Škodovka postupně poodhaluje novou Fabii, ale její design logicky zatím tají. O některé jiné informace už se ale podělila. Čtvrtá generace modelu Fabia využívá platformu MQB-A0, díky které novinka oproti předchůdci povyrostla.

Fabia je 4 107 mm dlouhá (+ 110 mm), 1 780 mm široká (+ 48 mm), rozvor narostl o 94 mm na 2 564 mm. Tento nárůst rozměrů přináší výrazně větší prostor jak pro posádku, tak pro zavazadla. Objem zavazadlového prostoru se vyšplhal na 380 litrů. Přes značný nárůst rozměrů se pak konstruktérům podařilo udržet hmotnost nové generace prakticky na konstantní hodnotě.

Přečtěte si také:  Nová generace Škody Fabia zachycena jako Monte Carlo i v běžné verzi. Maskování už má méně

Nová generace motorů

Nová Fabia si zachová příznivou dynamiku a díky nové generaci motorů EVO přispívá nízká hmotnost také ke snížení spotřeby paliva. Snížení spotřeby ovlivňuje i špičková aerodynamika, součinitel odporu vzduchu má hodnotu 0,28, což je nejnižší hodnota ve třídě malých vozů. K dosažení tak skvělého výsledku pomáhá třeba i nový design kol a optimalizace proudění kolem nich, ale také již z modelu Octavia známé aktivní lamely ve spodním vstupu chladícího vzduchu v předním nárazníku.

Za ním se v motorovém prostoru bude skrývat jeden z pěti agregátů. Základem nabídky jsou dva tříválce 1,0 MPI, tedy motory s atmosférickým plněním. Ty mají výkon 48 nebo 59 kW a jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou.

Přečtěte si také:  Škoda Octavia PRO: design jako RS a prodloužený rozvor

Dalším stupněm v nabídce jsou dva přeplňované tříválce 1,0 TSI, jeden s výkonem 70 kW (opět spojený s pětistupňovým manuálem), druhý s 81 kW a volitelně šestistupňovou přímo řazenou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Vrcholnou motorizací bude čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 110 kW, který je standardně spřažen se sedmistupňovou převodovkou DSG.

Tucet Simply Clever pomocníků

Samozřejmostí je také široká paleta bezpečnostních a asistenčních systémů. Nová Fabia může být vybavena až devíti airbagy (většina je standard, volitelně se dodávají kolenní airbag a zadní boční airbagy) a poprvé má na všech sedadlech pro spolucestující úchyty ISOFIX i kotevní úchyty pro dětské sedačky. Díky karoserii s prvky z vysokopevnostní oceli patří Fabia čtvrté generace k nejbezpečnějším vozům svého segmentu. 

Novinka může být vybavena také balíčkem Travel Assist, který přináší funkce automatizovaného řízení. Vzhledem k tomu, že se Fabia cítí jako doma v městském provozu, hodit se mohou i asistent pro automatizované parkování nebo detekci překážek při parkování.

Přečtěte si také:  Toyota představí zbrusu nové elektrické SUV na baterie

Fabia je také premiantem v oblasti Simply Clever prvků. Celkem jich tu nalezneme 43 a dvanáct z nich je zbrusu nových. Jednou z „vychytávek“ je například USB-C konektor ve středovém zpětném zrcátku, další třeba jakýsi multifunkční vak pod krytem zavazadlového prostoru. Vak pojme až 3,5 kilogramu nákladu a je ideální třeba pro uložení kabátu. Tradiční prvky jako škrabka na led ve víčku nádrže nebo držák parkovacího lístku u A sloupku na straně řidiče samozřejmě zůstávají.