BMW-i8-EDO-Motorsport (5)

Jen těžko byste našli více extravagantní a standardně dostupné auto než je BMW i8. Mnichovská automobilka jej sice po šesti letech před pár dny přestala vyrábět, to ale neznamená, že by se i8 nezapsalo do historie automobilismu. Ovšem fakt, že jde o velmi výrazné auto, některé úpravce neodradí od toho, aby mu na té extravagantnosti ještě přidali. V případě švýcarské firmy EDO Motorsport se ale nešlo cestou jen designu, ale zřetel byl brán také na funkčnost.

Předlohou pro tuto úpravu posloužila bezpečnostní auta BMW i8, které se v této roli objevila v řadě soutěží. A to jak designovou, tak reálnou, protože úprava není postavena na základech sériového i8, ale právě na jednom ze safety carů. To pak dostalo zbrusu nový bodykit, kterému nechybí upravené nárazníky, přičemž ten přední má velmi výrazné a ostré lízátko, a zadnímu nechybí opravdu masivní difuzor.

Posledních 18 kusů modelu BMW i8 sjelo z výrobních linek. Z těch si je vyvezli sami jejich noví majitelé

Zajímavé jsou i nástavce prahů, ale to, co zaujme nejvíce, je masivní zadní přítlačné křídlo. Právě to zvládne vyvinout přítlak až 200 kilogramů, přičemž celé auto je po tuningovém zásahu navíc ještě lehčí než bylo. Díky použití uhlíkových vláken se mluví o úspoře hmotnosti až 40 kilogramů, což už je rozhodně znát.

Impressions from the ROLLOUT of our 2020 i8 Procar 🏁 … fastest i8 ever – STRONGER and LIGHTER then any other i8🙌🏻 #BMWi8 #i8 #bmwi8coupe #i8procar2020 #i8procar

Zveřejnil(a) EDO Motorsport dne Úterý 23. června 2020

Ale v této úpravě rozhodně nešlo jen o funkční design. Pracovalo se i na hybridní pohonné jednotce. Standardně má hybrid v i8 výkon 360 koní. V tomto konkrétním autě byl ovšem zvýšen na 496 koní. Točivý moment pak vyskočil z 570 Nm na 890 Nm. Velkou zásluhu na tom má hlavně montáž většího a silnějšího turba.