Volkswagen má za sebou skvělý debut v mistrovství světa FIA WRC (World Rally Championship). V jednom z nejnáročnějších ročníků Rallye Monte Carlo za posledních několik let se podařilo posádce Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) obsadit ve svém prvním ostrém startu za volantem soutěžního vozu Polo R WRC vynikající druhé místo.
V náročných povětrnostních podmínkách, kdy se střídalo jasné slunce s hustou mlhou a silným deštěm, vyhrála posádka Ogier/Ingrassia na sněhu, ledu a mokrém asfaltu dvě rychlostní zkoušky klasické soutěže ve francouzských Přímořských Alpách. Polo R WRC tak vlastními silami dosáhlo skvělého umístění na stupních vítězů ve svém prvním ostrém nasazení.
Týmoví kolegové Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) se až do konce soutěže drželi v první pětici. Po smyku na sněhové břečce a ledu v legendární rychlostní zkoušce na Col de Turini však byli nuceni odstoupit.
Milníky: nejrychlejší časy posádky Ogier/Ingrassia
První rychlostní zkouška, první nejrychlejší čas – Rallye Monte Carlo začala pro značku Volkswagen skvělým úspěchem. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia dosáhli v „Le Moulinon“, nejdelší rychlostní zkoušce této soutěže (37,1 km), nejlepšího času. Ve druhém soutěžním dni si francouzská dvojice upevnila své postavení ve své domácí soutěži „Monte“ nejlepším časem v páté rychlostní zkoušce „La Batie D´Andaure“. Další skvělé výsledky posádky Ogier/Ingrassia znamenaly druhé místo v celkové klasifikaci. Volkswagen se celkově dostal mezi trojici nejrychlejších ve 14 z 16 rychlostních zkoušek.
Extrémní počasí: předčasné ukončení „Monte“ z bezpečnostních důvodů
Extrémní počasí a obavy o bezpečnost vedly k předčasnému ukončení Rallye Monte Carlo. Organizátoři soutěže odvolali zbývající dvě rychlostní zkoušky v sobotu večer, a to včetně finální jízdy přes Col de Turini. Obavy o bezpečnost byly vyvolány hustým deštěm a nepředvídatelnými povětrnostními podmínkami v noci ze soboty na neděli, společně s dopravním chaosem v oblasti legendární rychlostní zkoušky. Krátce před zrušením rychlostních zkoušek 17 a 18 dostali Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila se svým Polem R WRC smyk a skončili ve svodidlech. Sněhová břečka a kusy ledu způsobily nepředvídatelnost první rychlostní zkoušky v poslední den soutěže. Kromě Latvaly s Anttilou odpadli v této rychlostní zkoušce také další posádky na předních pozicích.
Rozhodující byla volba pneumatik a řidičské dovednosti
Měnící se povrch vozovky a nepředvídatelné počasí vytvářejí na Rallye Monte Carlo jedinečné podmínky mezi všemi soutěžemi WRC. V žádné další rallye nejsou řidičské dovednosti tak důležité jako na „Monte“. Dalším faktorem úspěchu je výběr pneumatik. V letošním ročníku klasické rallye byly pneumatiky s hřeby vzácnou komoditou. Pravidla nepovolují více než 20 pneumatik na vůz. Týmy se rozhodují, kdy použijí jaké pneumatiky, na základě přesných předpovědí počasí a informací o počasí od zpravodajů po celé délce rychlostní zkoušky. Volkswagen i v této oblasti potvrdil svou připravenost na WRC s vozem Polo R WRC nejen po technické stránce, ale i z hlediska řidičského a logistického.
Další soutěž mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship) se uskuteční ve Švédsku ve dnech 7. až 10. února 2013.
[nggallery id=1855]
Výroky po Rallye Monte Carlo
Jost Capito, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport:
„Druhé místo v první rallye s novým Polem R WRC je víc, než jsme doufali. Tým odvedl v posledních čtyřech dnech na rallye vynikající práci a perfektně vozy připravil. Rallye Monte Carlo je nejsložitější soutěží v celém roce a náš tým zde prokázal, že je na mistrovství světa v rallye připraven. Vše probíhalo bez chyb, bez nejmenších problémů. Nelze dostatečně vyzdvihnout výkon Sébastiena Ogiera. Poprvé jel na Rallye Monte Carlo ve voze kategorie WRC. V žádné jiné rallye není vliv jezdce na výsledek tak velký jako tady. Proto až následující soutěže ukážou, jak jsme na tom s naším vozem Polo R WRC.“
Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #8
„Ještě nikdy jsem neměl tak velkou radost z druhého místa jako dnes. Umístit se na stupních vítězů při našem debutu s Polem R WRC je prostě úžasné. Byly to pravděpodobně nejnáročnější podmínky, jaké jsem na Rallye Monte Carlo kdy zažil. Zejména dnes, během první jízdy na Col de Turini, byl povrch tak kluzký, že neumožňoval rychlejší jízdu než 20 km/h. Šlo vlastně o to, udržet auto vůbec na silnici. Celý tým během uplynulého roku tvrdě pracoval a já jsem šťastný, že jsem jim za to mohl vybojovat tento úspěch. Je mi líto, jak skončil Jari-Matti, ale jsem si jistý, že v budoucnosti oslavíme společně další úspěchy pro značku Volkswagen.“
Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #7
„Jsem velmi zklamaný. Během první jízdy přes Col de Turini bylo na silnici více mokrého sněhu, než jsem čekal. Od začátku jsem byl příliš rychlý, vůz nezatáčel tak, jak jsem očekával, a náraz byl tvrdý. Přede mnou na stejném místě dostal smyk jiný vůz a já jsem jel po stejné linii. Už jsem s tím nemohl nic dělat. Mým cílem bylo nasbírat hodně zkušeností s Polem R WRC. Je to nepříjemné skončit rallye tímto způsobem. Omlouvám se mechanikům, protože vozy připravili skvěle. Moc jsem jim chtěl vybojovat první body.“
Tisková zpráva/-PS-