SP-110 Edonis Fenice je nový supersport na základech Bugatti EB110

Autor: Pavel Srp - 8. 3. 2018


Když se řekne Bugatti, většině lidí se vybaví hlavně veterány a nebo zcela nové modely Veyron a Chiron, které už vznikly pod koncernem Volkswagen. Jenže v devadesátých letech minulého století to byl také model EB110.

V osmdesátých letech koupil Bugatti italský obchodník Romano Artioli, který měl v plánu postavit jeden z nejextrémnějších, ne-li vůbec nejextrémnější stroj na světě. Ostatně tak se o to snaží značka se svými modely i dnes. Prototypy procházely náročným, i když trochu punkovým testováním, aby nakonec vzniklo opravdu rychlé auto. Pod kapotou sériového Bugatti EB-110 byl čtyřikrát (!) přeplňovaný 3,5litrový vidlicový dvanáctiválec.

I když se povedlo postavit na tu dobu opravdový supersport hodný respektu, stejně automobilka v roce 1995 zkrachovala. O další tři roky později se pak dostala do rukou koncernu Volkswagen. V továrně ale zbylo ještě několik nedodělaných modelů Bugatti EB110, které skoupila společnost B Engineering. Pokud vám to nic neříká, je to společnost, kterou s několika inženýry založil bývalý majitel Bugatti Romano Artioli.

Důvod byl jednoduchý, protože společnost B Engineering v roce 2001 přředstavila supersport, který právě na základech nedostavených Bugatti stál, a dostal název „EB-110 Edonis“. Auto se, ač přepracováno z pohledu designu i techniky, do výroby stejně nikdy nedostalo. A proč vlastně o tom všem píšeme?

Je to jednoduché. Právě na základech těchto nedostavených supersportů se nyní do výroby a následného prodeje chystá 15 exkluzivních vozů. Výrobu bude zajišťovat americká společnost Casil Motors.

Nová autase budou jmenovat „SP-110 Edonis Fenice“, dostanou lehce přepracovaný vzhled, ale také techniku. Oproti původnímu čtyřmi turby přeplňovanému motoru půjde nyní o auto s 3,8litrovým twin-turbo motorem V8 s výkonem 720 koní. Díky nízké hmotnosti, která je zaručena díky karbonovému monokoku s hliníkovou karoserií, bude nabízet působivé dynamické schopnost. Považte sami, zrychlení z 0 na 60 mph (96 km/h) má být otázkou pouhých 3.4 sekundy, na 100 mph (160 km/h) bude auto za 8.2 sekundy a maximální rychlost má být až 220 mph (354 km/h). Veškerý výkon z motoru přitom směřuje prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky pouze na zadní kola.

Cena stanovena nebyla, ale rozhodně nebude lidová, i tak věříme tomu, že všech 15 naplánovaných kusů zmizí hned. A to i vzhledem k tomu, že záloha na vůz, kterou je potřeba před objednáním složit, je mrzkých 2500 amerických euro!

Bugatti EB110

SP-110 Edonis Fenice

EB-110 Edonis

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru