Restomod Carrozzeria Touring Superleggera Veloce12

Superleggera Veloce12 je restomod na základech Ferrari 550 Maranello. Vyjde vás minimálně na 20 milionů

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Carrozzeria Touring Superleggera - 6. 9. 2024


Dvanáctiválce jsou dnes v nových autech už prakticky vymřelým druhem, takže pokud nějaké dvanáctiválcové auto chcete, musíte sáhnout buď po těch nejdražších a nejexkluzivnějších, nebo po nějakém starším autě. Anebo to můžete oboje zkombinovat. Italská společnost Carrozzeria Touring Superleggera vám to dokáže nabídnout. Její nový projekt s názvem Superleggera Veloce12 je totiž restomod klasického dvanáctiválcového Ferrari 550 Maranello.

Přestože se karoserie na pohled nijak zásadně neliší od výchozího Ferrari, je úplně nová. Všechny panely jsou totiž ručně vyráběny z karbonu. I tak je tu ale samozřejmě několik změn, které u původního auta, které vznikalo mezi lety 1996 až 2001, nebyly. Jiné tvary má přední část včetně nárazníků i světlometů, ale také boční panely i drobnosti na zádi. Upravený je i nasávací otvor na kapotě.

„Veloce12 je poctou nespoutanému výkonu a analogové radosti z jízdy,“ láká na svoji stavbu Carrozzeria Touring Superleggera. Pod kapotou má sice původní 5,5litrový motor V12, ten ale prošel velmi důkladnou renovací. Charakter motoru je zachován, takže je jeho sání stále atmosférické, ale přesto dostal několik funkčních vylepšení. Jmenujme například o 30 % výkonnější chladicí systém nebo zcela nový výfuk Supersprint s dvěma dvojitými koncovkami. Výsledkem je 503 koní, což je oproti původním 475 jen drobný nárůst. Točivý moment je 760 Nm.

Zásadní ovšem je, že všech pět stovek koní jde na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Carrozzeria Touring Superleggera uvádí, že zrychlení z 0 na 100 km/h trvá u Veloce12 4,4 sekundy a maximální rychlost je 320 km/h. Mimochodem, udávaná spotřeba paliva je 35,6 l/100 km ve městě, 22,9 l/100 km v kombinovaném režimu a 15,5 l/100 km mimo město. Palivová nádrž má objem 115 litrů.

Z takových rychlostí je třeba také bezpečně zastavit. O to se starají vylepšené brzdy. Vpředu jsou šestipístkové třmeny Brembo, které se zakusují do 380mm kotoučů, vzadu pak čtyřpístkové se stejným rozměrem kotoučů. Ty se ukrývají pod novými devatenáctipalcovými koly se specifickým designem, která vyvinula přímo tato italská společnost. Přední kola mají pneumatiky s rozměrem 255/35 R19, zadní pak 305/30 R19. Upraven byl také adaptivní podvozek TracTive.

Půjde o velmi exkluzivní zboží, vznikne totiž pouhých 30 kusů. Bude tomu odpovídat i cena, která začíná na 690 tisících eurech, což je v přepočtu asi 17,3 milionu korun. K tomu ale musíte připočítat ještě cenu za samotné Ferrari 550 Maranello, přičemž ty nejlevnější v Evropě startují na necelých sto tisících eurech, tedy asi na dvou a půl milionech korun. Celkově vás tedy tahle stavba vyjde minimálně na asi 20 milionů korun.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru