skoda-kodiaq-rs-tuning-bsr- (1)

Tahle Škoda Kodiaq RS vypadá nenápadně, ale má skoro 300 koní a 600 Nm

Autor: Pavel Srp - Zdroj a foto: BSR Česká republika a Slovensko - 29. 5. 2020


Škoda Kodiaq RS je nejvýkonnějším modelem české značky se vznětovým motorem. Pod jeho přední kapotou se nachází dvoulitrový motor TDI s dvojitým přeplňováním, díky čemuž je sériový výkon 176 kW/240 koní a točivý moment 500 Nm. Tohle auto ale dostalo výkonovou injekci.

Úprava motoru

Na modrý Kodiaq RS se podívali v BSR, když mu nainstalovali kit BSR Stage1. Jde o přeprogramování řídící jednotky motoru přes diagnostickou zástrčku OBD pomocí PPC3 Tuning Systému. Výsledný výkon je vyšší o desítky koňských sil (292 koní) a téměř stovku newtonmetrů (591 Nm). V BSR o úpravě tvrdí, že tento „individuálně vyvinutý software v moderní laboratoři přináší velice příjemný nárůst výkonu v celém spektru otáček, zlepší reakci na povel plynového pedálu a ve vysokých otáčkách se chování motoru přibližuje benzinovým motorů.“ Úprava vyjde na 12 447 Kč.

skoda-kodiaq-rs-tuning-bsr-2

U tohoto vozu je použito také řešení umožňující pomocí aplikace v chytrém telefonu individuální nastavení zvukového projevu výfukového systému. Kodiaq RS má totiž sériově montovaný externím aktivní reproduktor. Mezi jednotlivými uloženými zvukovými profily lze snadno přepínat stávajícím tlačítkem v kabině vozu (ESP, tempomat, jízdní režimy, apod…).

Nový podvozek

Škoda Kodiaq RS je ve standardu vybaven adaptivním podvozkem DCC. To u tohoto auta platí také, ale sériové pružiny byly vyměněny za sportovní pružiny Eibach Pro Kit. Tlumiče zůstaly původní, ale i tak je podle úpravce jasně cítit zlepšení jízdních vlastností. Auto je také o 30 mm blíže k asfaltu, což se pozitivně projevuje na vzhledu. Pružiny vyjdou na 6 376 Kč.

skoda-kodiaq-rs-tuning-bsr-3

Decentní doladění vzhledu

Aby si majitel auto poznal na první pohled, dostalo i několik dalších drobných úprav vzhledu. K nižšímu podvozku patří nová kola. V tomto případě jde o švýcarské disky Corspeed Deville Gunmetal Matt v rozměru 9×20 palců s ET40. Obutá jsou do pneu Michelin Pilot Sport 4S o rozměru 265/35 R20. Jde o řešení, které je zapsáno v technickém průkazu. Pod zadními koly jsou použity distanční podložky Eibach Pro Spacer o tloušťce 10 mm.

skoda-kodiaq-rs-tuning-bsr-4

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru