Mazda RX-8 byla posledním modelem japonské značky, u něhož se pod kapotou objevil Wankelův rotační motor. Bylo to sice velmi zajímavé řešení z pohledu výkonu, ale velmi nezajímavé z pohledu trvanlivosti. Mazda RX-8 z přiloženého videa už s tímto motorem problémy nemá, dostala totiž jiný. Pohání ji teď 5,9litrový naftový šestiválec Cummins!

Výměny motorů nejsou v Mazdách RX-8 ničím výjimečným a na internetu se dá najít spousta těch, v jejichž útrobách se nyní nacházejí spíše pořádné americké osmiválce, ale tohle je docela jiná záležitost. Tomuto autu čouhá z přední kapoty docela velké turbo, jenž přeplňuje motor z náklaďáku!

Původní skromný motor putoval z auta ven a na jeho místo se měla nastěhovat obrovská věc z nákladního auta, kterému vlastně (alespoň podle videa) předtím vůbec nic nebylo a normálně jezdilo. Motor je Cummins 6BT, což je řadový šestiválec s objemem 5,9 litru a s přeplňováním turbodmychadlem. Tyhle motory využívali k zástavbě do svých aut místo velkých benzinových osmiválců i někteří majitelé pick-upů Dodge RAM už v 90. letech minulého století.

Jak můžete vidět z videí, motor je vážně velký a pod kapotu se jen tak nevejde. K tomu, aby tam nakonec sedl, bylo potřeba hodně úprav, řezání a svařování, ale i tak čouhá nad původní kapotu. Tu tak bylo potřeba opravdu hodně vyřezat. Nový diesel má díky absenci jakýchkoliv tlumičů výfuku – protože výfuk (malá krátká trubka) vychází rovnou z turba – docela pěkný zvuk.

S autem byli tihle blázni už i na několika srazech, třeba na VW…

…nebo na driftovacích závodech.