně nebylo. Na záchranářské ho přestavěla ruská společnost Vostok-Trailer z Vladivostoku. Auto dostalo jméno Detra-SMP. Není ale určeno pro běžné pacienty, nýbrž má sloužit k záchraně osob v provozech jeden z ruských těžebních společností.

Od sériového Mega Cruiseru se záchranka liší přepracovanou celokovovou karoserii z několik milimetrů tlustých plechů. Na oknech jsou ochranné mříže, v interiéru lékařské vybavení a nechybí modré a oranžové majáky. Modernizované je i další osvětlení, které dostalo techniku LED.

O pohon se stará původní, sériový 4,1litrový atmosférický čtyřválec s výkonem 110 kW/150 koní a s točivým momentem 400 Nm. Motor spolupracuje s čtyřstupňovou automatickou převodovkou a nechybí samozřejmě stálý pohon všech kol s trojicí uzamykatelných diferenciálů. Světlá výška je stejná jako u sériového modelu, tedy 420 mm, a velké jsou i nájezdové úhly – 49° vpředu a 45° vzadu. V terénu pomohou také 37palcové pneumatiky s pořádným vzorkem.