Evropský automobilový průmysl to v posledních letech rozhodně nemá jednoduché. Musí se potýkat s řadou problémů, včetně malého odbytu nových aut. A ani v blízké budoucnosti to bohužel nemá vypadat jinak. Cítit je to hlavně v Německu, tedy v tradiční automobilové zemi, kde na tamních výrobcích stojí celý průmysl. S propadajícím se odbytem bojuje i koncern Volkswagen, ovšem netýká se to všech koncernových značek. Mladoboleslavská Škoda Auto hlásí další meziroční zvýšený odbyt. Po luxusním Bentley a nákladních vozech MAN dokonce třetí nejvyšší v celém koncernu.
Od ledna do konce září zvýšila Škoda odbyt meziročně o 14,1 % na 765 700 vozů. Růst odbytu celé skupiny Volkswagen za prvních devět měsíců roku dosáhl 1,2 % na 6,6 milionu vozidel. Skupina Volkswagen vykázala růst odbytu na všech trzích s výjimkou Severní Ameriky a Číny. Na severoamerickém trhu jí odbyt klesl o 9,8 %, na čínském o 7,2 %.
Přečtěte si také:
Škoda hlásí také úspěch s elektromobily. Ve třetím čtvrtletí zvýšila odbyt bateriových elektromobilů meziročně o 113,8 % na 45 600 aut, za období od začátku roku do konce září odbyt vzrostl meziročně o 133,5 % na 118 500 aut. Nutno ale dodat, že jsou to čísla stále hluboko pod tím, jaká by za ideálních podmínek měla být. Přestože se prodej elektromobilů v Evropě hýbe kupředu, jde to jen velmi pomalu a za očekáváními.
Německý kancléř Friedrich Merz se v uplynulých dnech v Berlíně sešel se zástupci automobilového průmyslu. Po schůzce uvedl, že udělá vše pro to, aby v Evropské unii v roce 2035 neskončil bez výjimky prodej aut se spalovacími motory. Německo ale bude podle něj přesto pokračovat na cestě k elektromobilitě. EU nedávno po tlaku ze strany firem působících v automobilovém průmyslu slíbila, že urychlí revizi svého záměru ohledně zákazu aut se spalovacími motory od roku 2035. „Nechci, aby Německo bylo jednou ze zemí podporujících tento zákaz,“ řekl v Merz.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned