Škodovka uspořádala bezemisní závod. Chtěla ukázat, kam až došla čistá mobilita

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Škoda - 29. 1. 2022


Setkání aut a letadel nejsou pro Škodu Auto nic nového. Ostatně, už Top Gear v roce 2011 na střechu modelu Yeti za jízdy posadil vrtulník. A sama automobilka podobný kousek zopakovala v loňském roce, jen tím modelem, na který se přistávalo, byl Kodiaq.

A s letadlem automobilka pracovala i před pár dny, když jej postavila bok po boku jednoho ze svých modelů. Ovšem tentokrát nejde o přistávání na střeše, ale o žádný souboj. Spíše o ukázku toho, kam až došla čistá mobilita a co vše dnes nabízí.

Přečtěte si také:  Nechat na autě přistát vrtulník? Není problém, Škoda k tomu použila modernizovaný Kodiaq

Začneme tím letadlem, které je nejspíš pro většinu z vás velkou neznámou. Jak už asi tušíte, jde o elektrický stroj původně ze Slovinska. Jeho celý název zní Pipistrel Velis Electro a jde o vůbec první elektrické osobní letadlo, které dostalo certifikaci Evropské agentury pro bezpečnost letectví. Jeho baterie má kapacitu 21 kWh, s čímž zvládne zhruba 45minutový let.

Enyaq iV oproti tomu může mít baterii o kapacitě až 77 kWh, s čímž na jedno nabití ujede i více než 500 kilometrů. Zatímco ale nabití letadla zabere pár hodin, škodovce s použitím DC rychlého dobíjení na 80 % kapacity baterie stačí asi 40 minut.

Přečtěte si také:  Test Škoda Enyaq iV 80x Sportline (2021)

A už koncem ledna představí automobilka Enyaq iV ve verzi Coupé a dle dřívějších vyjádření značky jej budou následovat další tři elektrické modely. Mluví se o tom, že všechny by měly být cenově dostupnější než Enyaq. Mělo by jít o náhradu městského Citigoe iV, ale i elektrický ekvivalent modelu Octavia a také o menší crossover.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek