Přemýšleli jste někdy nad tím, jaké by bylo, kdybyste oslepli? Jestli byste ještě dokázali řídit auto? Tenhle Brit ukázal, že to jde. Než vám ale vysvětlíme, o co jde, musíme se hluboce poklonit jak britskému zastoupení Toyoty, které tohle celé vymyslelo, tak hlavně tomu sympatickému řidiči, který se jmenuje Amit Patel. Doktor Amit Patel, abychom byli přesní.

Vezmeme to ale hezky od začátku. V roce 2013 byl Amit šoférem sanitky a své povolání, respektive řízení, miloval. Jenomže osud se rozhodl, že mu ztíží život a překazí plány. Během roku 2013 totiž zcela přišel o zrak. Co by jednoho zcela položilo a vyřadilo z běžného života, to jinému nemusí být překážkou. A přesně takový je také Amit. Kromě toho, že se stihl oženit a pořídit si krásného syna, dostal se do spárů Toyoty, která se rozhodla, že ho znovu posadí za volant.

A to rovnou za volant Toyoty GT86, tedy jednoho z dvojice super aut, kterým se přezdívá Toyobaru. Jistě víte, že tím druhým je neméně skvělé Subaru BRZ. 😊 Měli byste ale také vědět, že GT86 byla zcela sériová, a navíc s manuální šestistupňovou převodovkou. Jediné, co měla navíc, byla bezpečnostní klec.

Amit po dojetí přiznal, že byl sám překvapen, jak si tělo řízení pamatuje. Neměl prý problém vůbec s ničím, jen o něco víc cítil, jak funguje spojka, jak kvalty padají na své místo a jak přesné má tohle auto řízení.

Test Toyota GT86 (2019)

Nejprve se Amit seznámil se svým spolujezdcem, který byl také průvodcem po závodní trati pořadu Top Gear. Tím byl instruktor závodní jízdy Mark Watkins, který si společně s Amitem nejprve celou trať hezky pomalu projel. Po pár zkušebních kolech se ale šlo na věc. Mark Amitovi hlásil každou zatáčku, ale i to, kdy a jak brzdit nebo kdy a jak přidávat plyn.

Z těch několika málo záběrů z jízdy je vidět, že ačkoliv Amit nic nevidí, jede snad čistější stopu než většina těch, kteří mají oči v pořádku. Ta jistota a přesnost z něj prostě sálá! Mark prý ještě před jízdou slyšel pár narážek na to, jestli se nebojí. Ale prý neměl důvod a Amitovi absolutně věřil.

A výsledný čas? Neskutečný! Po dojetí ostrého kola se časomíra zastavila na 1:46.58, což je prý devátý nejlepší čas mezi amatéry, kteří si okruh kdy zajeli. Jak říkáme, nezbývá nic jiného než se hluboce uklonit…