Také ve čtvrté generaci řady FABIA platí, že sportem „okořeněná“ Fabia Monte Carlo osloví především publikum s vášní pro motoristický sport. Vůz je jako stvořený pro řidiče, kteří si chtějí vychutnat jízdu a cítit se při řízení dobře. Nová Fabia Monte Carlo posádce poskytuje veškerý komfort a technické vymoženosti nejnovějšího provedení oblíbeného hatchbacku.
Označení Monte Carlo se na voze Škoda objevilo poprvé v roce 1936 na nádherném roadsteru Škoda Popular Monte Carlo. Tento vůz zúročil zkušenosti automobilky nasbírané v tehdejší slavné dálkové rallye. V novodobé historii na tradici modelů s nádechem motorsportu navázala v roce 2011 Fabia Monte Carlo. Ta od počátku odkazuje na úspěchy značky v motoristickém sportu a nabízí sportovní vzhled v kombinaci s výbornou výbavou.
Je nezaměnitelná
Fabia Monte Carlo tradičně oslovuje hlavně milovníky sportu a aktivního životního stylu. I v nejnovějším provedení umocňují vzhled modelu černé prvky/detaily, ke kterým patří maska chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, lem spojleru v nově tvarovaném předním nárazníku, ozdobné lišty na bočních prazích a zadní difuzor. Nechybí exkluzivní šestnáctipalcová kola z lehké slitiny Proxima. Volitelně jsou k dispozici i 17palcová kola z lehké slitiny Procyon s aerodynamickými kryty v černém provedení a 18palcová kola Libra.
Celkový dojem dotvářejí detaily jako např. plaketa a štítek Monte Carlo na volantu, tónovaná zadní a boční okna nebo možnost objednat černě lakovanou střechu. Všechny tyto aspekty dokreslují dynamické linie celého vozu.
„Nová varianta Monte Carlo ještě více zvýrazňuje emotivní vzhled čtvrté generace vozu FABIA. Karoserie je delší, plošší a širší a díky tomu působí dynamicky. Tento dojem dále zvyšuje specifický přední a zadní nárazník. Fabia Monte Carlo je na první pohled rozeznatelný podle tradičních černých designových prvků, například na masce chladiče nebo na vnějších zpětných zrcátkách,“ říká šéfdesignér Škoda Auto Oliver Stefani.
Dynamické pojetí se odráží i v interiéru, kterému dominuje černá barva s červenými detaily a kůží obšitý multifunkční tříramenný volant a páka ruční brzdy. Dekorativní obložení částí interiéru dostalo karbonový dekor a dominantou jsou sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Právě zde najdeme i prvky v červené barvě, červená je také vodorovná lišta na přístrojové desce a dalších částech interiéru a tutéž barvu má i ambientní LED podsvícení. Sportovní vzhled pak dokreslují kryty pedálů ve vzhledu nerezové oceli.
Pokročilá technika
Nová Fabia Monte Carlo se pyšní špičkovou technikou. Na přání je například k dispozici 10,25palcový virtuální kokpit, jehož uspořádání je navrženo na míru tomuto provedení vozu.
Součástí komfortní a praktické výbavy vozu mohou být vyhřívané čelní sklo, vyhřívaný volant, infotainment s úhlopříčkou až 9,2 palce a díky integrované eSIM můžete být vždy online. Díky tomu má majitel přístup také ke službě Škoda Connect a mobilním online službám. FABIA MONTE CARLO může být vybavena i hlasovou asistentkou Laurou, která rozumí patnácti jazykům. Nechybí ani možnost zrcadlení mobilních telefonů nebo bezdrátového nabíjení, FABIA MONTE CARLO má až pět USB-C portů.
Součástí bezpečnostní výbavy může být až devět airbagů, které společně s propracovanou konstrukcí vozu a sadou bezpečnostních systémů a asistentů zajistily nové generaci modelu Fabia pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP. Mezi asistenčními systémy je špičkou ten s názvem Travel Assist, který umožňuje asistovanou jízdu díky kombinaci adaptivního tempomatu, ultrazvukových senzorů a kamer se systémem pro udržování v jízdním pruhu. Zaujmout dovede i asistent parkování. Úchyty ISOFIX najdeme vzadu na vnějších dvou sedadlech a vpředu na sedadle spolujezdce.
Důležitým bezpečnostním prvkem vozu jsou také světlomety. Ty má Fabia Monte Carlo v základní výbavě s LED technikou, na přání jsou k dispozici Full LED světlomety. V nabídce jsou také mlhové světlomety a zadní světlomety jsou opět vybaveny Full LED technikou.
Aerodynamika vozu je technicky na velmi vysoké úrovni. Fabia Monte Carlo se chlubí součinitelem odporu vzduchu cx o hodnotě 0,28, což je nejlepší hodnota v segmentu malých vozů. K jejímu dosažení pomáhají například speciální „žaluzie“ před chladičem motoru, které při nízkých nárocích na chlazení uzavírají přístup vzduchu k chladiči a zlepšují tak jeho obtékání. Špičková aerodynamika pak pomáhá především snižovat spotřebu paliva.
Čtyři motory
Na snížení spotřeby se ostatně podílejí i nové pohonné jednotky, jejichž paleta v podstatě kopíruje tu u běžného provedení modelu Fabia. Základem je atmosféricky plněný tříválec 1,0 MPI EVO s výkonem 59 kW, který disponuje točivým momentem 93 Nm a je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Pětistupňový manuál mají i vozy vybavené motorem 1,0 TSI EVO o výkonu 70 kW a točivém momentu 175 Nm. U silnějšího provedení tříválce TSI EVO (81 kW, 200 Nm) si pak mohou zájemci vybírat ze dvou převodovek: šestistupňové manuální a sedmistupňové dvouspojkové DSG.
Na vrcholu nabídky motorizací pak stojí čtyřválec 1,5 TSI EVO s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 Nm, u něhož je sedmistupňová DSG převodovka standardem. V tomto provedení dosahuje Fabia Monte Carlo maximální rychlosti až 225 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h jí trvá pouze 8 sekund.