Závody ve sprintu jsou americkou specialitou, i když se rozvinula v závody i na ostatních světadílech. Nikde jinde ale asi není auto, které by dokázalo čtvrt míle zajet pod 6 sekund a přitom na závody přijelo po ose…

Když se na tohle auto podíváte, s původním sériovým Chevroletem Camaro z roku 1969 má už pramálo společného. Přesto jde o auto, které může jezdit po běžných amerických silnicích. Podle Toma Baileyho, jeho majitele, stačí mezi závodním a silničním užíváním upravit jen pár věcí – týkajících se hlavně palivového systému – a může se vyrazit.

Jenže hlavně na dráze jde o velmi schopné auto. Závodních jízd jel na akci HOT ROD Drag Week, které se konaly o uplynulém víkendu ve Virginia Motorsports Parku, Tom Bailey více. Ty vůbec první nebyly tak rychlé. První den se totiž na tabuli objevily časy 6,21 sekundy a 228 mil za hodinu, při druhé jízdě to bylo 6.83 sekundy a 205 mph.

To se Tomovi nelíbilo, a tak se se svými kolegy rozhodl auto prozkoumat, rozebrat motor a zjistit, proč je jeho Chevrolet Camaro tal “pomalý”. Zjistili problém s výfukovými ventily, který opravili a vydali se na trať znovu.

Za volantem tentokrát seděl Steve Morris, který motor stavěl. Cílovou pásku protnul v čase 6,18 sekundy rychlostí 239 mph, při druhé jízdě to bylo 6.27 sekundy a 219 mph. Za všechny čtyři jízdy to bylo průměrně 6.374 sekundy, což řadilo auto na první místo.

Pak se to ale událo. Další z jízd byla právě ta rekordní. Při té se na časomíře ukázalo 5,99 sekundy a rychlost 250 mph, což je 400 km/h! A to znamená rekordní jízdu na závodech HOT ROD Drag Week!

Auto pohání motor Steve Morris Racing Engines s objemem 526 kubických palců, což je 8,6 litru. Ve videu s popisem jsou vidět i dvě masivní turbodmychadla! Mimochodem, při rekordní jízdě jeli ještě na “nízký” tlak přeplňování…

Tady je auto na videu z roku 2013. Tehdy ještě mělo big block Chevrolet s objemem 615 kubických palců. Už tenkrát ale na brzdě naměřili působivý výkon 2000 koní!