Ford představuje další vylepšení nového Fordu Mustang. Jejich cílem je posunout jízdní výkony, zážitek z řízení vozu, komfort a každodenní použitelnost na ještě vyšší úroveň. Společně s tím přicházejí nové možnosti individualizace nejprodávanějšího sportovního kupé na světě.
Nový Ford Mustang 2.3 EcoBoost lze nově objednávat s technologií aktivní výfukové klapky, dosud dostupné jen u modelů s motorem 5.0 V8. Novinka umožňuje řidiči měnit zvuk výfuku podle momentální nálady nebo provozních podmínek. Zvenčí lze toto vylepšení výfuku identifikovat také podle stylové čtveřice koncovek.
Technologie automatického srovnávání otáček při podřazování se původně představila u exkluzivní edice Ford Mustang BULLITT. Hladší podřazování nově nabídnou ve standardní výbavě všechny modely Mustang 5.0 V8 se šestistupňovou manuální převodovkou.
Nový audiosystém B&O PLAY se pyšní výkonem 1 000 wattů a soustavou 12 výkonných reproduktorů. Výsledkem je prémiová kvalita zvuku. Nabídku laků karoserie rozšiřují dvě nové barvy: nostalgická modrá Velocity Blue a dynamická zelená Need for Green.
„Neustálé zdokonalování a inovace jsou již 54 let důležitým předpokladem úspěchu Fordu Mustang,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Od uvedení Mustangu na evropské trhy v roce 2015 jsme zde našli 35 000 spokojených zákazníků. Další chceme k tomuto legendárnímu modelu přilákat mimo jiné novinkami, jako je automatické srovnávání otáček při podřazování nebo 1 000W audiosystém B&O PLAY.“
Režim „dobrého souseda“
Nastavení výfuku s aktivní klapkou se mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Mustang jich má na výběr hned šest: Normal, Sport, Track a Snow/Wet, dále nový sprinterský Drag Strip Mode a individuální nastavení My Mode. Vše se ovládá přes 12‘‘ plně digitální LCD displej nebo přes sériově dodávaný 4,2‘‘ přístrojový štít.
Inovativní tichý režim výfuku lze nastavit tak, aby v určitých hodinách automaticky omezil hlučnost výfuku a tím předešel rušení sousedů například při ranním startování.
Mustang s motorem 2.3 EcoBoost a šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje výkonu 213 kW/290 koní, točivého momentu 440 Nm při spotřebě 9,0 l/100 km a emisích CO2 199 g/km. Lepší odezvu a jízdní výkony zajišťuje funkce overboost, která při intenzivní akceleraci po každé změně rychlostního stupně přechodně zvýší plnicí přetlak turbodmychadla.
Hladší řazení díky automatickým meziplynům
Nový Ford Mustang 5.0 V8 využívá technologii automatického dorovnání otáček při podřazování. Ta prostřednictvím řídicí elektroniky na krátký okamžik navýší otáčky motoru tak, aby se srovnaly otáčky hřídelí v převodovce. Výsledkem jsou hladké, přitom však velmi rychlé změny rychlostních stupňů směrem dolů při sportovní jízdě.
Motor Ford 5.0 V8 prošel úpravami, které přinesly vyšší výkon a posunutí omezovače do vyšších otáček. Nyní se pyšní nejvyšším výkonem 331 kW/450 koní. K hlavním změnám patří zdvojená vstřikovací soustava, kombinující vysokotlaké přímé vstřikování s nízkotlakým nepřímým vstřikováním. V novém provedení dosahuje osmiválec v kombinaci s desetistupňovou automatickou převodovkou spotřeby 12,1 l/100 km a emisí CO2 270 g/km.
Fantastický zvuk a styl
Prémiový audiosystém B&O PLAY s 12 reproduktory zprostředkuje dokonalý poslech všem cestujícím ve voze. Vyznačuje se hlubokým a přesným podáním basových tónů díky dvoucívkovému subwooferu, zatímco tříkanálové reproduktory ve dveřích zajišťují rovnoměrnou distribuci zvuku v kabině.
V nabídce laků karoserie jsou k dispozici nové odstíny, nostalgická modrá Velocity Blue a dynamická zelená Need for Green. Navíc už dříve Ford odhalil nový Ford Mustang BULLITT, který je poctou 50. výročí legendárního filmu z produkce Warner Bros. Tato speciální edice bude dostupná s černým lakem Shadow Black nebo v klasické zelené Dark Highland Green. Pohánět ji bude motor 5.0 V8 se zvýšeným výkonem.
K dalším pokročilým technickým řešením nového Fordu Mustang patří nastavitelný podvozek MagneRide, přednárazový asistent s detekcí chodců a systém udržování v jízdním pruhu.