Rekordního výsledku dosáhl vůz ŠKODA Citigo CNG: Mistr světa v úsporné jízdě Gerhard Plattner ujel s ním ujel 2 619 kilometrů napříč Evropou. Na trati z italské Vicenzy do švédského Stockholmu činila průměrná spotřeba vozu ŠKODA Citigo CNG 2,39 kilogramu zemního plynu na 100 kilometrů – byla tedy o 0,5 kg nižší, než výrobcem udávaná kombinovaná hodnota spotřeby 2,9 kg/100 km. O tom už jsme vám v rychlosti říkali.
„S tímto výsledkem jsme ukázali, čeho lze dosáhnout díky dobré koncepci, intenzivnímu vývoji a technické optimalizaci. Přičtěte vliv atraktivního designu, nízké hmotnosti a nízkého odporu vzduchu. Díky těmto skutečnostem mohla ŠKODA Citigo CNG dosáhnout lepších výsledků,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje.
Absolutního rekordu dosáhla spolehlivá ŠKODA Citigo CNG v předposlední etapě pětidenní cesty devíti zeměmi Evropy: Plattner v tomto 515 kilometrů dlouhém úseku stlačil průměrnou spotřebu na 2,04 kilogramů na 100 kilometrů. Rakouský jezdec chválil svého šetrného společníka jako „skutečně všestranný vůz pro dlouhé trati, který mě nikdy nenechal na holičkách a s nímž lze cestovat podivuhodně komfortně.“ Plattner je přesvědčen o tom, že „se Škodou Citigo lze podnikat i dlouhé cesty. Čtyřdveřový vůz mi dělal jenom radost.“
Plattner dále dodává: „S takovým výsledkem jsem nepočítal, ačkoli jsem věděl, že Citigo CNG jezdí extrémně úsporně. Dostal jsem se o necelých 18 procent pod hodnotu normované spotřeby. Auta s třílitrovou spotřebou produkují přibližně 90 gramů CO2 na kilometr. S mým vozem Citigo CNG jsem dosáhl průměrných emisí 65 gramů CO2/km tedy o 28 procent méně. Z tohoto pohledu je ŠKODA Citigo CNG v podstatě prvním vozem s dvoulitrovou spotřebou.“
Plattner byl potěšen čím dál hustší sítí plnicích stanic CNG od doby, kdy se na rekordní jízdu začal připravovat. „Při tankování jsem si už mohl ušetřit nejednu zajížďku a nakonec jsem místo plánovaných 2 714 km ujel zhruba o 100 km méně. S mým rozpočtem ve výši 100 euro bych dokonce mohl ujet ještě o několik stovek kilometrů dále,“ říká Plattner k tématu dostupnosti paliva. Tankování CNG je dnes podle něj bezproblémové.
Plattner jel z Vicenzy do Stockholmu pět dní – přes devět zemí, z Itálie přes Rakousko, Maďarsko, Slovensko, Českou republiku, Polsko, Německo a Dánsko až do Švédska. Cesta superlativů, při níž bylo zastoupeno vše: úmorné vedro v Itálii i špatné počasí v Rakousku. Trasa také zdaleka nevedla pouze po dálnicích. ŠKODA Citigo CNG trať dokonale zvládla. Na konci cesty zbylo Plattnerovi z jeho palivového rozpočtu ve výši 100 euro ještě 18,76 euro. ŠKODA tak potvrdila, že vyrábí mimořádně úsporné modely, které jsou bez jakýchkoli kompromisů schopné každodenního praktického použití.
ŠKODA Citigo CNG, úspěšný absolvent této rekordní jízdy, bude v září k vidění na autosalonu IAA ve Frankfurtu na stánku Erdgas Mobil.
Tisková zpráva/-PS-